POST meesturen met foutcode 500
Ik ben nu een foutpagina aan het maken, die de fout (mysql_error) in een database stopt.
Alleen wil ik mysql_error meezenden met $_POST.
Is dit mogelijk?
Zo ja, hoe dan?
Zo niet, hoe kan ik dat dan anders oplossen?
Edit: liever geen OOP, daar ben ik nog niet mee begonnen
Gewijzigd op 21/04/2013 10:34:51 door Haubebla haubebla
Je wilt denk ik een formulier maken dat de bezoeker vanaf de foutpagina deze fout kan door sturen naar de webmaster? Dan wil je niet dat de bezoeker deze error kan lezen
Ik 500.php kan ik dan die foutcode afhandelen.
zou je dan niet gewoon header('500.php?error=' . urlencode(mysql_error())) doen ?
Gewijzigd op 21/04/2013 10:45:59 door Dennis WhoCares
Met javascript wordt de locatie van het foute document achterhaald met window.location.
Hoe kan ik dan de url van de vorige pagina achterhalen?
Ravi van rooijen op 21/04/2013 10:46:31:
Probleem:
Met javascript wordt de locatie van het foute document achterhaald met window.location.
In php, $_SERVER['HTTP_REFERER']
Javascript, document.referrer
Ik heb het getest met:
Geen output
Je zou in de header ook een get kunnen meegeven van welke pagina het af komt..
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
header('location: 500.php?page=' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '&error=' . urlencode(mysql_error());
?>
header('location: 500.php?page=' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '&error=' . urlencode(mysql_error());
?>
Heb het net zelf geprobeerd met header, en inderdaad geen referrer pagina, ook niet in de PHP.
Maar wel als je vanaf een link gaat, dus via header werkt het niet en moet je dit zelf meegeven in een GET.
Ook zou je het in een sessie kunnen opslaan, mocht je dat fijner vinden. Dan zien de bezoekers ook niet zo'n rare url
Gewijzigd op 21/04/2013 11:14:57 door Dennis WhoCares