post_max_size
Ik heb PHP Version 7.3.8
In /Applications/MAMP/bin/php/php7.3.8/conf/php.ini staat;
; Maximum size of POST data that PHP will accept.
post_max_size = 750M
als ik phpinfo() uitvoer krijg ik echter
post_max_size 8M 8M
Bij voorbaat dank,
Peter
PHPINFO(); geeft: post_max_size 8M
Apache ook al herstart?
Daarna nogmaals macbook opnieuw gestart.
Resultaat blijft gelijk.
upload_max_filesize heeft ook andere waarde als ini bestand.
Je zou zeggen het verkeerde php.ini bestand maar de versie die boven phpinfo() staat is correct zie copy&paste hieronder.
Ook Loaded Configuration File is juist.
Settings php.ini
Loaded Configuration File /Applications/MAMP/bin/php/php7.3.8/conf/php.ini
; Maximum size of POST data that PHP will accept.
post_max_size = 750M
; Maximum allowed size for uploaded files. upload_max_filesize = 750M
PHPinfo():
Bovenzijde phpinfo() document is de versie
PHP Version 7.3.8
local/master
upload_max_filesize 32M 32M
post_max_size 8M 8M
Als dat werkelijk zo er staat gaat het niet werken:
Er zou een enter moeten staan.
Snap ik maar het staat er goed. Met knip en plakken ziet het misschien anders uit.
Kijk via phpinfo() waar het van toepassing zijnde bestand staat. Zoek op "Loaded Configuration File" en daar zie je het juiste pad staan van de file die je moet hebben.
Als je de file aanpast moet je daarna nog de httpd server even resetten om de wijziging door te voeren.
Zie hiervoor bovenstaande opmerking:20/09/2019 10:15:27
Staat er een .htacacess bestand in de root-map toevallig waarin deze waarden zijn ingesteld?
Toevoeging op 20/09/2019 12:45:27:
Gevonden.
Ik heb op 3 september MAMP geupdate. In de folder Applications staan 2 folders, MAMP en MAMP_2019-9-03_15_33
Ik ben bezig geweest met php.ini uit de laatste folder. Het blijkt dat ik de instellingen uit de andere folder (MAMP) moet hebben. Daar staat de zaak wel op 8M.
Dus mijn fout.
Bedankt voor jullie reacties.
Peter
Succes ermee :-)
post_max_size - maximale omvang van alle POST data
upload_max_filesize - de maximale grootte van een enkel geupload bestand
memory_limit - de maximale grootte dat een script aan geheugen mag claimen
De verhoudingen hiertussen zouden als volgt moeten zijn:
memory_limit > post_max_size > upload_max_filesize
(en als je on-the-fly ook allerlei bewerkingen op afbeelding wilt doen dan moet de memory_limit mogelijk aanzienlijk hoger ingesteld worden, al helemaal als je tussentijds geen geheugen vrijgeeft)
En dan heb je nog andere variabelen:
max_input_vars - maximaal aantal variabelen dat een enkele superglobal mag bevatten
max_file_uploads - maximaal aantal bestanden dat tegelijkertijd geupload mag worden
Al deze configuratevariabelen, en wellicht meer, zouden in harmonie moeten zijn, anders gaat dit gewoon niet werken.
Kijk anders eens in de ini_set() appendix of lees eens wat over file uploads.
Vanwaar die 'zucht' Thomas? Toe aan het weekend? :)
Nee, meer de notie dat problematiek met file uploads verholpen zou kunnen worden met het wijzigen van een enkele instelling. Er zijn een aantal configuratiewaarden die nauw met elkaar samenhangen, dus het aanpassen van één waarde (op de goede plaats :p) is in dit geval zelden afdoende.
Je steekt zo'n mooi verhaal af, maar je begint tegelijkertijd ook zo ongemotiveerd met een diepe zucht :D
Aha. Maar dan hoef je niet te zuchten :-) Benader het positief, haha.
Prettig weekend allen.
Peter