Portfolio ontwerp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »
Raymond Oomen

Raymond Oomen

11/09/2008 17:56:00
Quote Anchor link
Ik ben op het moment bezig om mijn website te "restylen" en nou wil ik een portfolio maken maar weet niet wat voor ontwerp ik het zal geven,
Heeft iemand misschien ideeën over vorm, kleur etc.
het is de bedoeling dat het in een wit veld past
Alvast bedankt

Groet Raymond

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 12:38:23

--

--

11/09/2008 17:58:00
Quote Anchor link
Wat screenshots van gemaakte sites, misschien beetje opacity, schaduw..

In wit vak zetten, klaar.

Robert Deiman

Robert Deiman

11/09/2008 18:00:00
Quote Anchor link
Ga gewoon eens wat proberen en toon je kunsten hier.

Raymond Oomen

Raymond Oomen

11/09/2008 18:25:00
Quote Anchor link
maar wat voor kader zouden jullie adviseren gewoon een simpele lijn of een gephotoshopte rand?

Tamara

Tamara

11/09/2008 18:36:00
Quote Anchor link
ik zou zeggen: ga lekker experimenteren met verschillende stijlen....

persoonlijk vind ik dat een portfolio site simpel moet zijn. de aandacht moet natuurlijk uitgaan naar je werk, en niet naar je site zelf ;)

Robert Deiman

Robert Deiman

11/09/2008 19:42:00
Quote Anchor link
Aan de andere kant Tamara (je hebt wel een punt hoor) je portfolio is ook meteen een visitekaartje van je ontwerpstijl en je kunnen.

Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

11/09/2008 19:44:00
Quote Anchor link
@Tamara, ik hoop dat je met simpel bedoelt een strakke, nette en niet te moeilijke site.
en niet een 'simpele' site uit het jaar 1995

Tamara

Tamara

11/09/2008 19:45:00
Quote Anchor link
klopt.

maar ik heb een jaar geleden ook een portfolio site moeten maken voor school. en toen wilde ik iets maken wat ik echt super mooi vond, maar wat mn lerares gelijk afkraakte als te duister/te veel van het goede.

mijn portfolio

ik heb toen ooit deze layout gekozen, omdat ik geen gezeik wilde hebben met mn lerares :P wel lekker simpel.

maar ik zit eraan te denken om het nog een keertje over te doen, ligt eraan wanneer ik zin/tijd heb.

@ Erwin
simpel en strak hoeft echt niet perse uit het jaar 1995 te zijn. simpele, strakke websites kunnen ook mooi zijn (niet allemaal, als je dat bedoelt ;) )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara

Niek Weevers

Niek Weevers

11/09/2008 19:55:00
Quote Anchor link
Het ligt er ook aan wat de stijl van je site is.
Het moet er wel in passen. Als je bijv een heel gotische site hebt, dan moet de portfolio niet strak zijn.
Tamara heeft gelijk dat de aandacht wel uit moet gaan naar je werk.

Tamara

Tamara

11/09/2008 19:56:00
Quote Anchor link
1-0 voor mij Xd

Robert Deiman

Robert Deiman

11/09/2008 22:57:00
Quote Anchor link
@Tamara
Als je met de site die "te duister/ te veel van het goede" was die donkere site (groen boven, paars/lila onder) bedoelde, dan ben ik het wel met je docente eens.
Je huidige portfolio is wel mooi!

Er moet vooral duidelijkheid zijn in een lay-out, wat staat waar en de eigenlijke inhoud waar het om gaat moet er duidelijk uit springen. Zoals bij jou site als je de "tierlantijntjes" van de rechterkant naar links zou kopiëren, blijft het een strakke site en lijdt het niet teveel af.

Het ligt dus ook aan hoe je de inhoud eruit laat springen, wat ik vaak al goed vind werken is wel strakke lijnen gebruiken voor de inhoud, en een wat lichtere kleur voor de content t.o.v. de header/ het menu. Dan springt de inhoud er vanzelf al wel wat uit.

edit:
Overigens wat ik wel jammer vind bij veel sites (en eigenlijk ook wel bij die van jou tamara) is dat je maar heel weinig met de ruimte doet. Niet erg, dat minimalistische, maar bij hogere resoluties hou je zoveel wit over aan weerszijden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Bart Tuma

Bart Tuma

11/09/2008 23:10:00
Quote Anchor link
Als je een portfolio-site maakt moet je er gewoon aan denken van 'wie ben ik ? wat vind ik leuk ?'

Maak het geheel naar eigen smaak. Zo kan een bezoeker / soort van klant zien wie jij bent.

maar laat het niet zo zijn dat het bezoekers af laat schrikken let hier ook goed op!...

Lode

Lode

11/09/2008 23:33:00
Quote Anchor link
Als je een webdesigner bent, komt dit toch wel vrij inspiratieloos over als ik het eerlijk mag zeggen....

Terence Hersbach

Terence Hersbach

11/09/2008 23:36:00
Quote Anchor link
Ik vind persoonlijk dat een portfolio iets moet laten zien van wat jij kan.

Tamara schreef op 11.09.2008 19:45:
wat mn lerares gelijk afkraakte als te duister/te veel van het goede.
Welke mevrouw was dat dan? (ik zit ook op het GLR, Mediatechnologie Webmaster)

www.terencehersbach.nl kan je kijken voor mijn portfolio, en dan zie je dat er wel aardig wat photoshop aan te pas is gekomen..

Jelmer -

Jelmer -

11/09/2008 23:52:00
Quote Anchor link
Misschien is een collage een leuk idee.

Je neemt een grid (voor mijn part pak je er even Excel bij) en gaat spelen met vlakken. Grote vlakken, en wat kleinere. En ieder vlak plak je uiteindelijk een stukje van een website of een logo, of in ieder geval een afbeelding van iets dat je gemaakt hebt achter. De vlakken scheidt je wat van elkaar door er witruimte tussen te laten, maar je behoudt de grid. De afmetingen blijven kloppen.

Afbeelding

De vlakken zijn klikbaar (eventueel met een toepasselijk maar niet opdringerig hover-effect) en leiden je naar de 'case' (maar gebruik dan wel een ander woord, 'case' klinkt zo jargon-achtig) waar je de mooiste puntjes van die website even uitlicht, en bij sommige puntjes een kleine motivatie zet, of letterlijk annotaties (dus alsof je er met pen wat bij hebt geschreven) en je zou er wat over de klant en over de gebruikte technieken kunnen vermelden.

Tamara

Tamara

11/09/2008 23:53:00
Quote Anchor link
@Robert
Ik zat op een gegeven moment krap met mn tijd. Zoals ik al zei, ik zit eraan te denken om een nieuwe layout te maken (en gelijk nieuw materiaal erop te zetten).

@Terence
Klopt, een portfolio is een visitekaartje van jezelf. Op het moment dat een evt. klant o.i.d. je site bezoekt, moet hij gelijk al een indruk krijgen van wat je kan.

Het was/is Yvonne Pauw.

Je portfolio ziet er wel aardig uit. Ik vind je layout zelfs eigenlijk te druk voor een portfolio, maar das mijn mening. Ik snap ook niet waarom je de bezoeker de keuze geeft om naar een donkere/duistere kleurenversie te switchen. Het geeft geen meerwaarde aan je site.

@Jelmer
Wat jij bedoelt is een interface ontwerp.
Ik vind jouw versie erg verwarrend. Wat ik altijd doe is:
met een interface ontwerp ga je uitvogelen waar precies je header moet komen, het logo, het menu, de tekst + evt. plaatjes, je footer, alles.

Dit geef je aan met alleen lijntjes en vakken (gewoon zwart wit)
Pas als je daar helemaal tevreden over bent, ga je dit interface ontwerp omzetten naar een layout.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara

Jelmer -

Jelmer -

12/09/2008 00:02:00
Quote Anchor link
@Tamara, nee ik bedoel hier echt de plaatjes. De paarse vlakken zijn jouw persoonlijke hoogtepunten van de dingen die je al hebt gemaakt, en naarmate je portfolio groter wordt groeit dus je collage.

De navigatie zit niet in dat plaatje (of in mijn verhaal) maar ik die zou ik lekker simpel houden. Grote letters, bovenaan of links ergens. De woorden zouden voor zich moeten spreken, ervan uitgaande dat er naast deze links en de collage niet veel meer op de pagina staat. En waarom zou er meer op deze pagina staan? Ik denk dat de bezoeker overdonderen met mooi werk een betere, of een creatievere indruk achterlaat dan overdonderen met tekst over hoe goed je wel niet bent met photoshop, en hoe goedkoop dat dan wel niet kan.

Raymond Oomen

Raymond Oomen

12/09/2008 00:31:00
Quote Anchor link
ik heb het volgende ontwerp een beetje in mijn hoofd:
Een gecentreerde ruimte wit bovenin en header met een soort van schetstekening daaronder het menu, en daaronder de inhoud. Onder de inhoud moet dan het portfolio komen wat dus bovenop een witte achtergrond staat en aangezien ik wel een strak portfolio wil, maar niet egt van simpel hou zoals een simpele lijn eromheen, heb ik dus geen idee wat ik zou moeten maken als ontwerp:S
Het is trouwens bedoelt om logo's in te laten zien;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen

N0xie

n0xie

12/09/2008 01:26:00
Quote Anchor link
Als design niet je sterkste kant is, laat het dan maken door iemand die er 'goed in is'. Alle designs die ik maak vinden klanten over het algemeen 'kaal', 'saai' en 'nietszeggend', terwijl ik ze 'strak', 'straight to the point' en 'clean' vind. Ik leg me dan ook meer toe op het daadwerkelijke programmeren en laat mijn ontwerpen maken door een professional.

Bedenk dat een webDeveloper, webDesigner en programmeur hele andere takken van sport zijn. Aan de toon van je post leid ik een beetje af dat design misschien niet je sterkste kant is en/of je niet genoeg inspiratie ervoor hebt...

Robert Deiman

Robert Deiman

12/09/2008 07:36:00
Quote Anchor link
@n0xie
Maar dan lijkt het voor "klanten" die op je site komen net of jij wel kan ontwerpen, zorg er dan wel voor dat je dit duidelijk aangeeft.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.