pop of imap, wat gebruik jij?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2016 13:45:42
Quote Anchor link
De titel zegt het al ... wat gebruik jij? Ik denk dat bijna niemand meer pop gebruikt tegenwoordig, maar ben toch wel benieuwd eigenlijk ...

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 20:48:55

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/05/2016 14:41:19
Quote Anchor link
Geen van beide eigenlijk.

• Privé: Gmail als Chrome-webapp en Android-app
• Zakelijk: Microsoft Exchange Server met diverse Outlook-clients

Dat beantwoordt je vraag naar het protocol niet, maar daarmee wil ik vooral aangeven dat die keuze er met moderne mailservers en bijna onbeperkte, goedkope opslag eigenlijk nauwelijks meer toe doet. Ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een SMTP-verbinding heb ingesteld...

Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/05/2016 17:35:33
Quote Anchor link
Volgens mij nog steeds pop. Vroeger zo ingesteld (omdat ik niet bekend was met (voordelen van) imap.
Nooit moeite genomen om het te veranderen (en zie er nog steeds geen noodzaak toe).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2016 17:39:15
Quote Anchor link
Oké, thanks beiden. Meer reacties zijn uiteraard welkom.

Pipo Clown

Pipo Clown

12/05/2016 19:58:07
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/05/2016 17:39:15:
Oké, thanks beiden. Meer reacties zijn uiteraard welkom.

Ik krijg al mijn mail ook op mijn GSM binnen maar beantwoord nooit mail via de foon, om die reden op de foon alles via pop, kan ik nooit per ongeluk mail verwijderen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2016 20:04:47
Quote Anchor link
@Pipo

Thanks voor je reactie. Maar als ik je goed begrijp, dan verschilt de mailbox op jouw telefoon dus van je 'normale' mailbox?

Aad B

Aad B

12/05/2016 21:07:04
Quote Anchor link
Voor mij vrijwel hetzelfde als Ward, prive gmail via web en app en een eigen mail-domein op exchange in de azure cloud (wordt voor mij beheerd), totaal geen lokale opslag meer. Beide op alle apparaten (Smartphone, PC, Laptop, Tablet) integraal bruikbaar.

@Pipo Clown: Vreemde werkwijze. Waarom zo moeilijk? Onhandig om niet via de app te kunnen antwoorden?
Gewijzigd op 12/05/2016 21:08:51 door Aad B

Ben van Velzen

Ben van Velzen

12/05/2016 21:12:51
Quote Anchor link
Ik antwoord nooit op mobiel, maar ik lees vaak de mail al wel, en knikker weg waar ik niet op wil antwoorden. Ik heb niets te maken met IMAP of POP, want ik heb het spul bij google gestald (google apps for business).
POP lijkt me vanaf je telefoon onhandig, al is het alleen maar omdat je even niet moet vergeten de auto remove uit te zetten, wat bij POP standaard gebeurt.

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

13/05/2016 08:59:00
Quote Anchor link
Ik heb zelf alles op Imap staan, maar laatst bij schoonouders Pop in moeten stellen.

Quote:
Schoonmoeder: "Als hij op tablet een mail verwijdert, ben ik ze ook kwijt!"

Eh ja... dan maar naar pop...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.