pop of imap, wat gebruik jij?
De titel zegt het al ... wat gebruik jij? Ik denk dat bijna niemand meer pop gebruikt tegenwoordig, maar ben toch wel benieuwd eigenlijk ...
• Privé: Gmail als Chrome-webapp en Android-app
• Zakelijk: Microsoft Exchange Server met diverse Outlook-clients
Dat beantwoordt je vraag naar het protocol niet, maar daarmee wil ik vooral aangeven dat die keuze er met moderne mailservers en bijna onbeperkte, goedkope opslag eigenlijk nauwelijks meer toe doet. Ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een SMTP-verbinding heb ingesteld...
Nooit moeite genomen om het te veranderen (en zie er nog steeds geen noodzaak toe).
Oké, thanks beiden. Meer reacties zijn uiteraard welkom.
Ozzie PHP op 12/05/2016 17:39:15:
Oké, thanks beiden. Meer reacties zijn uiteraard welkom.
Ik krijg al mijn mail ook op mijn GSM binnen maar beantwoord nooit mail via de foon, om die reden op de foon alles via pop, kan ik nooit per ongeluk mail verwijderen.
Thanks voor je reactie. Maar als ik je goed begrijp, dan verschilt de mailbox op jouw telefoon dus van je 'normale' mailbox?
@Pipo Clown: Vreemde werkwijze. Waarom zo moeilijk? Onhandig om niet via de app te kunnen antwoorden?
Gewijzigd op 12/05/2016 21:08:51 door Aad B
POP lijkt me vanaf je telefoon onhandig, al is het alleen maar omdat je even niet moet vergeten de auto remove uit te zetten, wat bij POP standaard gebeurt.
Quote:
Schoonmoeder: "Als hij op tablet een mail verwijdert, ben ik ze ook kwijt!"
Eh ja... dan maar naar pop...