preg_match

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/01/2010 16:55:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een klein probleem. Eerder, simpelweg gewoon iets dat ik niet weet.

Ik heb een string:
<td><font size="4" color="red">dit wil ik hebben</font></td>

En ik moet hetgeen tussen de <td><font size="4" color="red"> en de </font> in een array krijgen.

Het zijn namelijk 3 regels, exact hetzelfde, alleen met andere inhoud. En ik moet van die drie regels, het geen tussen <td><font size="4" color="red"> en </font></td> in een array hebben.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

<table>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt:</strong></font></td>
                    <td><font size="4" color="red">info</font></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt2:</strong></font></td>

<td><font size="4" color="red">info2</font></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt3:</strong></font></td>
                    <td><font size="4" color="red">info3</font></td>
                </tr>
            </table>

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen? Ik dacht een preg match, als dit het geval is, zou ik hier graag wat hulp mee hebben.

mvg,

wesley.

PHP hulp

PHP hulp

31/01/2025 20:56:12

13/01/2010 16:57:00

Richard van Velzen

Richard van Velzen

13/01/2010 16:57:00
Quote Anchor link
En waar probeer je die data vandaan te halen? Je weet data zomaar ophalen van andersmans site verboden is?

Verder, laadt gewoon het document in met DOMDocument en gebruik DOMXPath om de tekst te zoeken die je nodig hebt.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/01/2010 17:10:00
Quote Anchor link
Maakt me niet zoveel uit of het verboden is. :) De info is publiekelijk, en er staat nergens dat het niet mag van de eigenaar. Dus die discussie stopt hier, daar gaat het topic niet over.

En ik heb die site net geopend, en ik krijg precies terug wat ik al geschreven had.

namelijk: /<td><font size="4"><strong>(.*?)</strong></font></td>/g

Nou weet wel hoe ik 1 match binnen haal, maar ik heb geen idee hoe ik er 3 binnen haal. dat was mijn probleem.

Code (php)
1
2
3
<?php
preg_match('/<td><font size="4"><strong>(.*?)</strong></font></td>/g', $file, $matches);
?>

edit:

Dit werkt dus ook niet.....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk

Joren de Wit

Joren de Wit

13/01/2010 17:19:00
Quote Anchor link
preg_match_all()

En je regex zou wat stricter kunnen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$string
= '<table>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt:</strong></font></td>
                    <td><font size="4" color="red">info</font></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt2:</strong></font></td>

<td><font size="4" color="red">info2</font></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt3:</strong></font></td>
                    <td><font size="4" color="red">info3</font></td>
                </tr>
            </table>'
;

$regex = '_<font size="4" color="red">((?:[^<]+|<(?!/font>)[^<]+)*+)</font>_i';
preg_match_all($regex, $string, $matches);

echo '<pre>'.print_r($matches, true).'</pre>';
?>

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/01/2010 19:01:00
Quote Anchor link
Bedankt maar, waarom krijg ik hem 2x terug?
En heeft er iemand een link naar een GOEDE tutorial, een regex is voor mij nog altijd chinees.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?
Array
(
    [
0] => Array
        (
            [
0] => NL59RABO0324692137
            [1] => RABONL2U
            [2] => Rabobank
        )

[
1] => Array
        (
            [
0] => NL59RABO0324692137
            [1] => RABONL2U
            [2] => Rabobank
        )

)

[
/code]

Richard van Velzen

Richard van Velzen

13/01/2010 19:16:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.01.2010 17:10:
Maakt me niet zoveel uit of het verboden is. :) De info is publiekelijk, en er staat nergens dat het niet mag van de eigenaar. Dus die discussie stopt hier, daar gaat het topic niet over.

Ik denk niet echt dat je in de positie bent om dat te beslissen, beste knul. Ik wil je best aangeven bij de politie wegens inbreuk op copyright en overtreding van de databankenwet? :-)

13/01/2010 19:33:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.01.2010 17:10:

Een bank heeft toch ook niet een bordje hangen:
Quote:
Lieve boefjes,

Willen jullie niet deze bank beroven? Dat mag niet hoor. Niet doen hoor, anders ben je stout en krijg je billenkoek.

Groetjes en heel veel kusjes,
De bankdirecteur.

Eigenlijk vind ik het nogal een kinderlijke gedachte. Nu we het toch over banken hebben, vraag ik mij ook af wat jij met die bank gegevens moet...

Jelmer -

Jelmer -

13/01/2010 19:56:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.01.2010 19:01:

Eerste resultaat (index 0) is altijd dat wat het hele pattern matcht. De daarop volgende resultaten zijn de subpattern matches (de stukjes tussen ( en ), met uitzondering van (?:...).

Je kan die subpatterns zelfs een naam geven in PHP, door ze te veranderen naar (?<naam>...).

Een goeie tutorial voor regexp leren ken ik zo niet. Zelf gebruik ik nog wel eens cheat sheet en heel erg veel gewoon proberen met tools zoals Reggy, kleine programmaatjes die een tekst en een pattern slikken en die dat even voor je toepassen. Zijn er ook wel voor windows (of in Javacript wss ook wel, voor in de browser)

Of het illegaal is kan je zo niet zeggen. Google News indexeert ook nieuwssites, tot op heden ook nog niet illegaal. Of het mag of niet hangt puur af van wat je ermee doet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

13/01/2010 19:59:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 13.01.2010 19:56:
wesley schreef op 13.01.2010 19:01:

Eerste resultaat (index 0) is altijd dat wat het hele pattern matcht. De daarop volgende resultaten zijn de subpattern matches (de stukjes tussen ( en ), met uitzondering van (?:...).

Je kan die subpatterns zelfs een naam geven in PHP, door ze te veranderen naar (?<naam>...).

Een goeie tutorial voor regexp leren ken ik zo niet. Zelf gebruik ik nog wel eens cheat sheet en heel erg veel gewoon proberen met tools zoals Reggy, kleine programmaatjes die een tekst en een pattern slikken en die dat even voor je toepassen. Zijn er ook wel voor windows (of in Javacript wss ook wel, voor in de browser)

Die regexr waar ik hierboven naar verwijs kan ook als Adobe AIR applicatie gedownload worden. Dat is dus cross-plaform :-).

( foutje Jelmer?)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/01/2010 20:16:00
Quote Anchor link
@Richard van Velzen: Als je dat wilt doen, doe dat dan maar. Ik heb niks te vrezen. Daarbij is het nogal bullshit, want iedereen kan bij de gegevens. En zolang ik netjes doorlink naar de site is er niks aan de hand. dus hangt er aan grapjas.

@Karl: Niet dat het je ook maar iets aangaat, want het zijn simpelweg jou zaken niet, maar ik heb het nodig voor mezelf. Voor op mijn mini tool scriptje. Als mensen mijn IBAN en BIC nodig hebben dat ik er zelf bij kan, zonder eerst naar die site te gaan. En voor zover ik weet, is er niks ernstigs aan het weten van je eigen bank gegevens, of wel soms?

@Jelmer: Merci voor de uitleg. Vind ik aardig van je. En bedankt voor de cheat sheet, daar kan ik een hoop mee.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.