Poll
http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/623/
Maar aangezien het script in het menu staat, wordt deze niet na het indrukken op de button stem, niet ververst. Bezoekers denken dat er niet gestemd is, en drukken veelvuldig op de stemknop. Hierdoor krijg ik niet een goede weergave van de poll!
Hoe kan ik dit oplossen?
Zie www.kickfm.nl
Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje mbt tot mijn poll. Ik heb de poll gebruikt van dit script: Maar aangezien het script in het menu staat, wordt deze niet na het indrukken op de button stem, niet ververst. Bezoekers denken dat er niet gestemd is, en drukken veelvuldig op de stemknop. Hierdoor krijg ik niet een goede weergave van de poll!
Hoe kan ik dit oplossen?
Zie www.kickfm.nl
Alvast bedankt!
Eehm, pas je submit form zo aan dat hij in je rechter frame opend?
Je kan ervoor kiezen om een JS functie te schrijven die (2 seconden) nadat je op de STEM button hebt gedrukt het rechter Frame refreshed, of je kiest ervoor om in je hoofdscherm waar je melding komt dat je hebt gestemd de link aan te passen:
<a href="http://kickfm.web-log.nl/kickfm/" target="hoofd"><a href="rechts.php" target="hoofd1">Uw stem is geteld</a></a>
Wat betreft die functie:
<input type="submit" onClick="timeout()">
en dan de javascript functie:
<script language="javascript">
function timeout(){
// 2 sec timeout
setTimeout( "refresh()", 2*1000 );
}
function refresh(){
parent.FRAMENAAM.location = parent.FRAMENAAM.location;
}
</script>
Persoonlijk vind ik een standaard refresh van 2 seconden (alhoewel het wel werkt natuurlijk) niet zo.
Om met de functie verder te gaan in mijn geval. De JS functie staat in de pagina. De functie stem zal in poll.php moeten komen te staan, maar hoe...
Het zal waarschijnlijk ergens in onderstaand moeten komen te staan, maar hoe wordt de code?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
// Formulier
echo "<form action=\"poll.php\" method=\"post\">\n";
// De antwoorden selecteren
$select02 = "SELECT * FROM poll_antwoorden WHERE pid = '$list->id' ORDER BY id";
$query02 = mysql_query($select02);
// De antwoorden 1 voor een als radio's echo'en
while($list02 = mysql_fetch_object($query02)){
echo "<input type=\"radio\" name=\"stem\" value=\"" . $list02->id . "\"> " . $list02->antwoord . "</input><br />\n";
}
echo "<input type=\"hidden\" value=\"" . $list->id . "\" name=\"pollid\" />\n";
echo "<b>Start datum:</b> " . $list->dag . "-" . $list->maand . "-" . $list->jaar . "<br />\n";
echo "<input type=\"submit\" value=\"Stem!\" />\n";
echo "</form>";
echo "<form action=\"poll.php\" method=\"post\">\n";
// De antwoorden selecteren
$select02 = "SELECT * FROM poll_antwoorden WHERE pid = '$list->id' ORDER BY id";
$query02 = mysql_query($select02);
// De antwoorden 1 voor een als radio's echo'en
while($list02 = mysql_fetch_object($query02)){
echo "<input type=\"radio\" name=\"stem\" value=\"" . $list02->id . "\"> " . $list02->antwoord . "</input><br />\n";
}
echo "<input type=\"hidden\" value=\"" . $list->id . "\" name=\"pollid\" />\n";
echo "<b>Start datum:</b> " . $list->dag . "-" . $list->maand . "-" . $list->jaar . "<br />\n";
echo "<input type=\"submit\" value=\"Stem!\" />\n";
echo "</form>";
Bedankt voor de hulp...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter van Ree
De code van<script t/m
Helemaal duidelijk! Bedankt
En die tijd in setTimeout( "refresh()", 2*1000 ); betekend in dit geval 2 seconden, als je de 2 (voor het *) veranderd in het aantal seconden voordat die moet refreshen, komt het goed.
@Terence
Het is niet mooi om de pagina om de zoveel tijd te vernieuwen, en kost je alleen maar bandbreedte/ datalimiet. het is maar 1 keer nodig.
In het hoofdscherm wordt een pagina geopend om terug te gaan, maar het menu scherm wordt niet ververst.
Heb jij of iemand anders nog andere suggesties?
Tjah, die link aanpassen zoals ik al zij...als je die pagina opend om terug te gaan, kan je daar dan niet een refresh in zetten... (die meta refresh) of een forward naar je HOME?
of je werkt niet meer met frames, waar ik de voorkeur aan geef ;-)
Das ook een beetje overdreven dacht ik zo.. maargoed, als hij een keer opnieuw begint, of gaat redesignen, dan zou ik geen frames meer gebruiken.
M'n website maakt gebruik van web-log.nl In mijn bescheiden kennis, heb ik dan frames nodig vermoed ik[/offtopic]
Dan weer ontopic
In de javascript regel parent.FRAMENAAM.location = parent.FRAMENAAM.location;
Daar hoef ik toch niet de naam van het frame in te plaatsen?
Verder heb ik in het poll script de link aangepast naar de home pagina, maar dat geeft niet een oplossing.
De poll is dmv een include in het frame gezet. Zou dat het probleem nog kunnen veroorzaken?
Iemand?
Kun je niet in het frame zelf, nadat er op submit is gebrukt, gewoon weergeven: 'je hebt gestemd'.
En verder niet met het mainframe aan de gang gaan
Hierin moet je wel FRAMENAAM veranderen in de naam (name) die je aan je frame hebt gegeven!
Ga ik vanavond even proberen...Zowel voor als achter het "=" teken?
Nogmaals dank voor je hulp!
Robert, enorm bedankt! Het werkt... :D