Portfolio Wireframe {Idee}
Aangezien mijn portfolio lelijk was, heb ik besloten deze opnieuw te bouwen. Dit keer wil ik hem professioneel en strak uitziend. Graag zou ik van jullie kritiek willen ontvangen, over mijn eerste wireframe.
zoals te zien is dit mijn homepage. Bovenaan staat een header; achtergrond zwart en in het midden een logo.
Aan de linkerkant van de pagina staat mijn menu, hier is het uitklapbaar te maken. Dus wanneer je bijvoorbeeld op portfolio klikt, al mijn projecten in het menu komen te staan. Wanneer je op de projectnaam klikt krijg je een pagina met daarin een live preview en uitleg over het project.
Ook werkt het uitklappen voor de login, wat je dan te zien krijgt lijkt me duidelijk.
Aan de rechterkant van het menu staat de content, hierin komen de teksten en, eventuele afbeeldingen. De IMAGE die daar staat is bedoelt om een afbeelding van mezelf te plaatsen.
--
Als jullie tips hebben qua opbouw van de site, zou ik dat graag willen horen.
Alvast bedankt!
Maar wat je van plan bent met het menu klinkt in ieder geval al wel netjes.
Persoonlijk vind ik kwa afmeting de header kaal overkomen.
Misschien is het een idee om de afbeelding die je wilt zetten in je content dat je die naar de header verplaatst. Zo heb je daar weer een leuke opvulling van je header.
Net wat ik zeg, weet niet of dit de kleur stelling gaat worden. Maar hij oogt nu een beetje saai en een tonig.
EDIT
Misschien toch een idee om je inlog velden ook in je header te verwerken.
Gewijzigd op 26/03/2012 12:47:34 door Frank WD
Ik zou denk ik toch verder gaan met deze.
Ik vind deze persoonlijk totaal niet lelijk. Die kun je heel makkelijk tot portfolio veranderen. Maak bijvoorbeeld Voorbeeld.
Als je daar iets naar beneden scrollt krijg je 3 Vierkantjes , met eronder wat info.
Als je zoiets nou in de content maakt van dat plaatje, en dan rechts er naast een menu etc. En misschien een ander lettertype. Verder zou ik toch gewoon met die verder gaan maar dat moet je zelf weten.
Frank WD op 26/03/2012 12:46:36:
Ik weet natuurlijk niet dat dit ook de kleur stelling is.
Misschien is het een idee om de afbeelding die je wilt zetten in je content dat je die naar de header verplaatst. Zo heb je daar weer een leuke opvulling van je header.
Net wat ik zeg, weet niet of dit de kleur stelling gaat worden. Maar hij oogt nu een beetje saai en een tonig.
EDIT
EDIT
Bedankt :). De header komt inderdaad wat kaal over en als dit het ontwerp zou worden, zal ik de login erin verwerken. Zoals je ook al aangaf. En je bedoelt dus dat mijn foto in de header geplaatst moet worden?
En natuurlijk is dit niet mijn kleurstelling, het is gewoon een simpele wireframe.
Toevoeging op 26/03/2012 13:29:44:
Bas van de Steeg op 26/03/2012 12:54:04:
Yoeri,
Ik vind deze persoonlijk totaal niet lelijk. Die kun je heel makkelijk tot portfolio veranderen. Maak bijvoorbeeld Voorbeeld.
Als je daar iets naar beneden scrollt krijg je 3 Vierkantjes , met eronder wat info.
Als je zoiets nou in de content maakt van dat plaatje, en dan rechts er naast een menu etc. En misschien een ander lettertype. Verder zou ik toch gewoon met die verder gaan maar dat moet je zelf weten.
Die is op zich ook niet lelijk, nee! Ik zal kijken of ik daarmee doorga en/ of eventueel opnieuw begin en nieuwe features overbreng in die site.
Dat van die afbeeldingen op die site (hetgeen je getypt hebt onder de link) is ook een mooi idee. Die ga ik dan ook zeker implementeren.
ik bedoel idd jou eigen pasfoto zoals je aangaf in de header zetten idd. Tenminste als het de lay-out word in je OP.
Ik ga ze sowieso beide maken, daarna ga ik hier een review plaatsen en aan de hand van die uitslag kies ik de officiële site.
Oke dan, wens je veel succes bij het ontwerpen en bouwen.
Bedankt!
Kleinere tekst....
Footer tekst kleiner....
In plaats van 3 bij 2 zou ik
4 bij 3 doen en kleiner plaatjes........
Verder is hij vrij simpel. Maak anders nog een achtergrond kleurtje ?
Of plaatje....
Daarna is mij geleerd om het kleurgebruik en lettertypes te bepalen (Adobe kuler).
Daarna ga je pas het design maken. Misschien dat die je helpt om op weg te komen. Ik ben ook geen designer maar het helpt wel.
Bas van de Steeg op 03/04/2012 17:39:54:
Kleinere plaatjes....
Kleinere tekst....
Footer tekst kleiner....
Of plaatje....
Kleinere tekst....
Footer tekst kleiner....
Of plaatje....
Alles dat je zegt ga ik toepassen :). Achtergrond kleur moet natuurlijk mooi bij het menu passen, dus dat wordt even zoeken :P.