Portfolio: Judith van Voorthuizen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Arend a

Arend a

10/12/2008 08:57:00
Quote Anchor link
Het menu kan iets intuitiever:

Een pointer cursor over de grijze vlakken kan al een indicatie zijn dat er iets kan gebeuren. In FF hier ziter ook een vertraging voordat het submenu getoont wordt, dit is niet erg fijn.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 20:14:29

Crispijn -

Crispijn -

10/12/2008 09:34:00
Quote Anchor link
Leuke site,

Paar kleine puntjes:

De kleuren die je gebruikt hebt komen mij iet wat flets over. Iets helderder had gemogen.
De uitleg bij de portfolioitems is soms net te lang voor het tekstvak. De tekst valt dan echt een paar pixels weg. Het is niet heel storend, maar het verprutst de typografie. Oplossen dus als grafisch vormgever ;)
Het plaatje dat je gebruikt als header is een beetje wazig. Net of je 'm te vaak met een lagere kwaliteit hebt opgeslagen. Kijk hier even naar
De slideshow wil ik graag stop kunnen zetten, helemaal op de vroege morgen ;)

Wat je kan doen met je menu is dat je het menu laat uitvouwen zodra de pagina helemaal geladen is. Dan ziet de bezoeker meteen wat er kan gebeuren.

Dat was 'm, hopelijk kan je er wat mee!

Crispijn

Dennis Mertens

Dennis Mertens

10/12/2008 09:39:00
Quote Anchor link
Ik vind hem erg mooi.

Helaas geen contact-formulier. Ik haak vaak al af als er alleen een e-mail adres staat.

Maar super :)

Alleen zoals bij Supermarkt, komt de tekst net niet helemaal in het vak...

Thijs Damen

Thijs Damen

10/12/2008 09:43:00
Quote Anchor link
Nogmaals bedankt voor alle reacties.

om een algemeen antwoord te geven:

Dit is momenteel een beta fase. ik ben, vreemd genoeg versie 2 van de grond af opnieuw aan het schrijven om o.a. Ie6 support te bieden.

Een paar dingen die vanaf hier zijn gekomen:
De home page zal inderdaad wijzigen naar de welkom pagina. dit omdat het niet voor iedereen duidelijk is hoe de website werkt. Dit is een standaard design fout omdat je website op het eerste gezicht duidelijk moet zijn.

sIFR: Heel erg leuk, maar niet te doen. De delay in de dropdown word veroorzaakt door sIFR zelf. Ook zorgt sIFR er voor dat de website niet in IE6 werkt. Dat moet er helaas uit wat betekent dat we niet deze specifieke lettertype kunnen gebruiken. eventueel ga ik kijken naar de mogelijkheden met conditional quote's.

SlideShow: Gaat langzamer worden. Voor ons als ICT'ers is het misschien niet zo interesant, mijn vriendin heeft uit haar contact groep veel te horen gekregen dat dit te langzaam is.

Specifieker:
@Niek:
Hoger zetten? hoe bedoel je hoger zetten. op welke resolutie zit je? 800x600 ;)?
Ieder geval: ik ga een multi-resolutie mogelijkheid inbouwen. dit betekent dat als alles goed gaat de website te zien is vanaf 800x600 tot 1280x1024 (en breedbeelt resoluties)

De tekst valt inderdaad weg in de 2 buitenste kolomen, hoe ik dit ga aanpassen weet ik niet, helaas is het noodzakelijk om de kleuren niet veel donkerder te maken (Van de achtergrond) anders verlies je het 'frisse'.

Verder houd de tekst daar wel op. Specifiek is er voor gekozen om geen scrollbalk te gebruiken. dit omdat dat ervoor zal zorgen dat het design gebroken word. Eventueel is het wel een optie om het te verduidelijken dat het niet verder gaat.

@Klaasjan
Dankjewel

@Ivo
bedankt voor je reactie, dat zeggen er meer en word dus gewijzigd

@Arend
Ik heb in eerste instantie in css geprobeerd dit te veranderen naar "cursos: default". helaas werkte dit niet 123. Ook dit komt door sIFR.
De vertraging in de dropdowns komt ook door sIFR.

---

Wat blijkt is dus dat sIFR boosdoener is voor meerdere problemen. Ik was hiervoor al gewaarschuwd, ook op dit forum. Deze zal volledig verdwijnen in de nieuwe opzet. Hoe ik dit ga aanpakken omdat we de lettertype graag willen behouden weet ik niet. tips zijn welkom.

Nogmaals, bedankt voor alle reacties.
Naast de technische problemen komt toch vooral naar voren dat het design staat. Mensen vinden het, zoals bedoeld, fris en leuk. Hier hoeft dus niet aan gesleuteld te worden.

Verdere reacties zijn welkom.

Niek Weevers

Niek Weevers

10/12/2008 09:47:00
Quote Anchor link
sIFR is heel goed te gebruiken, maar dan voor titels ed. Ik zou het ook niet voor een menu gebruiken. Als het menu vaststaat kun je wel afbeeldingen maken van de menu items en deze met css aan de voorkant laten zien. In de broncode gebruik je gewoon tekst, maar deze haal je eruit met css. Ook een goede oplossing.

Crispijn -

Crispijn -

10/12/2008 10:01:00
Quote Anchor link
Je kan natuurlijk altijd plaatjes gebruiken voor je menu... Niet ideaal maar het is misschien wel de enige oplossing als je dat lettertype wilt gebruiken.

Verder kan je eens kijken naar de mootools scroller. Hier kan je je opmaak behouden en wel intuitief scrollen.

Thijs Damen

Thijs Damen

10/12/2008 10:21:00
Quote Anchor link
Meer reacties. zelfs toen ik nog aan het schrijven was. here we go again.

@Crispijn:
zou jij mij een screenshot kunnen geven? de kleurcontrast kan wat onduidelijk zijn maar dat kan heel goed aan je scherm liggen. Op mijn PC (21"CRT) ziet het er anders uit dan op mijn vriendin's laptop (17" TFT).

Ook dat tekst wegvalt, in welke browser? In IE7/Chrome is dat niet te zien.

en de slideshow kun je pauzeren, maar dat schijnt onduidelijk te zijn (heb ik al wat tips over gekregen). Ik denk dat die knoppen wat duidelijker mogen, (zie het || teken net boven de info-balk).

Ook voor de header verzoek ik een screenshot :)

@niek:
daar ben ik ook achter gekomen, sIFR word naast de hoofd-buttons gebruikt als titel in het content-gebied. Daar heb ik niemand over horen klagen, dus daar is gebruik goed mogelijk, je moet er alleen niets dynamisch mee willen doen.

Voor het gebruik van image's in het menu, dat haalt voor mijn gevoel iets weg, Het is zo opgezet dat alles (ja alles) wat je ziet kwa tekst e/d. aan te passen is via het administratie gebied, dit is vooral omdat ik als ik klaar ben wil zeggen dat ik er nooit meer aanzit (al zal dat niet gebeuren maar goed). Ik wil niet, bij iedere keer als mijn vriendin (die zo wispelturig is als wat) een wijziging wil doorvoeren direct naar de broncode te hoeven gaan. Eventueel zou dan een oplossing zijn om aan te geven dat ze een image kan uploaden van een bepaalde afmeting.

@crispijn x2
Ik zal even kijken naar MooTools scroller. nooit mootools gebruikt dus word nog leuk. Na wat zoeken (ja nu al gedaan;)) heb ik een voorbeeld ervan gevonden. Het ziet er naar uit dat je scrollbar customisable word, vervelend hieran is wel dat het javascript veruist (net zoals de slideshow, maar daar kun je een nette foutmelding weergeven, bij een scrollbar zal die overgaan op het "standaard" ontwerp. En, wat gebeurt er als er geen scrollbar hoeft te zijn, is dit automatisch te verbergen?

Nogmaals bedankt allemaal,

Niek Weevers

Niek Weevers

10/12/2008 10:34:00
Quote Anchor link
Crispijn schreef op 10.12.2008 10:01:
Je kan natuurlijk altijd plaatjes gebruiken voor je menu... Niet ideaal maar het is misschien wel de enige oplossing als je dat lettertype wilt gebruiken.

Het is wel ideaal, maar alleen als het menu vaststaat. Als het dynamisch is (vanuit cms oid) dan is het dus niet toe te passen.

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

10/12/2008 10:59:00
Quote Anchor link
Niek schreef op 10.12.2008 10:34:
Crispijn schreef op 10.12.2008 10:01:

Het is wel ideaal, maar alleen als het menu vaststaat. Als het dynamisch is (vanuit cms oid) dan is het dus niet toe te passen.

onzin gewoon extra veld maken in je database en daar in de img mee geven ;)

Niek Weevers

Niek Weevers

10/12/2008 11:52:00
Quote Anchor link
Dat wil je niet. Dat gebruikers zelf een afbeelding voor het menu moeten maken

Crispijn -

Crispijn -

10/12/2008 11:57:00
Quote Anchor link
Ja, maar dan moet je dus wel weer een nieuw plaatje maken ;)

Ik gebruik zelf wel eens http://demos111.mootools.net/Scroller. Scrollbalken kan je weghalen, misschien pijltjes toevoegen en je bent iig dan niet zo afhankelijk van je tekstlengte.

Verder lijkt 't me niet nodig een screenshot te posten zodat jij die weer op jou scherm kan bekijken. Cirkeltje rond! Maar hij komt wat flets over. Die kleuren zijn iets te lief, te veel wit er in. Ze moeten iets meer knallen, desnoods maak je ze op door ze een 3d achtig effect te geven. Heel subtiel. Ook je lettertype zou ik één tandje vetter maken. Hij is nu soms net korrelig door de priegelheid.

edit: je moet met je kleuren het contrast iets zien te verhogen!

Dat was 'm voor nu geloof ik weer

Succes ermee!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -

Thijs Damen

Thijs Damen

12/12/2008 16:10:00
Quote Anchor link
okiedokie zijn we weer.

versie 2 is online, ofja.. versie 2... eigenlijk versie 1 maar dan herschreven lol:)

groot voordeel: browser support. iedere browser is nu gelijk (zelfs ie6). SIFR is eruit. en toch maar geopteerd voor plaatjes als achtergrond voor de buttons. (geen andere mogelijkheid, voordeel is wel dat dit dusdanig geregeld is dat als zij dit wil wijzigen gewoon een nieuw plaatje kan uploaden in cms, naming etc. gebeurt automatisch. maar niet 100% customisable achja).

verder.

www.judithvanvoorthuizen.nl <-- zit nu een redirect op naar de tijdelijke url. veel problemen met de hufters van server4you, dus dat duurt nog wel even ben ik bang.

daarnaast ben ik mij ervan bewust dat er nu zeker wat problemen zijn met de lengte van bepaalde stukken tekst. Daar moet ik nog even achteraan.

Verder, alle constructie voor een engelse gedeelte zitten erin, alleen nu nog even een subdomain maken :)

Loran DP

Loran DP

12/12/2008 16:30:00
Quote Anchor link
Nog dat menu wat ik al eerder zij...

Tamara

Tamara

12/12/2008 16:40:00
Quote Anchor link
bij de slideshows werken de knoppen links en rechts niet :(

Thijs Damen

Thijs Damen

12/12/2008 17:12:00
Quote Anchor link
@Loran. ik ben het even aan het controleren via browsersshots.

wel vreemd omdat zowel de image als de menu balk dezelfde kleur hebben.

@Tamara

dat is nog een toekomstige aanpassing. Het is wel mogelijk, je zal alleen eerst de slideshow op pauze moeten zetten. Dat is onduidelijk voor meerdere mensen.

Loran DP

Loran DP

12/12/2008 18:00:00
Quote Anchor link
Misschien transparante plaatjes?

Thijs Damen

Thijs Damen

15/12/2008 11:10:00
Quote Anchor link
Probleem met transparantie is support.

IE6 ondersteunt dit bijvoorbeeld niet. kun je wel weer fixen met verschillende JS scripts maar dan ga je weer de mist in als bv. JS is uitgeschakeld.

Ook zitten aan dit soort scripts vaak vervelende voorwaarden (bijvoorbeeld: height en width moeten in het document meegegeven worden).

Tamara

Tamara

15/12/2008 11:31:00
Quote Anchor link
@ Thijs

Bijna niemand heeft Javascript uitstaan, en al helemaal niet de mensen die met IE6 werken... Dus je kan zo'n PNG fix gerust gebruiken.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.