POST meesturen door link met onclick
Ik heb een pagina systeem op mijn website en deze is gemaakt met GETs.
Nou wil ik iets meesturen maar in een POST ipv een GET vanwege veiligheid.
Nou heb ik dit eens geprobeerd.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<form method="post" action="paardenmarkt.php">
Pagina: <strong>1</strong> van 4<br /><strong style="text-decoration:underline;">1</strong>
<a href="/paarden/paardenmarkt.php?page=2&mpp=50" title="Ga naar pagina 2" onclick="this.form.submit()">2</a>
<a href="/paarden/paardenmarkt.php?page=3&mpp=50" title="Ga naar pagina 3" onclick="this.form.submit()">3</a>
<a href="/paarden/paardenmarkt.php?page=4&mpp=50" title="Ga naar pagina 4" onclick="this.form.submit()">4</a>
<input type="hidden" name="ins" value="tekoop='1' AND paard_geslacht='Ruin'">
</form>
Pagina: <strong>1</strong> van 4<br /><strong style="text-decoration:underline;">1</strong>
<a href="/paarden/paardenmarkt.php?page=2&mpp=50" title="Ga naar pagina 2" onclick="this.form.submit()">2</a>
<a href="/paarden/paardenmarkt.php?page=3&mpp=50" title="Ga naar pagina 3" onclick="this.form.submit()">3</a>
<a href="/paarden/paardenmarkt.php?page=4&mpp=50" title="Ga naar pagina 4" onclick="this.form.submit()">4</a>
<input type="hidden" name="ins" value="tekoop='1' AND paard_geslacht='Ruin'">
</form>
Hierboven de bron uit IE van dit script. Dit is duidelijker dan de PHP versie.
Er zitten overigens meer Forms in dit script. Maakt dir nog uit? En hoe kan ik het beste die POST meesturen als iemand een andere pagina bekijkt?
Alvast bedankt! :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bernardo
Ik snap de hele vraag niet, nog een keertje ;-)
Je moet gebruik maken van al dan niet hidden textfields <input type="hidden name="iets" value="nogiets">
Quote:
Je moet gebruik maken van al dan niet hidden textfields
Ik snap het niet helemaal
Bedoel je niet dat hij niet al die hidden fields moet gebruiken ?
Gekke contstructie, met hyperlinks in een form.
Maar ik heb een pagina waar ik gegevens mee wil sturen naar de volgende pagina.
ik denk dat je dit wilt hebben maar dan heb je nog een post of get nodig, en die krijg je door een formulier
Mwah opzich is dit ook een goede manier hoor, hij verwijderd de cookie als ie niet gebruikt word en dergelijke. Dus ik denk dat het redelijk veilig is.