Preg_match_all probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

06/04/2012 23:28:32
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem, ben hier al 2 dagen mee bezig (avonden) maar ik kom er NIET uit :(

Wat ik probeer te doen:

Ik heb een template file waar ik een tag in heb staan met een soort van code woord, [INCLUDE-pagina.html].

Het eerste stuk "INCLUDE" moet door een preg_match_all eruit worden gehaald en in een array worden gestopt.
Dit lukt redelijk maar toch krijg ik een bracket mee, wat ik niet wil! :(

Ik wil dus een pattern hebben waarbij ik alle 2 de waardes kan uitlezen.

Deze waardes wil ik dus terug krijgen...

INCLUDE
pagina.html

Als jullie me kunnen helpen met het pattern dan kan ik ze zelf wel scheiden dmv een explode op het streepje.

Thanx alvast, en hopelijk kan ik na vanaaf verder :P
Heb meerdere dingen opgezocht over de patterns enzo maar mocht niet baten helaas.

Voorbeeld van mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$output
= 'gfhfgjhddfj [INCLUDE-pagina.html] dfhgfhgfh';

preg_match_all("/\[.*?]/", $output, $out);

foreach($out[0] as $key => $value){

$var = explode("-", $value);
}

?>
Gewijzigd op 06/04/2012 23:46:41 door

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 15:02:24

Kees Schepers

kees Schepers

06/04/2012 23:47:29
Quote Anchor link
Kun je een duidelijk voorbeeld geeft van een string en wat je precies terug wilt krijgen? Want ik kan dat niet helemaal opmaken uit je post. Volgens mij heb je niet persee een preg_match_all nodig maar voldoet het volgende ook:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$string
= '[some-pagina.html]';
preg_match('/\[([a-z]+)-([a-z]+\.html)\]/i', $string, $matches);
//$matches[0] = 'some'
//$matches[1] = 'pagina.html'

?>

06/04/2012 23:49:21
Quote Anchor link
Ja dat is gewoon wat ik nodig heb, meer niet :P

Heb nooit echt de preg_match gebruikt, en er staat (vind ik) op php.net ook niet echt een 100% duidelijk omschrijving van alle patterns enzo.

Erg bedankt maar weer hoor! :D

Duidelijk antwoord + duidelijke code.

Kees Schepers

kees Schepers

06/04/2012 23:50:23
Quote Anchor link
Ja op mijn werk zit iedereen ook altijd over regexen te vloeken maar ik vindt het best duidelijk hoor als je weet wat alle modifiers en patterns betekenen :)

Graag gedaan!

06/04/2012 23:53:51
Quote Anchor link
Dan nog een kleine vraag, ik niet dat hij niet automatisch de .html erachter plakt maar dat ook gewoon automatisch eruit vist...

Kan je helpen :P als ik dat weghaal gaat hij gelijk flippen haha xD

Kees Schepers

kees Schepers

06/04/2012 23:56:22
Quote Anchor link
Dus dat je some en pagina krijgt?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$string
= '[some-pagina.html]';
preg_match('/\[([a-z]+)-([a-z]+)\.html\]/i', $string, $matches);
//$matches[0] = 'some'
//$matches[1] = 'pagina'

?>

Stel je wilt extensie ook checken/afdwingen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$string
= '[some-pagina.html]';
preg_match('/\[([a-z]+)-([a-z]+)\.(html|phtml|tpl)\]/i', $string, $matches);
//$matches[0] = 'some'
//$matches[1] = 'pagina'
//$matches[2] = type template

?>

07/04/2012 00:03:23
Quote Anchor link
Kijk, jij legt het ook gewoon goed uit :D

Maar die extentie hoef je niet apart te doen, als hij gewoon pagina.html eruit haalt is dat genoeg.

Want dan kan ik het laten vervangen door de wat er staat, bijvoorbeeld pagina.html includen snappie.

Kees Schepers

kees Schepers

07/04/2012 00:04:54
Quote Anchor link
Mijn eerste regex die haalt toch ook al pagina.html eruit? :X

07/04/2012 00:07:08
Quote Anchor link
Ja maar als er inplaats van .html .tpl staat dan haalt hij hem er niet uit. En bij de 2e regex geeft hij een 2e array waarde.. :$

07/04/2012 00:20:52
Quote Anchor link
Quote:
En bij de 2e regex geeft hij een 2e array waarde.. :$

En wat is de output van de array?
Gewijzigd op 07/04/2012 00:22:06 door

07/04/2012 00:23:28
Quote Anchor link
Ja bij de 2e regex haalt hij er 3 uit.

some
pagina
.html

Maar ik wil dit:

some
pagina.html

En als ik het zelf wist had ik het wel gedaan, maar weet gewoon niet hoe :P

07/04/2012 00:28:27
Quote Anchor link
en hoe ziet de var_dump eruit van de array?

07/04/2012 00:29:44
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$output

preg_match('/\[([A-Z]+)-([a-z]+)\.(html|phtml|tpl)\]/i', $output, $matches);

//output Array ( [0] => [INCLUDE-pagina.html] [1] => INCLUDE [2] => pagina [3] => html )
?>

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

07/04/2012 09:30:54
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$output

preg_match('/\[([A-Z]+)-([a-z]+)\.(html|phtml|tpl)\]/i',

$output, $matches);

var_dump($matches);
echo $matches[1].'-'.$matches[2].'.'.$matches[3];
?>
Als je het zo doet krijg ik alleen maar "INCLUDE-pagina.html"
Terug. Weet niet of het precies is wat je zoekt....

07/04/2012 11:35:00
Quote Anchor link
Bas van de Steeg op 07/04/2012 09:30:54:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$output

preg_match('/\[([A-Z]+)-([a-z]+)\.(html|phtml|tpl)\]/i',

$output, $matches);

var_dump($matches);
echo $matches[1].'-'.$matches[2].'.'.$matches[3];
?>
Als je het zo doet krijg ik alleen maar "INCLUDE-pagina.html"
Terug. Weet niet of het precies is wat je zoekt....

Ja precies wat jij doet wil ik niet :P
Code (php)
1
$matches[1].'-'.$matches[2].'.'.$matches[3]

Ik wil dat [2] en [3] in 1 variabele zitten, dat ik dus pagina.html in [2] zit.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.