preg_match vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 16:53:54
Quote Anchor link
goede middag, ik ben bezig met een script die login namen bijhoud en als de naam al voorkomt de gebruiker niet nogmaal op de link kan drukken.

alleen nu wil ik ook gebruikers zich kunnen verwijderen als ze weer op een andere link drukken..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

$loginnaam
= $data->login;
if(empty($bb->like_account){
$newlist2            = preg_replace("/,{$loginnaam},/i",'',$newlist2);
$statsmentnt = "/,{$loginnaam},/i";
}
else{
$statsmentnt = "/{$loginnaam},/i";
$newlist2             = preg_replace("/{$loginnaam},/i",'',$newlist2);
}

$newlist2            .= "{$loginnaam},";            
if(preg_match($statsmentnt,$bb->like_account)){

check_any_injection($newlist2);
check_current_status($data->login);

mysqli_query($dbcreat,
"UPDATE `berichten_muur` SET `like_account`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$bb->like_account.$newlist2)."' WHERE `id`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$_GET['nietlikes'])."'");
?>

Dit is het script dat gebruikers juist toevoegt aan de lijst.
maar nu is mijn vraag hoe haal ik weer gebruikers van de lijst af?
Gewijzigd op 12/03/2015 16:54:41 door Eeyk Vd noot

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 11:36:07

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/03/2015 16:58:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
DELETE FROM tabelnaam WHERE id = '...'

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/03/2015 16:58:46
Quote Anchor link
Uhm, als gebruikers zich moeten aanmelden om berichten te kunnen plaatsen kun je beter refereren aan gebruikers via een user id?

Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 17:07:19
Quote Anchor link
nee de table moet niet worden verwijderd alleen de naam.
ik kan wel id nummers gebruiken maar die moet ik ook weer uit text vak kunnen verwijderen.

Dit script onthoudt wie er op de link heeft gedrukt.
maar nu zoek ik een script die de naam ook weer kan verwijderen.

stel er staat :

Robert, patric, jolanda, kees.
ik wil doormiddel van een script.

Patric verwijderen uit de TEXT input in de database.

hoe doe ik dit?
Gewijzigd op 12/03/2015 17:12:05 door Eeyk Vd noot

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/03/2015 17:19:38
Quote Anchor link
EDIT: Je hebt dit ook als TEXT opgeslagen in je database... AYY. Pas dat eerst maar eens aan.

---

Dat kan toch ook op user-id?

Stel dat je op een gegeven moment besluit dat iemand zijn gebruikersnaam mag veranderen. Dan zit je met allerlei "hard coded" username waarde in verschillende tabellen. Daarnaast is dat waarschijnlijk knetter-inefficiënt omdat er geen relatie tussen de tabellen bestaat op grond van gebruikersnaam (althans, ik hoop dat je je database zo niet hebt opgezet).

Gebruik je uberhaupt foreign keys in je tabellen?

Anyhoo, als dit een soort van "gebruiker X liked zut van gebruiker Y" dan kun je dit prima oplossen met user id's.

Eigenlijk zou elke tabel gemakshalve een auto-increment id moeten hebben waar je aan kunt refereren, behalve misschien koppeltabellen ofzo...
Gewijzigd op 12/03/2015 17:20:52 door Thomas van den Heuvel

Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 17:25:05
Quote Anchor link
Al mijn tabbelen werken met elkaar en hebben ook een Auto-increment id.

alleen ik vraag mij af hoe je via preg_match een stuk tekst kan verwijderen?

Afbeelding

kijk hier een voorbeeld van hoe het er uit ziet.
Gewijzigd op 12/03/2015 17:28:35 door Eeyk Vd noot

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/03/2015 17:28:48
Quote Anchor link
De aanpak die je hebt gehanteerd lijkt mij onhandig.

Het lijstje van namen wat nu in een tekstveld staat had je ook kunnen genereren aan de hand van een (koppel)tabel.

Het toevoegen/verwijderen van namen is dan een stuk eenvoudiger en eenduidiger. Ook de controle om te kijken of er al een "X likes Y" verband is is dan zeer simpel.

Ik zou je daarom ook aanmoedigen om je aanpak te herzien. Introduceer hiervoor een extra database-tabel.

Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 17:49:26
Quote Anchor link
kun je een voorbeeld geven van wat je bedoeld.
want ik heb al een idee maar volgens mij doe ik dat allang.

? mvg

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/03/2015 18:07:37
Quote Anchor link
Okay, even een stapje terug.

Als ik goed begrijp dump je nu namen in een tekstveld om aan te geven dat iemand iets (niet) leuk vindt. Vervolgens wil je een gebruikersnaam weer uit zo'n tekstveld peuteren om ... wat te doen? Kijken of een gebruikersnaam in de tekst voorkomt, een naam te verwijderen uit deze tekst?

Maar wat je daar in feite doet is het simuleren van een relatie tussen twee dingen. Daar is toch juist een database(tabel bij uitstek) voor (geschikt)?

Dus in plaats van zoiets:
users
1. henk
2. piet
3. klaas
4. hennie

bericht: lala
van_user_id: 4
wordt_leuk_gevonden_door: henk, piet
wordt_niet_leuk_gevonden_door: klaas

Doe je zoiets:
users
1. henk
2. piet
3. klaas
4. hennie

bericht: lala
van_user_id: 4

berichten_likes
bericht_id: 1
user_id: 1
liked: true

user_id: 2
liked: true

user_id: 3
liked: false

Veel simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen.

Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 18:17:16
Quote Anchor link
Bedankt! nu begrijp ik hem wel.
ja zo kan het ook.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

mmmm en dan met mysqli_num_rows aangeven of iemand het al leukgevonde heeft ect.

ok thanks!

Toevoeging op 12/03/2015 18:47:59:

Edit : het werkt prima thanks!
Gewijzigd op 12/03/2015 18:19:59 door Eeyk Vd noot

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.