Pop-up met informatie
Wie kan mij op weg helpen.
ik denk niet dat je met popups moet gaan werken als je met de muis over een foto gaat. Ik zou eerder informatie in de alt tekst van de foto zetten, da's minder opdringerig.
Als het om heel veel tekst gaat, is het beter om een vlak te maken waar steeds nieuwe tekst in verschijnt, al naar gelang de foto waar de bezoeker met de muis overheen gaat. Als dat je wat lijkt kan ik wel een script voor je maken.
Oh trouwens, welke velden zitten er in je database en welke velden wil je laten zien op een mouseover?
www.vvhaarsteeg.nl en dan senioren, elftalinformatie. Op de foto's van de spelers wil ik dus informatie toevoegen in de vorm van enkele statische gegevens en ook enkele dynamische zoals aantal wedstrijden, doelpunten etc. Om met Alt te gaan werken kan ik dat volgens alleen maar met statische gegevens doen. PHP is voor mij interessant maar ik snap nog steeds niet waarom ik een hele site in PHP zou moeten maken. Is mijn probleem, als ik een kunstje ken blijf ik vaak hangen :-)
Daar heb ik ook aan zitten denken maar het lijkt mij de opmaak niet ten goed te komen. Kijk maar eens bij Als je bijvoorbeeld in je database elke speler een herkenningscode geeft, een id, dan kun je met behulp van dat id de gegevens over die speler uit de database halen op het moment dat iemand de pagina bezoekt.
Die gegevens kun je dan in de <alt> tag plaatsen met PHP. Het voordeel is dan natuurlijk, dat als de gegevens in de database veranderen, je niet zelf alle pagina's en alle <alt> tags hoeft aan te passen.
Naam : Jantje
Vorige clubs : Fc Knudde
Gespeelde wedstrijden : 6
Basis : 5
Gewisseld : 2
ik een kolom toegoegd met speler_id, maar hoe lees ik dan de database uit via de Alt functie?
Gewijzigd op 16/10/2005 22:43:00 door Wil
Je zou het dan zo moeten doen:
Naam: Jantje, Vorige clubs: FC Knudde, Gespeelde wedstrijden: 6, Basis: 5, Gewisseld: 2
Dus als één regel achter elkaar, bijvoorbeeld met komma's ertussen.
Je schreef eerder dat je de gegevens al in een database hebt staan. Als dat een MySql database is, kan ik je wel verder helpen hiermee.
www.vvhaarsteeg.nl/info1.php daar heb ik dus hard het speler_id instaan. Nu heb ik ook het bestand www.vvhaarsteeg.nl/info.php staan waar ik de volgende regel in heb staan.
$sql = "SELECT * FROM haarsteeg1 WHERE speler_id='" . $_GET['speler_id'] . "' ";
Hoe krijg ik nu van buitenaf de variabele $_GET gevuld en is dat de juiste methode???
Er zijn al vorderingen. Ik kan gegevens uit de database halen en ook presenteren zoals ik zou willen. Echter het probleem is nu dat ik voor elke speler een bestand zou moeten maken en dat is natuurlijk krom. Als ik het veld speler_id invul in het bestand info1.php dan krijg ik de gegevens van die speler. Volgens mij moet dit beter kunnen d.m.v. een parameter. Zie $sql = "SELECT * FROM haarsteeg1 WHERE speler_id='" . $_GET['speler_id'] . "' ";
Hoe krijg ik nu van buitenaf de variabele $_GET gevuld en is dat de juiste methode???
Ik heb het al gevonden, ik stelde mijn vraag iets te vroeg. Alsnog bedankt. Nu kan ik verder met de volgende stap. Procedure te bedenken om een aantal velden makkelijk wekelijks te kunnen updaten.
ik dacht het volgende;
$jaar = date ("Y")
$geboortejaar = Jaar //Zo heet het veld in de tabel
$leeftijd = $jaar - $geboortejaar
Maar helaas werkt dit niet, volgens mij denk te simpel.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
// Leeftijd
function leeftijd($geboortedatum)
{
list($dag, $maand, $jaar) = explode("-", $geboortedatum);
$huidigDag = date('d');
$huidigMaand = date('m');
$huidigJaar = date('Y');
$leeftijd = $huidigJaar - $jaar;
if (($huidigMaand < $maand) || (($huidigMaand == $maand) && ($huidigDag < $dag)) )
{
$leeftijd--;
}
return $leeftijd;
}
?>
// Leeftijd
function leeftijd($geboortedatum)
{
list($dag, $maand, $jaar) = explode("-", $geboortedatum);
$huidigDag = date('d');
$huidigMaand = date('m');
$huidigJaar = date('Y');
$leeftijd = $huidigJaar - $jaar;
if (($huidigMaand < $maand) || (($huidigMaand == $maand) && ($huidigDag < $dag)) )
{
$leeftijd--;
}
return $leeftijd;
}
?>
Gewijzigd op 20/10/2005 23:12:00 door Thijs X
Thijs, die return klopt niet
Je hebt gelijk Jan dat moet $leeftijd zijn, khad m iets te snel aangepast in mn functie krreeg je bijv dit : 12-12-1987 ( 18 Jaar )
Ja, zo klopt ie. Je vraagt je altijd weer af of het NOG korter kan hè?
Echt geweldig en ga ze alle drie bewaren :-0)
Groet, lissy
$dag = date("d");
$maand = date ("m");
$jaar = date ("Y");
$vraag = "SELECT * FROM leden WHERE Dag='$dag' and Maand='$maand'";
$resultaat = mysql_query($vraag) or die (mysql_error());
while ($rij = mysql_fetch_array($resultaat)) {
if ($resultaat < 0) {
echo("Helaas niemand jarig");
} else {
$geboortejaar = $rij[Jaar];
$leeftijd = $jaar-$geboortejaar;
echo("$rij[Naam] ($leeftijd) $rij[Elftal]</br>");
}
}
Gewijzigd op 21/10/2005 10:54:00 door Wil
while ($rij = mysql_fetch_array($resultaat)) {
if ($resultaat < 0) {
} else {
Wat ben ik vergeten?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
$dag = date("d");
$maand = date ("m");
$jaar = date ("Y");
if(mysql_num_rows($resultaat)==0)
{
}
else
{
while ($rij = mysql_fetch_array($resultaat))
{
$geboortejaar = $rij['Jaar'];
echo("$rij['Naam'] ($leeftijd) $rij['Elftal']</br>");
}
}
?>
$dag = date("d");
$maand = date ("m");
$jaar = date ("Y");
if(mysql_num_rows($resultaat)==0)
{
}
else
{
while ($rij = mysql_fetch_array($resultaat))
{
$geboortejaar = $rij['Jaar'];
echo("$rij['Naam'] ($leeftijd) $rij['Elftal']</br>");
}
}
?>