PostgreSQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Manaus

Manaus

27/08/2006 16:09:00
Quote Anchor link
Hallo, ik ben van plan om een PostgreSQL te gebruiken.
Maar wat zijn de verschillen bij mysql ?
Of zijn die helemaal hetzelfde?
Ook que php codes helemaal gezelfde?

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 23:36:06

Arend a

Arend a

27/08/2006 17:19:00
Quote Anchor link
PostgreSQL is iets specifieker dan MySQL en handelt SQL beter volgens de standaard af dan mysql. Dit is met name van belang als je waarde hecht aan zaken als transacties en data integriteit.

Als je niet echt weet waarom je postgresql wilt gebruiken is volgens mij de kans groot dat je het niet nodig hebt, hoewel Frank dit met me oneens zal zijn ;)

Als je mysql gewend bent is het even aanpassen aan postgresql en het management werkt ook net even iets anders.

Verder zal je sommige sql queries moeten aanpassen omdat mysql minder snel fouten zal geven dan postgresql, en zal postgresql over sommige fouten vallen waar mysql dat niet deed.

PHP erik

PHP erik

27/08/2006 17:33:00
Quote Anchor link
Quote:
Als je niet echt weet waarom je postgresql wilt gebruiken is volgens mij de kans groot dat je het niet nodig hebt, hoewel Frank dit met me oneens zal zijn ;)

Het gaat er niet om of je het wel of niet nodig hebt, het gaat er om dat PostgreSQL zich wel normaal aan de regels houdt en MySQL niet. Althans, daar gaat het om bij de databasekeuze voor beginners. MySQL heeft varchars waarvan je de lengte kan instellen. Dat is absurd, het is een VARchar. En het zou wel handig zijn als je een error zou krijgen als je je ingestelde limiet overscheidt, maar nee, dan kapt 'ie 'm af.

Het voordeel van PostgreSQL is dat je relaties kan maken. Dit is niet voor gevorderden belangrijk, maar ook voor beginners. Je leert dit in elk degelijk SQL boek al heel rap. Zonder die relaties, zoals in MySQL (MyISAM), kun je wel wat leuke websitejes maken, maar wat mij betreft kun je nooit iets serieus maken aangezien je je eigen database en data niet kunt vertrouwen.

Wat verder veel beter is aan PostgreSQL is dat je erg goed stored procedures kunt schrijven. Dit zijn acties die door de database worden uitgevoerd. Normaalgesproken doen mensen dit met PHP, terwijl dit dingen zijn die de database veel beter kan. Dit is dus programmeren.

Check deze link: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/334/

Frank -

Frank -

27/08/2006 17:44:00
Quote Anchor link
Eén van de grootste verschillen tussen beide databases is de zekerheid die je met PostgreSQL krijgt. Het is bv. onmogelijk om een string van 32 tekens in een VARCHAR(30) te stoppen. MySQL doet daar niet moeilijk over, alleen jammer dat je een deel van de data kwijt raakt...

Dit heeft tot gevolg dat je netter moet programmeren en dus overal moet controleren of je query wel is gelukt en wat er is foutgegaan. Het is aan te raden om hiervoor een database-class te gebruiken die ook een error-log bijhoudt.

Vergeet niet het gebruik van transactions, daar kun je nu altijd over beschikken, maak er dan ook gebruik van. Probeer zo te programmeren dat je database onmogelijk corrupt kan raken door een fout in je php-code.

Wil je nog een stap verder gaan, ga je dan eens verdiepen in PL/pgSQL. Daarmee kun je een complete API binnen de database ontwikkelen. Vanuit PHP roep je deze API aan, met een function, en de API zal de gewenste informatie ophalen, bewerken, wegschrijven, etc. Vanuit php heb je dan geen rechtstreeks contact meer met de data in de database. Je hebt dus niet 1 SELECT, UPDATE of DELETE-query meer in je php-code staan, dit staat allemaal in de API. 3-tier op zijn best, een php-, java- of .NET-programmeur hoeft niet eens meer te weten hoe de database in elkaar zit en werkt, alleen welke functies er moeten worden aangeroepen. En wanneer dat goed in elkaar zit, kun je daar fouten mee maken waarbij de database (of de data) om zeep wordt geholpen.

De php-code is uiteraard verschillend, je kunt geen mysql-functies gebruiken voor PostgreSQL.

http://en.wikipedia.org/wiki/PostgreSQL

Manaus

Manaus

27/08/2006 17:52:00
Quote Anchor link
dankje wel ik weet nog niet zeker of ik al echt ga beginnen met postgreSQL ik ben ben mysql zeer gewoon en kan er ook al redelijk mee werken...
dus ik weet nog niet zeker...

Bedankt voor jullie reacties:D

27/08/2006 18:00:00
Quote Anchor link
Frank:
Dit heeft tot gevolg dat je netter moet programmeren

Op zich is daar niks mis mee

Frank -

Frank -

27/08/2006 18:00:00
Quote Anchor link
Arend:
Dit is met name van belang als je waarde hecht aan zaken als transacties en data integriteit.
En waarom zou je dat niet doen? Wanneer je zo weinig waarde hecht aan de juistheid van de data, dan neem je je eigen werk niet bijzonder serieus.
Arend:
Klopt, ben het niet met je eens. Wanneer je een keuze moet maken tussen MySQL en PostgreSQL zonder dat je zelf argumenten hebt, neem dan de meest veilige van deze 2 databases. Dan zit je altijd goed. Sinds versie 5 is MySQL wel een stuk beter geworden, maar heeft nog steeds niet het niveau van PostgreSQL.
Arend:
Verder zal je sommige sql queries moeten aanpassen omdat mysql minder snel fouten zal geven dan postgresql, en zal postgresql over sommige fouten vallen waar mysql dat niet deed.
Het zal MySQL een rotzorg zijn dat de gegevens niet kloppen... Kijk bijvoorbeeld eens naar het gebruik van GROUP BY in MySQL.

PHP erik

PHP erik

27/08/2006 18:11:00
Quote Anchor link
SELECT * FROM tabel_met_10_columns GROUP BY overeenkomstige_column

-->

MySQL verzint wel iets leuks voor je :)

Arend a

Arend a

27/08/2006 18:28:00
Quote Anchor link
Quote:
En waarom zou je dat niet doen? Wanneer je zo weinig waarde hecht aan de juistheid van de data, dan neem je je eigen werk niet bijzonder serieus.

Je overdrijft enorm.

Zie hier voor een feature vergelijking en een kleine benchmark.
http://monstera.man.poznan.pl/wiki/index.php/Mysql_vs_postgres
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arend a

Frank -

Frank -

27/08/2006 18:51:00
Quote Anchor link
Natuurlijk stel ik het wat zwart-witter voor dan dat het misschien in werkelijkheid is. Maar omdat veel MySQL-gebruikers nog nooit met uitermate belangrijke data (bv. in bank- en verzekeringswereld) hebben gewerkt, hebben ze geen/onvoldoende besef van het belang van een veilige en betrouwbare database. Zelfs met een klein webshopje moet je al kunnen vertrouwen op jouw database, je kunt anders financieel goed het schip ingaan. En dat zou toch zonde zijn.

Op http://builder.com.com/5100-6388-1050671.html staat een betere vergelijking van de features, maar ook hier missen de bugs/gebreken die de verschillende databases kennen. In veel vergelijkingen wordt alleen gekeken naar een rijtje features en de snelheid.

En over snelheid gesproken, het maakt nogal uit of je diverse queries vanuit de php-code aanroept of dat je 1 functie in je schema (de API) aanroept die diverse queries uitvoert. Het gebruik van een API kan enorme performance-winst opleveren. Je maakt tenslotte maar 1x een connectie met de database i.p.v. een X aantal keren.

PHP erik

PHP erik

27/08/2006 19:28:00
Quote Anchor link
Nou, ik vind de overdrijving helemaal niet enorm.

Ik kan maar één reden bedenken voor de keuze van MySQL. Dat is de load bij kleinere applicaties (dus weinig interactie met database). Maar, een kleine applicatie heeft dus ook maar heel weinig load nodig, waardoor het voordeel wegvalt.

Dus noem eens één voordeel van MySQL?

(oh, en een webhosting van 5 euro per maand minder is geen argument)

Lissy Pixel

Lissy Pixel

27/08/2006 19:40:00
Quote Anchor link
Het woord enorm is niet echt abstract te noemen maar de waarde ervan ligt in de handen van de eigenaar en/of toepasser van het woord enorm.

Ik heb dit geloof ik al is vaker aangegeven dat een dergelijke motivatie gedoemd is te verslappen en geen meerwaarde in een toppic heeft omdat deze waarde niet te onderbouwen is en altijd waar is omdat de waarde een feit/gegeven voor iemand is.
Anders gezegd het is een mening en hierover ga je als het goed is niet discusieren.

PHP erik

PHP erik

27/08/2006 19:46:00
Quote Anchor link
/offtopic @ lissy

Ehh. Volgens mij is een mening juist het enige waarover je kunt discussiëren. Over een feit kun je namelijk moeilijk discussiëren, aangezien het aan te tonen is.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

27/08/2006 20:12:00
Quote Anchor link
Volgens mij is PostgreSQL de "Oracle DB" onder de "gratis" varianten.

En let op meestal heb je geen oracle DB nodig.

Frank -

Frank -

27/08/2006 20:14:00
Quote Anchor link
@Arend: Welke argumenten heb jij om voor MySQL te kiezen en niet voor PostgreSQL?

Tevens ben ik nieuwsgierig naar jouw ervaring met PostgreSQL en andere databases in het algemeen.

Arend a

Arend a

27/08/2006 20:39:00
Quote Anchor link
Ik gebruik mysql omdat ik er bekend mee ben, ik kan het goed beheren en uitdragen. postgresql heb ik enkel getest in een testomgeving, en dat werkte na wat kleine aanpassingen prima in mij perl scripts. De features die postgresql bood wogen niet op te tegen de ervaring die ik heb met het beheren van een mysql omgeving.

Wat ik probeer te zeggen is gewoon wat relatieveren dat MySQL totaal overbodig en heel slecht is.

PostgreSQL is ongetwijfeld een veel betere en nuttigere database, die op punten x,y,z het veel beter doen.

Vervolgens zou je kunnen zeggen dat punten x,y,z (voor jou?) ontzettend belangrijk zijn, en dus dat eigenlijk voor de hele wereld belangrijk zijn. En uiteindelijk zou je je kunnen afvragen of het niet het niet heel gek is dat mysql uberhaupt nog bestaat?

Wat ik wil relatieveren is dat mysql ondanks dat het zijn beperkingen heeft, en dankzij dat het zijn beperkingen heeft prima functioneert. Ik neem graag een tegenovergestelde stelling als iemand zo stellig (éénzijdig) een mening ventileert.

PHP erik

PHP erik

27/08/2006 21:14:00
Quote Anchor link
Maar als ervaring je argument is, wat op zich geen slecht argument is om te blijven hangen bij MySQL, dan ben je het er neem ik aan wel mee eens dat beginners beter met PostgreSQL kunnen beginnen?

Wat ik gewoon écht niet begrijp en nooit zal begrijpen is dat mensen argumentloos verkondigen dat MySQL ook goed is, terwijl ze niet eens weten hoe de andere variant werkt. Begrijp me niet verkeerd, dit is een inhoudelijke discussie, maar volgens mij sla je de plank dan wel behoorlijk mis.

Ik ga ook niet beweren dat 32 bit processoren ook gewoon goed zijn als ik nog nooit echt heb gewerkt op een 64 bit processor.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

27/08/2006 21:20:00
Quote Anchor link
Ik deel de mening van Arend. Voor de meeste toepassingen volstaat Mysql prima. Ga je voor het echte werk, of is dataintegriteit verplicht, ga dan voor postgresql. Het grote voordeel van mysql is echter dat het (volgens mij) nog sneller is, en dat er op internet veel meer over te vinden is.

PHP erik

PHP erik

27/08/2006 21:23:00
Quote Anchor link
Nee, PostgreSQL is sneller als je veel rows hebt of geen index op een row hebt (en niet alles heeft indexes).

En maak ook onderscheid tussen MyISAM en InnoDB, want MyISAM is zelfs voor kleine dingen met enigszins dataintregriteit uitgesloten. En MyISAM is juist onze snelle jongen, niet InnoDB.

PHP erik

PHP erik

27/08/2006 21:26:00
Quote Anchor link
Om wat duidelijkheid te creëren. MySQL doet wel de job, maar het blijft altijd hopen of alle queries wel netjes worden uitgevoerd, en niet slechts één van de X.

Nog een heel belangrijk argument is dat foreign keys en transacties je gewoon tijd besparen.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

27/08/2006 21:32:00
Quote Anchor link
@PHP-Erik

Ik ben met je eens dat postgesql beter is:
Klaasjan:
Volgens mij is PostgreSQL de "Oracle DB" onder de "gratis" varianten.

En let op meestal heb je geen oracle DB nodig.

Maar mysql is gewoon makkelijk, snel, en het web wemelt van de voorbeelden, de meeste scripts gebruiken mysql, en in de vragen die hier op PHPhulp langskomen is het eerste antwoord meestal: gebruik eens mysql_error() en kom dan terug met de foutmelding.
De vergelijking is haast gelijk aan Windows vs Linux.
En inderdaad Linux is beter, maar ik gebruik (net als de rest van de wereld) Windows omdat het makkelijker, beter gedocumenteerd en wijd verspeid is. Tevsn zijn de meeste progjes ervoor geschreven
Dat geld voor mysql ook.
btw ik bedoel de myisam tabellen.

Klaasjan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.