[preg_match_all] <*> en </*>
sjef dresen
15/02/2013 13:41:04Beste mensen,
Na vele uren prutsen en uitproberen vind ik het weer eens tijd worden om hulp in te schakelen :)
Ik haal via $result = file_get_contents('alles_test7.txt'); de inhoud van een bestand op.
In dat bestand staat vanalles, maar ik hoef alleen maar hetgeen tussen
<a href=
en
</td>
</tr>
te hebben. Volgens mij lukt het niet omdat er tussen </td> en </tr> nog een ENTER of LINEFEED character ofzo zit.
Dit is tot nu toe mijn beste oplossing:
Maar ook die werkt niet. Ook niet als ik de ? in een . verander
Wie weet raad?
Alvast bedankt,
Sjef
Toevoeging op 15/02/2013 13:44:28:
Wow, heb het gevonden :) FINALLY hahaha
Ik was tijdens al dat testen ineens /msU vergeten.
Geen idee waarvoor het is, maar het werkt ;-)
Toevoeging op 15/02/2013 13:47:38:
Na vele uren prutsen en uitproberen vind ik het weer eens tijd worden om hulp in te schakelen :)
Ik haal via $result = file_get_contents('alles_test7.txt'); de inhoud van een bestand op.
In dat bestand staat vanalles, maar ik hoef alleen maar hetgeen tussen
<a href=
en
</td>
</tr>
te hebben. Volgens mij lukt het niet omdat er tussen </td> en </tr> nog een ENTER of LINEFEED character ofzo zit.
Dit is tot nu toe mijn beste oplossing:
Quote:
preg_match_all('/a href(.*)<\/td>?<\/tr>/',$result,$matches);
Maar ook die werkt niet. Ook niet als ik de ? in een . verander
Wie weet raad?
Alvast bedankt,
Sjef
Toevoeging op 15/02/2013 13:44:28:
Wow, heb het gevonden :) FINALLY hahaha
Ik was tijdens al dat testen ineens /msU vergeten.
Geen idee waarvoor het is, maar het werkt ;-)
Toevoeging op 15/02/2013 13:47:38:
Edit:
Zo grappig, zonder dit topic had ik het nooit opgelost gekregen (ookal heeft er nog niemand geholpen)
Doordat ik mijn probleem wilde voorleggen hier, had ik die </td> en </tr> uit de file gekopieerd om hier neer te zetten, en ineens verscheen het op 2 aparte regels, en toen kwam ik er pas achter dat er nog een (of meerdere) characters tussen zaten :)
De oplossing is trouwens: preg_match_all('/a href(.*)<\/td>.<\/tr>/msU',$result,$matches);
mochten er nog mensen mee geholpen zijn in de toekomst ;-)
Groet,
Sjef
Zo grappig, zonder dit topic had ik het nooit opgelost gekregen (ookal heeft er nog niemand geholpen)
Doordat ik mijn probleem wilde voorleggen hier, had ik die </td> en </tr> uit de file gekopieerd om hier neer te zetten, en ineens verscheen het op 2 aparte regels, en toen kwam ik er pas achter dat er nog een (of meerdere) characters tussen zaten :)
De oplossing is trouwens: preg_match_all('/a href(.*)<\/td>.<\/tr>/msU',$result,$matches);
mochten er nog mensen mee geholpen zijn in de toekomst ;-)
Groet,
Sjef
PHP hulp
05/01/2025 13:00:41Frank Nietbelangrijk
15/02/2013 18:48:49$result is hier niets anders dan een gewone string. Met strpos kun je zoeken naar het als eerste voorkomende zoektext. met substring kun je vervolgens een stuk uit $result halen.