[PostgreSQL] NTFS bestandssysteem?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/03/2007 13:22:00
Quote Anchor link
Op me eigen 517 Mhz computer heb ik succesvol PostgreSQL weten te installeren maar nu op me broers laptop 1,5 Ghz Zegt ie dat wanneer ik een cluster aan wil maken dat het niet kan vanwege iets met het NTFS bestandssysteem...

Weet iemand een oplossing hiervoor?

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 14:32:26

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/03/2007 13:26:00
Quote Anchor link
Het zou kunnen dat Postgre alleen draait op FAT32, maar dat lijkt me sterk. Het is ook niet aan te raden om een NTFS systeem naar FAT32 om te gaan zetten. Flink Googlen dus maar!

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/03/2007 13:33:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 24.03.2007 13:26:
Het zou kunnen dat Postgre alleen draait op FAT32, maar dat lijkt me sterk. Het is ook niet aan te raden om een NTFS systeem naar FAT32 om te gaan zetten. Flink Googlen dus maar!

Sorry nu ik de error weer even bekijk denk ik dat er staat dat PostgreSQL op het NTFS bestandssysteem zouw moeten werken.

Maak wel even screen van.

Edit:
Afbeelding
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh

Nick Mulder

Nick Mulder

24/03/2007 13:45:00
Quote Anchor link
Dat wordt omzetten naar NTFS ;)

Niek s

niek s

24/03/2007 13:52:00
Quote Anchor link
of initdb.exe runnen ;)

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/03/2007 13:56:00
Quote Anchor link
niek schreef op 24.03.2007 13:52:
of initdb.exe runnen ;)

Zoiets had ik al gedaan maar helaas gaat dat zwarte schermpje gelijk ook weer weg:S

FAT32 of NTFS, Tjaaa....

Dat converteren weet ik nog net zo niet... Kan ik mischien nog een extra klein schijfje maken van 200 mb ofzo? Schijf E:\ ? En dan in samenwerking met het NTFS bestandssysteem?

Frank -

Frank -

24/03/2007 14:02:00
Quote Anchor link
PostgreSQL wil niet met FAT werken omdat FAT geen al te veilig bestandssysteem is. Met ntfs zou je geen problemen mogen hebben.

Er zijn overigens wel manieren om PostgreSQL op FAT te installeren.

Offtopic: PostgreSQL draait op vrijwel alles wat lijkt op een OS, maar Windows is toch een beetje het stiefkindje...

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/03/2007 14:05:00
Quote Anchor link
Frank schreef op 24.03.2007 14:02:
PostgreSQL wil niet met FAT werken omdat FAT geen al te veilig bestandssysteem is. Met ntfs zou je geen problemen mogen hebben.

Er zijn overigens wel manieren om PostgreSQL op FAT te installeren.

Offtopic: PostgreSQL draait op vrijwel alles wat lijkt op een OS, maar Windows is toch een beetje het stiefkindje...

Zoiets had ik al gelezen ja dat FAT minder veilig is... Maar weet je dan mischien een pagina waar staat hoe ik PostgreSQL kan laten draaien op het FAT bestandssysteem? Want dat .exe bestandje wat net noemde dat doet het niet:S..

Frank -

Frank -

24/03/2007 14:30:00
Quote Anchor link
Google gaf mij deze link waar je wellicht wat aan hebt. Maar ook hier wordt het afgeraden.

Maak anders een Linux-partitie die je als database-server inzet.

Niek s

niek s

24/03/2007 14:35:00
Quote Anchor link
mebus schreef op 24.03.2007 13:56:
niek schreef op 24.03.2007 13:52:
of initdb.exe runnen ;)

Zoiets had ik al gedaan maar helaas gaat dat zwarte schermpje gelijk ook weer weg:S

FAT32 of NTFS, Tjaaa....

Dat converteren weet ik nog net zo niet... Kan ik mischien nog een extra klein schijfje maken van 200 mb ofzo? Schijf E:\ ? En dan in samenwerking met het NTFS bestandssysteem?

en als je er met cmd naar toe gaat?

24/03/2007 14:38:00
Quote Anchor link
Offtopic:
Wat een flutsysteem - werkt nog geen eens goed op FAT

Maar je kan inderdaad even een extra partitie erbij maken. Gaat heel makkelijk via b.v. GParted op de Ubuntu Live CD

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/03/2007 14:47:00
Quote Anchor link
Draai je Windows? Dan Start > Uitvoeren > cmd typen

In de DOS prompt typ je:

CONVERT C: /FS:NTFS

of vul een andere letter dan C in als het om een andere partitie gaat.

Deze aktie is geheel voor eigen risico, dus maak een backup!

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/03/2007 15:00:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 24.03.2007 14:47:
Draai je Windows? Dan Start > Uitvoeren > cmd typen

In de DOS prompt typ je:

CONVERT C: /FS:NTFS

of vul een andere letter dan C in als het om een andere partitie gaat.

Deze aktie is geheel voor eigen risico, dus maak een backup!

Zoiets had al gevonden maar wil niet dat me broers laptop naar de filipijnen help...

Zo op me broers laptop gebruik wel gewoon MySQL.. Dat werkt ook wel en heb voorzover nog niet echt grote plannen:p

Toch bedankt allemaal:D

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/03/2007 15:02:00
Quote Anchor link
Die CONVERT "schijnt" zonder dataverlies te kunnen, maar goed ;-)

Arend a

Arend a

24/03/2007 15:25:00
Quote Anchor link
Offtopic:
Het is gewoon niet bedoeld om op flut fs'es te draaien

Baarr

Baarr

24/03/2007 16:57:00
Quote Anchor link
Offtopic:
En al helemaal niet om op flut os'es te draaien

Muahahahah

Legolas

Legolas

24/03/2007 17:07:00
Quote Anchor link
Ik heb de convert al eens succesvol gedraaid op deze computer, zou goed moeten gaan...

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

26/03/2007 07:26:00
Quote Anchor link
Legolas schreef op 24.03.2007 17:07:
Ik heb de convert al eens succesvol gedraaid op deze computer, zou goed moeten gaan...

Ik heb me bedacht en ga vanmiddag me D:\ schijf converteren naar het NTFS bestandssysteem:) Word er nu zeker wel gek van want FAT kan geen bestanden aan groter als 4 GB...!!!

Zo ik ken nu PostgreSQL niet gebruiken en de film "300" uitpakken:(

Edit:
Als ik de D:\ schijf wil converteren dan vraagt ie ook om de volume in te vullen?? De D:\ schijf is 26,5 GB moet ik dan gewoon 26,5 invullen?

Legolas

Legolas

26/03/2007 08:25:00
Quote Anchor link
de volume naam, de naam voor de schijf

overigens de convert zorgt ook nog voor een paar gb extra ruimte

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

26/03/2007 12:25:00
Quote Anchor link
Legolas schreef op 26.03.2007 08:25:
de volume naam, de naam voor de schijf

overigens de convert zorgt ook nog voor een paar gb extra ruimte

Merci:) Dus gewoon D intypen zeker?:)

Edit:
Het is me al gelukt:D

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.