Premie berekenen script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pascal

Pascal

02/03/2007 23:26:00
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een script waarmee je een premie kunt berekenen. In dit geval een autoverzekering. Het moet een simpel script zijn met alleen de basisvelden zoals Merk , Type , Bouwjaar en Kilometers per jaar. Wie wil/kan me hiermee helpen ?

Groeten van Pascal

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 23:15:49

Axel de Mol

Axel de Mol

02/03/2007 23:29:00
Quote Anchor link
lijkt me niet echt een standaard script wat al beschikbaar is... misschien een idee om zelf te bouwen?

- -

- -

02/03/2007 23:36:00
Quote Anchor link
Hoe wil je dat gaan berekenen? Zitten er een aantal waarden in een database, voor elk merk? Rekening houden met het aantal gelopen kilometers en de leeftijd gaat, maar rekening houden met merk en type gaat wat lastiger. Je zult dat voor elk merk/type auto een bepaalde getalwaarde moeten bedenken, en die in een formule stoppen.

Pascal

Pascal

02/03/2007 23:39:00
Quote Anchor link
In ieder geval met het aantal gelopen kilometers en leeftijd kom ik al een heel eind. Die merken en types is niet echt verplicht.

- Verder liggen mijn "skills" niet echt in zulke toepassingen vandaar dat ik het hier even vraag.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pascal

Axel de Mol

Axel de Mol

02/03/2007 23:46:00
Quote Anchor link
hmm.. meende dat het type auto ook van belang was :/

W W

W W

02/03/2007 23:49:00
Quote Anchor link
Ik denk niet dat zoiets al een keer gemaakt is. Maar google is je grote vriend :)

Pascal

Pascal

02/03/2007 23:53:00
Quote Anchor link
Ik gebruik Altavista :P

Ik heb al gezocht op :

* Premie berekenen script
* Php script premie etc.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pascal

Jelmer -

Jelmer -

03/03/2007 00:31:00
Quote Anchor link
Klinkt als een standaard informatica-opdracht. ...Althans, ik moest hem vorig jaar in Excel doen.

Ik raad je aan om eerst de formule maar eens te maken, gewoon met een kladblok en een rekenmachine... Of je kan eens wat rondkijken naar oude formuliertjes voor premies, daar staat meestal wel stap voor stap op wat je hoe moet invullen.

Eenmaal de formule, dan ga je hem versimpelen (je weet wel, 'vereenvoudigen', standaard algebra) tot iets waar wat variabelen (zoals de bouwjaar en kilometerstand) in gaan en een getal uitkomt.

Als je zo ver bent, kan je bezig met het PHP gebeuren. Dat wordt gewoon een simpel formuliertje en wat rekenfuncties. Alle rekenfuncties van je Grafische Rekenmachine zijn ook wel terug te vinden in PHP, dus beperk je niet in het gebruik van belachelijk ingewikkelde constructies :P

Maar mocht je bij het PHP gedeelte zijn aangekomen, vraag dan gerust weer verder.

Tip: kijk eens naar een simpel contactformulier, daar kan je heel goed uit opmaken hoe je door de gebruiker ingevulde informatie verwerkt.

... dit was de opdracht waardoor ik Informatica liet voor wat het was. Premies in Excel berekenen, kom op zeg... :P

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.