[PostgreSQL] NTFS bestandssysteem?
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Het zou kunnen dat Postgre alleen draait op FAT32, maar dat lijkt me sterk. Het is ook niet aan te raden om een NTFS systeem naar FAT32 om te gaan zetten. Flink Googlen dus maar!
Jan Koehoorn schreef op 24.03.2007 13:26:
Het zou kunnen dat Postgre alleen draait op FAT32, maar dat lijkt me sterk. Het is ook niet aan te raden om een NTFS systeem naar FAT32 om te gaan zetten. Flink Googlen dus maar!
Sorry nu ik de error weer even bekijk denk ik dat er staat dat PostgreSQL op het NTFS bestandssysteem zouw moeten werken.
Maak wel even screen van.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
Dat wordt omzetten naar NTFS ;)
of initdb.exe runnen ;)
niek schreef op 24.03.2007 13:52:
of initdb.exe runnen ;)
Zoiets had ik al gedaan maar helaas gaat dat zwarte schermpje gelijk ook weer weg:S
FAT32 of NTFS, Tjaaa....
Dat converteren weet ik nog net zo niet... Kan ik mischien nog een extra klein schijfje maken van 200 mb ofzo? Schijf E:\ ? En dan in samenwerking met het NTFS bestandssysteem?
Er zijn overigens wel manieren om PostgreSQL op FAT te installeren.
Offtopic: PostgreSQL draait op vrijwel alles wat lijkt op een OS, maar Windows is toch een beetje het stiefkindje...
Frank schreef op 24.03.2007 14:02:
PostgreSQL wil niet met FAT werken omdat FAT geen al te veilig bestandssysteem is. Met ntfs zou je geen problemen mogen hebben.
Offtopic: PostgreSQL draait op vrijwel alles wat lijkt op een OS, maar Windows is toch een beetje het stiefkindje...
Zoiets had ik al gelezen ja dat FAT minder veilig is... Maar weet je dan mischien een pagina waar staat hoe ik PostgreSQL kan laten draaien op het FAT bestandssysteem? Want dat .exe bestandje wat net noemde dat doet het niet:S..
deze link waar je wellicht wat aan hebt. Maar ook hier wordt het afgeraden.
Maak anders een Linux-partitie die je als database-server inzet.
Google gaf mij Maak anders een Linux-partitie die je als database-server inzet.
mebus schreef op 24.03.2007 13:56:
Zoiets had ik al gedaan maar helaas gaat dat zwarte schermpje gelijk ook weer weg:S
FAT32 of NTFS, Tjaaa....
Dat converteren weet ik nog net zo niet... Kan ik mischien nog een extra klein schijfje maken van 200 mb ofzo? Schijf E:\ ? En dan in samenwerking met het NTFS bestandssysteem?
niek schreef op 24.03.2007 13:52:
of initdb.exe runnen ;)
FAT32 of NTFS, Tjaaa....
en als je er met cmd naar toe gaat?
Wat een flutsysteem - werkt nog geen eens goed op FAT
Maar je kan inderdaad even een extra partitie erbij maken. Gaat heel makkelijk via b.v. GParted op de Ubuntu Live CD
In de DOS prompt typ je:
CONVERT C: /FS:NTFS
of vul een andere letter dan C in als het om een andere partitie gaat.
Deze aktie is geheel voor eigen risico, dus maak een backup!
Jan Koehoorn schreef op 24.03.2007 14:47:
Draai je Windows? Dan Start > Uitvoeren > cmd typen
In de DOS prompt typ je:
In de DOS prompt typ je:
Zoiets had al gevonden maar wil niet dat me broers laptop naar de filipijnen help...
Zo op me broers laptop gebruik wel gewoon MySQL.. Dat werkt ook wel en heb voorzover nog niet echt grote plannen:p
Toch bedankt allemaal:D
Die CONVERT "schijnt" zonder dataverlies te kunnen, maar goed ;-)
Het is gewoon niet bedoeld om op flut fs'es te draaien
En al helemaal niet om op flut os'es te draaien
Muahahahah
Ik heb de convert al eens succesvol gedraaid op deze computer, zou goed moeten gaan...
Legolas schreef op 24.03.2007 17:07:
Ik heb de convert al eens succesvol gedraaid op deze computer, zou goed moeten gaan...
Ik heb me bedacht en ga vanmiddag me D:\ schijf converteren naar het NTFS bestandssysteem:) Word er nu zeker wel gek van want FAT kan geen bestanden aan groter als 4 GB...!!!
Zo ik ken nu PostgreSQL niet gebruiken en de film "300" uitpakken:(
Edit:
Als ik de D:\ schijf wil converteren dan vraagt ie ook om de volume in te vullen?? De D:\ schijf is 26,5 GB moet ik dan gewoon 26,5 invullen?
overigens de convert zorgt ook nog voor een paar gb extra ruimte
Legolas schreef op 26.03.2007 08:25:
de volume naam, de naam voor de schijf
Merci:) Dus gewoon D intypen zeker?:)
Edit:
Het is me al gelukt:D