posten in array
stefan Renne
25/07/2010 20:52:29ik heb een klein probleempje met het posten in een array.
in het klein uitgelegd ziet het er nu zo uit.
ik heb een titel[] en een checkbox[] met een value van 1
wanneer ik 2 items toevoeg word er een foreach loepje doorlopen en iedere item in de database toegevoegd alleen ...
wanneer bij item 1 de checkbox niet gechecked is en bij item 2 wel word de checkbox dus als checkbox[0] = value 1 gepost en dat hoort dus checkbox[1] = value 1 te zijn.
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
in het klein uitgelegd ziet het er nu zo uit.
ik heb een titel[] en een checkbox[] met een value van 1
wanneer ik 2 items toevoeg word er een foreach loepje doorlopen en iedere item in de database toegevoegd alleen ...
wanneer bij item 1 de checkbox niet gechecked is en bij item 2 wel word de checkbox dus als checkbox[0] = value 1 gepost en dat hoort dus checkbox[1] = value 1 te zijn.
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Gewijzigd op 25/07/2010 20:53:08 door Stefan Renne
PHP hulp
05/11/2024 11:39:18Noppes Homeland
25/07/2010 21:10:19en waarom geef je dan elke checkbox dezelfde value?
in mijn ogen heeft een checkbox geen value, een checkbox heeft een betekenis van ja/nee of aan/uit
het lijkt mij verstandiger om de name="checkbox[]" te veranderen in name="checkbox[1]", name="checkbox[2]" enz
dan kan je met: http://nl3.php.net/array_keys uitzoeken welke checkbox gechecked is
in mijn ogen heeft een checkbox geen value, een checkbox heeft een betekenis van ja/nee of aan/uit
het lijkt mij verstandiger om de name="checkbox[]" te veranderen in name="checkbox[1]", name="checkbox[2]" enz
dan kan je met: http://nl3.php.net/array_keys uitzoeken welke checkbox gechecked is
stefan Renne
25/07/2010 21:30:25daar heb je een punt, het was zo dat er dmv javascript nieuwe input velden op het scherm verschenen, keb t nu zo gedaan dat er tussen de haken van de checkbox[] het nummer van de toegevoegde aantal word weergeven
name='checkbox["+nummer+"]'
en dat begon met 0 en aan het einde van de javascript functie kwam daar 1 bij, klopt dus perfect ;)
bedankt voor je hulp noppes
name='checkbox["+nummer+"]'
en dat begon met 0 en aan het einde van de javascript functie kwam daar 1 bij, klopt dus perfect ;)
bedankt voor je hulp noppes
Gewijzigd op 25/07/2010 21:30:45 door stefan Renne
Mark L
25/07/2010 22:53:20Ik dacht ook eerst aan die oplossing. Een andere oplossing - die niet veel verschilt en eigenlijk niet beter of slechter is - is om als value de key mee te geven. Dus:
Dit zou handig kunnen zijn; ligt er net aan hoe je het gebruikt.
Code (php)
1
2
3
2
3
<input type="checkbox" name="check[]" value="1" />
<input type="checkbox" name="check[]" value="2" />
<input type="checkbox" name="check[]" value="3" />
<input type="checkbox" name="check[]" value="2" />
<input type="checkbox" name="check[]" value="3" />
Dit zou handig kunnen zijn; ligt er net aan hoe je het gebruikt.