[Pre-Review] JapanGerous..
Ik ben momenteel bezig met een layout voor een nieuw project, maar helaas zit ik momenteel op een stop. Heb geen idee wat en waar ik de dingen exact wil plaatsen. Misschien dat jullie me verder kunnen helpen..
Voorbeeldje (Png): http://i27.tinypic.com/k0ik2u.jpg
Dingen als het menu en eventueel google ads moeten nog ergens geplaatst worden. (Weet nog niet hoe ik dat witte vlak ga gebruiken.)
Extra info:
De site is gericht op de leeftijd van 14 tot 40+. Dus moet hij erg gebruikersvriendelijk worden. De content van de site gaat alles om en over Japan worden en ook nog eens een kleine community met forum etc.
Xevo
Edit: Vanwege m'n htaccess deed me link het blijkbaar niet, doe hem nu via Tinypic.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
[mierenneuken]Als 't over Japan in z'n geheel gaat vind ik 't niet echt een sterke domeinnaam[/mierenneuken]
Doe ik ook :)
Veel succes!
Opzich ziet het er wel lekker uit alleen niet voor de thema die je hebt gekozen.
Gerben Jacobs schreef op 10.06.2008 16:13:
[mierenneuken]Als 't over Japan in z'n geheel gaat vind ik 't niet echt een sterke domeinnaam[/mierenneuken]
Ik ben nog bezig met een officiële naam te verzinnen, had gewoon zomaar wat verzonnen hier. ;)
Tamara schreef op 10.06.2008 16:39:
Ga is lekker googlen, en kijk hoe soortgelijke sites eruit zien. Vandaar uit kan je bepalen wat je mooi vind, en dan kan je je eigen site maken op basis van die ideeen.
Veel succes!
Veel succes!
Heb ik al gedaan, wou alleen de mening horen van andere webdevelopers. Kan namelijk wel iets overnemen wat er mooi uitziet, maar het moet er wel mooi uitzien en makkelijk/lekker werken.
Kevichill schreef op 10.06.2008 16:55:
Opzich ziet het er wel lekker uit alleen niet voor de thema die je hebt gekozen.
Hoe bedoel je precies? Dat ik meer Japans gerichte dingen in de layout moet gebruiken soms?
- bump -
> Ga eerst na hoe de indeling van de site moet worden. Als je dat al weet, maak dan duidelijk onderscheid tussen de gedeeltes. (Dus bv. tussen de maintekst en news)
> Ik weet niet veel van Japan maar dit kleurenschema doet me aan alles behalve Japan denken...
> Waarom begin je links zo strak op de rand?
> Het is onlogisch om de titel van de site rechts te doen, mensen verwachten de titel links en de zoekfunctie rechts.
> Gebruik stockphotos in je site. (helpt al een heel eind)
> Waarom heb je een standaard photoshop image linksboven in de hoek gedaan als background? Doet me ook totaal niet denken aan Japan.
> En inderdaad, ga eens afkijken bij andere Japanse sites.
> Dat was ik al nagegaan, maar helaas kwam dat dus niet helemaal uit zoals ik verwacht had, dus ging ik hier kijken of mensen een oplossing hadden.
> Tja, dit idee schoot me te binnen, misschien dat ik de kleur nog in rood verander.
> Geen idee, gewoonte misschien? Meestal verander ik dit wel wanneer ik hem omzet naar html/css.
> Ja, daar zat ik inderdaad ook al mee in. Ik was al van plan dat te veranderen. Vond het persoonlijk ook al niet fijn staan.
> Stockphoto's? Gebruik ik niet. Kan ik dat eten? lol.
> Eigenlijk heb ik die zelf in elkaar gezet. Ik al het maar als een compliment opnemen.
> Heb je al eens een echte Japanse site gezien? 99% van allemaal zien der voor geen meter uit.
Quote:
> Dat was ik al nagegaan, maar helaas kwam dat dus niet helemaal uit zoals ik verwacht had, dus ging ik hier kijken of mensen een oplossing hadden.
Kies voor een duidelijke indeling, onderscheid minimaal door een lijn of een andere background kleur. (of maak er een appart vak voor met een kleurtje,gradientje vanaf boven laten lopen etc.)
Quote:
> Tja, dit idee schoot me te binnen, misschien dat ik de kleur nog in rood verander.
Kies minder harde kleuren. (je gebruikt de nogal basic harde kleuren), zoek anders een kleurenschema
Quote:
> Geen idee, gewoonte misschien? Meestal verander ik dit wel wanneer ik hem omzet naar html/css
Het is handiger om dit bij het ontwerpen al groot te hebben omdat dat in de html nog kan tegenvallen (of meevallen)
Quote:
> Ja, daar zat ik inderdaad ook al mee in. Ik was al van plan dat te veranderen. Vond het persoonlijk ook al niet fijn staan.
Logo is leuk maar niet speciaal ofzo,misschien kun je daar nog wat mee doen.
Quote:
> Stockphoto's? Gebruik ik niet. Kan ik dat eten? lol.
Dat zijn gratis foto's die je kunt gebruiken in je design. Echt waar, foto's maken heeeeel veel uit. (gebruik bv. een mooie foto voor in je header)
Quote:
> Eigenlijk heb ik die zelf in elkaar gezet. Ik al het maar als een compliment opnemen.
Prima! (maar hij lijkt wel veel op 1tje die ik pas gedownload heb :)
Quote:
> Heb je al eens een echte Japanse site gezien? 99% van allemaal zien der voor geen meter uit.
Ga maar eens hard op zoek dan naar die 1% :P (of zoek andere nederlandse sites over japan)
Ik heb bij dit ontwerp geprobeerd hem een beetje op de layout van ANN te laten lijken alleen dat meer "web 2.0", maar zo te zien is dat me niet helemaal gelukt. Naast de eerder genoemde verbeteringen heb je nog tips of iets anders om hem meer op deze te laten lijken?
Site: http://www.animenewsnetwork.com/
ps. Ik gebruik nooit stock's, omdat ik ze gewoon niet leuk vind. Ik maak meestal gewoon me eigen vectors.
In het geval van "Ja", dan zou ik serieus overwegen om veel meer dan al niet bekende animé-karakters terug te laten komen, of hier en daar wat Manga-figuren. Mensen die al een beetje bekend zijn met het genre zullen er misschien figuren van herkennen (en ooh, dan voelen ze zich slim! :P) en worden ze blij. Voor de anderen is het doel van de website direct duidelijk.
Zie ook http://www.fansub.tv/ & http://animenfo.com/
Voor de indeling kan ik alleen maar grids adviseren. Zeker wanneer je redelijk veel (gevarieerde) content hebt, werkt dit naar mijn idee heel prettig.
En vergeet niet dat "web 2.0" niet alleen gaat om het uiterlijk, web 2.0 wordt veel vaker in verband gebracht met user-generated content. Wiki's, social networking. Last.fm is naar mijn mening het voorbeeld van een echt goeie Web 2.0 website.
Overigens de reden waarom ik niet zomaar manga figuren in me layout ga plakken is omdat het grotendeels een community moet worden. Voor een fan-site voor 1 bepaalde anime kan dit nog wel, maar niet als je over het algemeen over alles moet doen. (Overigens zou ik zelf nog wel een mascotte kunnen maken.)