Positioneringsproblemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robbert van Beek

Robbert van Beek

31/12/2007 18:54:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een ontwerp gemaakt in illustrator, maar weet niet zo goed hoe ik het om moet zetten naar HTML&CSS. De lay-out staat op www.nofaketheater.nl/website-layout.png.

Ik heb al even gekeken naar een tabel, maar dat is niet echt handig in dit geval :)
Heeft iemand tips?

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 12:30:14

PHP Newbie

PHP Newbie

31/12/2007 18:57:00
Quote Anchor link
Je linkje werkt niet. Lay-outs maak je in Layers (ookwel "div's"). Je zult je wat in HTML en CSS moeten gaan verdiepen...

Robbert van Beek

Robbert van Beek

31/12/2007 19:02:00
Quote Anchor link
Je hebt gelijk, sorry... het is www.nofaketheater.com/website-layout.png.

Verder kan ik me behoorlijk vinden in HTML en CSS, maar deze vind ik toch wat lastiger :)

PHP Newbie

PHP Newbie

31/12/2007 19:10:00
Quote Anchor link
Wat is de bedoeling van dat ontwerp? Waar komen teksten? Komen er teksten? Maak dat even duidelijk :-)

Robbert van Beek

Robbert van Beek

31/12/2007 19:20:00
Quote Anchor link
ik zie niet oz goed waarom dat nodig is, maar voor de beeldvorming: op www.nofaketheater.com/website.png zie je het gewenste eindresultaat.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 08:58:00
Quote Anchor link
Iemand tips?

J V

J V

08/01/2008 09:30:00
Quote Anchor link
Wat PHP Newie al zei, ga met je verdiepen in HTML en CSS, we willen je gerust helpen met problemen die je onderweg tegenkomt. Elke vlakje wat je hebt en dus normaal in een tabel zou zetten, zet je nu in een div. Die div geef je een id mee en met je css bestand kan je die div een positie en/of groote meegeven.
Hier op phphulp staan ook goeie css tutorailen, vooral die van Jan Koehoorn.

Dit is een klein (heel klein) beginnetje, maar zodra je problemen tegekomt, meld ze dan hier, dan helpen we je.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 09:39:00
Quote Anchor link
Okee komt voor elkaar :)
Ik zal ff kijken naar absolute positionering van de div's, ik denk dat dat de beste optie is

J V

J V

08/01/2008 09:54:00
Quote Anchor link
Robbert van Beek schreef op 08.01.2008 09:39:
Okee komt voor elkaar :)
Ik zal ff kijken naar absolute positionering van de div's, ik denk dat dat de beste optie is

Dat is denk ik wel wat jij nodig hebt, want je hebt een vaste inhoud en geen variabele toch?
Zorg wel dat je een container div hebt (die om alles heenzit) en positioneer die relative en geef hem een margin: 0px auto; mee, dan positioneer je hem tegen de bovenkant van je scherm en in het midden.
Daarna kan je de rest absoluut positioneren. Het hoeft niet, maar kan geen kwaad in jou lay-out, omdat er toch niets veranderd qua inhoud.
Mocht je nu wel een variabele inhoud hebben, dan moet je gaan werken met margins en floats, maar dat is alleen zo als je inhoud (tekst enzo) wel eens veranderd.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 09:59:00
Quote Anchor link
Okee dankjewel, ik ga aan de slag!

Pepijn de vos

pepijn de vos

08/01/2008 10:44:00
Quote Anchor link
al die vreemde fonts enzo, ik denk dat het dan allemaal losse plaatjes worden toch?
kan je niet met image maps werken?
http://www.w3schools.com/tags/tag_map.asp

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 11:30:00
Quote Anchor link
Dat kan wel, ik wil alleen niet die lange laadtijden! daarbij komt dat ik het niet bijster professioneel vind :)

Joren de Wit

Joren de Wit

08/01/2008 11:39:00
Quote Anchor link
Om die fonts te kunnen gebruiken, zul je er wel verschillende afbeeldingen van moeten maken. Voornamelijk ook omdat je tekst op z'n kant wilt zetten.

Je hoeft echter geen afbeelding voor de hele vakjes te maken, je zou alleen voor de tekst een plaatje moeten maken. De achtergrondkleur van zo'n vakje kun je gewoon met CSS instellen. Op die manier houd je je plaatjes zo klein mogelijk en beperk je de grootte van je pagina.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 11:42:00
Quote Anchor link
precies.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

22/01/2008 21:07:00
Quote Anchor link
Hey jongens,

Ik ben er weer eens mee bezig geweest en ik krijg (uiteraard) een andere output in IE dan in de browsers. het live "resultaat" is ondertussen te vinden op http://www.nofaketheater.com/2008.

hier een stukje van mn CSS:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#info {
  position: absolute;
  top: 0px;
  left: 0px;
  background-color: #ec009c;
  width: 230px;
  height: 90px;
  background-image: url(img/info.png);
  background-position: center;
  background-repeat: no-repeat;
  border: 2px solid #ffffff;
}

#foto1 {
  left: 233px;
  left: 250; !important
  width: 225px;
  height: 170px;
}

...en de bijbehorende HTML
Code (php)
1
2
3
4
<div class="container">
    <div id="info"></div>
    <div id="foto1"></div>
  </div>

De container is relative gepositioneerd, met een 0px auto margin. Iemand een idee hoe ik de weergaves hetzelfde kan krijgen? of zal ik het met DOM manipulatie op moeten lossen? :S

edit: zoals jullie zien heb ik de oude !important-hack geprobeerd, werkt neit meer in ie7 :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robbert van Beek

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/01/2008 21:09:00
Quote Anchor link
Allereerst het goede doctype. Zet hem op XHTML 1.0 strict.

Daarnaast wil IE6 nog wel eens lastig doen met relatief en absoluut gepositioneerde elementen. Dat heeft te maken met de hasLayout property die Microsoft verzonnen heeft. Zorg dat al je divs in ieder geval een width hebben, dat scheelt al vrij veel problemen.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

22/01/2008 21:17:00
Quote Anchor link
...okee! ik heb toch een hack kunnen vinden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#foto1 {
  left: 234px;
  * left: 230;
  width: 225px;
  height: 170px;
}

De regel met * ervoor wordt alleen gelezen door IE... in principe "opgelost" dus.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/01/2008 21:23:00
Quote Anchor link
Hacks stel je altijd zo lang mogelijk uit. Je hebt namelijk geen enkele garantie over forward compatibility. Problemen met breedtes en dergelijke zijn vaak ook met slimme standaard CSS op te lossen.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

22/01/2008 21:52:00
Quote Anchor link
Ja ik weet het, maarja na een avond aankloten was ik het toch echt zat... de breedtes zijn ingesteld, het probleem is nu alleen dat IE de borders neit bij de breedte van de divs optelt en Firefox en Opera wel.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/01/2008 21:58:00
Quote Anchor link
IE6 doet dat wel hoor. Nogmaal: het goede DOCTYPE gebruiken.

Mocht dat nog niet werken, dan ga je met wrapper -divs werken.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

22/01/2008 22:36:00
Quote Anchor link
Thanks, ik ga daar nog even mee spelen

edit: trouwens, had je doctype reactie even gemist omdat hij tussen mijn eigen postst in staat... sorry!

edit 2: De doctype heeft het gefixt. Sorry, ik hou me vooral bezig met Java en PHP en kan prima een website vormgeven, maar van CSS positionering, doctypes en dat soort dingen heb ik (nog) geen kaas gegeten. Interessant projectje wat dat betreft ;) thanks!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robbert van Beek

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.