Positionering tekst anders in IE dan Mozilla/Netscape

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

09/09/2004 21:20:00
Quote Anchor link
Ik ben net begonnen met het positioneren via stylesheets. Ik mag het wel, want werkte voorheen veel met tables en frames en ik vind dit wel netter werken en makkelijker toepasbaar.

Nu echter mijn probleem:

Ik positioneer tekst absolute via mijn stylesheet "style.css"
Een voorbeeld:
.text{
position: absolute;
left: 5px;
top: 17px;
margin: 0px;
padding: 0px;
border-width: 0px;
text-align: left;
z-index: 1;
}

Verder staat er ook het volgende font in:
h1{
font-family: "cooper black", verdana, arial, helvetica, sans-serif;
font-size: 25px;
font-weight: 400;
font-style: normal;
color: #FFE400;
}

In mijn html staat het volgende:

<div class="text"><h1>Bla bla</h1></div>

Mijn probleem is nu dat internet explorer en dreamweaver de tekst op een andere hoogte zetten, dan mozilla/netscape. Het lijkt wel of mozilla/netscape alles een regel naar beneden haalt. Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 01:54:02

Dutchcamel

dutchcamel

09/09/2004 21:28:00
Quote Anchor link
Zoals je eigenlijk al zegt. De verschillende browsers gaan van verschillende beginpositie uit van waar af ze 'tellen'.
Is behoorlijk irritant, is voor zover ik weet alleen op te lossen door alles weer binnen tabellen te halen enzo.
Maar misschien is er een andere oplossing..

09/09/2004 21:39:00
Quote Anchor link
Dank voor de snelle reactie.

Ik hoop het. Anders is deze manier van het bouwen van een site ineens helemaal niet zo handig. Kan me niet voorstellen dat meerdere mensen hier niet tegenaan zijn gelopen...

Dutchcamel

dutchcamel

09/09/2004 21:44:00
Quote Anchor link
Ik had het idd ook, maar ik heb het opgelost door de broncode van sites te bestuderen die het op dezelfde manier hadden zoals ik het wou (de indeling ongeveer). En kijken wat in het stylesheet staat. Beetje overnemen en wat knutselen is het voor elkaar te krijgen :)

Rick

Rick

09/09/2004 23:10:00
Quote Anchor link
zoek maar eens op css hacks ofzo, er zijn wel wat dingetjes waardoor het wel goed werkt (IE houdt zich natuurlijk weer es niet aan de regels)

B a s
Beheerder

B a s

09/09/2004 23:14:00
Quote Anchor link
wat je moet doen is het volgende:

#wrap {
position: absolute;
left: 20px;
top: 0px;
width: 200px;
border: 1px solid #000;
}

#position {
position: relative;
left: 10px;
border: 1px solid #000;
}

#position gaat van de positie van #wrap uit.. zo werk ik altijd, en het werkt goed :)

10/09/2004 10:18:00
Quote Anchor link
Gelukkig heb ik het gevonden:

h1{
font-family: "cooper black", verdana, arial, helvetica, sans-serif;
font-size: 25px;
font-weight: 400;
font-style: normal;
color: #FFE400;
position: relative;
left: 0px;
margin: 0px;
padding: 0px;
border-width: 0px;

}

Ik weet niet precies welke van de onderste opties de killer was, maar zo doet ie het iig goed

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.