.png fix verplaatst div
Ik heb dat plaatje een alfpha kanaal meegegeven (dit ondersteunde IE6 en lager toch niet?)
Nu heb ik een fix gedaan om ervoor te zorgen dat de plaatjes er hetzelfde in IE6 uitzagen als in FF. Want daar zagen ze er goed uit.
Dit is de code van mijn content div, waar als achtergrond dus die png afbeelding instaat.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#content {
margin-top: 40px;
margin-left: 200px; /* Zelde als breedte van #menu */
margin-right: 20px;
padding: 5px 5px 15px 5px;
border: 2px solid #ffffdb;
background-image: url(images/content_bg_w750_h1010_2_trans4.png);
background-repeat: no-repeat;
background-position: center;
behavior: url(iepngfix.htc);
}
margin-top: 40px;
margin-left: 200px; /* Zelde als breedte van #menu */
margin-right: 20px;
padding: 5px 5px 15px 5px;
border: 2px solid #ffffdb;
background-image: url(images/content_bg_w750_h1010_2_trans4.png);
background-repeat: no-repeat;
background-position: center;
behavior: url(iepngfix.htc);
}
Dit heb ik bovenin mijn html bestand gezet, boven mijn css en onder mijn meta http-equiv gezet. (dit is een test, dus daarom heb ik mijn css in mijn html verwerkt)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<!--[if lte IE 6]>
<style type="text/css" media="screen">
#content {
background-image: none;
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='images/content_bg_w750_h1010_2_trans4.png',sizingMethod='scale');
}
</style>
<![endif]-->
<style type="text/css" media="screen">
#content {
background-image: none;
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='images/content_bg_w750_h1010_2_trans4.png',sizingMethod='scale');
}
</style>
<![endif]-->
Ik weet niet of jullie die iepngfix.htc nog willen zien, maar dat moeten jullie dan even melden.
Klik hier om de site te zien
In FF ziet hij er dus uit zoals het moet en in IE6 niet.
De div word daar naar beneden geschoven ipv naast het menu plus dat ik naast het plaatje in de content div een donkere lijn overhoud (dit is in IE6, maar in FF niet)
Mijn hele container wod in IE uitgerekt in de breedte, terwijl hij niet breder mag zijn dan 960px, word hij dat nu wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
Doet hij dat ook zonder .png file in de div?
winkie schreef op 20.12.2007 12:22:
Doet hij dat ook zonder .png file in de div?
Nee als ik het plaatje uit de content div haal, komt de div gewoon op de plek te staan waar hij hoort te staan.
Dus door die png fix, veranderd mijn div van vorm (terwijl dit niet mag, omdat hij vastligt dmv margin, maarjah IE heh)
Door de png fix, verplaatst mijn div dus. Dat komt denk ik doordat ik geen hoogte en breedte meegegeven heb, want die zijn variabel. En de png fix heeft die wel nodig???
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V