portfolio design
Hallo,
Portfolio bevat meestal een titel, omschrijving en link. bijvoorbeeld.
|blablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla |
|
|website: http://www.phphulp.nl
-------------------------------------------------------------
|
|website: http://www.google.nl
Dit wordt meestal per referentie in een div verwerkt (eventuele classes als je de body anders styled als de head(titelbar) van de div). Velen doen er ook een 'screenshot' bij van de site. Dit is een layout voor een header en tekst, meer niet.
Ik vind dit meer iets voor een uitvaartcentrum. Portfolio is toch iets positiefs?
Ligt dat niet aan het werk wat je opleverd? ;) :D
Smaken verschillen, er zijn toch wat aardig mensen die van 'donkere' thema's houden.
Ik persoonlijk zou ook voor een wat 'lichtere' combinatie gaan.
Ja, nu je het zegt... ik zie het wel voor me...
Dat doe je door lichtere kleuren te gebruiken, of in elk geval meer lichtere kleuren. Maak bijv. de header wat lichter of juist de content wat lichter. Zorg dat het contrast wat groter is, enz. @Vincent, nee niet naar de tekentafel. Zorg voor een wat lichtere uitstraling. Portfolio's moeten iets positiefs uitstralen een gevoel geven dat je alles hebt gegeven wat je kan. Iets uitstralen dat mensen blij maakt. is dit qua kleuren beter gewoon al het groen weg ;) maak de zijkant de achtergrond wit en de spetters lichtgrijs #e2e2e2 ofzo en je moet iets doen aan de knal groene lijn in je footer nog weer een updateje:
Verder is alles al stukken lichter dan je eerste concept, ziet er goed uit. Misschien de achtergrondkleur van de nieuwsberichten een paar tintjes lichter maken, is wat gemoedelijker voor de ogen.
Al bij al, big improvement op het eerste en tweede concept! De groene randjes is een persoonlijke smaak, en in mijn ogen niet storend (ik vind het wel wat hebben).
nu is het geheel iets lichter, ook even bij een andere geupload dus nu is het plaatje in normale grootte dus meer zo iets:
Ja ik vind dat persoonlijk wat netter staan, nu springen je berichten er ook wat meer uit.
P.S. misschien voor je berichten div rounded corners gebruiken? Heel lichtjes 5px ofzo. Haalt dat gehoekte eraf, aangezien je menu knoppen ook rounded corners hebben.
Wat vind je zelf? @Vincent,
ik denk dat ik de met de rounded corner inderdaad mooier vind.
ik heb het middenvlak ook wat lichter gemaakt, die leek mij ook wat te donker
Hij ziet er inderdaad een stuk beter uit dan het eerste concept :) Misschien die wolkjes doorlaten lopen in de rest van de layout? Zij het heel licht..
Portfolio bevat meestal een titel, omschrijving en link. bijvoorbeeld.
|
|website: http://www.phphulp.nl
|
|website: http://www.google.nl
Dit wordt meestal per referentie in een div verwerkt (eventuele classes als je de body anders styled als de head(titelbar) van de div). Velen doen er ook een 'screenshot' bij van de site.
Gewijzigd op 11/05/2012 11:32:48 door Chris PHP
Ik vind dit meer iets voor een uitvaartcentrum.
- SanThe - op 11/05/2012 11:36:18:
Portfolio is toch iets positiefs?
Ligt dat niet aan het werk wat je opleverd? ;) :D
Smaken verschillen, er zijn toch wat aardig mensen die van 'donkere' thema's houden.
Ik persoonlijk zou ook voor een wat 'lichtere' combinatie gaan.
Horror matrix? met die knal groene onderlijn. Lat-out prima, andere kleur samenstelling al een stuk beter! :)
kijk is naar je margins/paddings/uitlijningen :)
- SanThe - op 11/05/2012 11:36:18:
Portfolio is toch iets positiefs?
Ja, nu je het zegt... ik zie het wel voor me...
ik merk het al wel weer, op naar de tekentafel
Dat doe je door lichtere kleuren te gebruiken, of in elk geval meer lichtere kleuren. Maak bijv. de header wat lichter of juist de content wat lichter. Zorg dat het contrast wat groter is, enz.
Gewijzigd op 11/05/2012 17:15:06 door Bas IJzelendoorn
je hebtbeter contrast nodig in je tekst. donkergrijs tegen zwart leest niet fijn (nu ziet het eruit alsof je droevig bent dat je je design moest veranderen). als je al grijs wilt (zou ik niet doen) gebruik dan een lichtgrijs. ik zou gaan voor heel lichtgroen, en lentegroen in de rest van je pagina als accenten
ik vind die groene randjes niet mooi en ik vind het teveel zwart en leeg, misschien als je het zou bouwen in html met een beetje content erin dat het dat anders smoelt maar op dit moment vind ik het te donker.
Verder is alles al stukken lichter dan je eerste concept, ziet er goed uit. Misschien de achtergrondkleur van de nieuwsberichten een paar tintjes lichter maken, is wat gemoedelijker voor de ogen.
Al bij al, big improvement op het eerste en tweede concept!
nu is het geheel iets lichter, ook even bij een andere geupload dus nu is het plaatje in normale grootte
Ja ik vind dat persoonlijk wat netter staan, nu springen je berichten er ook wat meer uit.
P.S. misschien voor je berichten div rounded corners gebruiken? Heel lichtjes 5px ofzo. Haalt dat gehoekte eraf, aangezien je menu knoppen ook rounded corners hebben.
Wat vind je zelf?
Gewijzigd op 25/05/2012 11:00:40 door Chris PHP
ik denk dat ik de met de rounded corner inderdaad mooier vind.
ik heb het middenvlak ook wat lichter gemaakt, die leek mij ook wat te donker
Oogd gelijk een stukje 'frisser' nu. Het is alleemaal wat lichter en helderder ;)
Ik vind hem er strak uit zien.
Hij ziet er inderdaad een stuk beter uit dan het eerste concept :)