Presentatie over websites
Ik zit op het MBO en voor school voor het vak Nederlands moet ik een presentatie gaan houden over websites.
Naar mate ik bezig ben met het hulpblaadje weet ik niet wat ik allemaal kan vertellen, is namelijk best moeilijk als het niet te technisch mag zijn..
Hebben jullie misschien tips?
Zoals dingen die niet mogen missen in een presentatie over websites.
Ik heb al:
- het WWW
- geschiedenis van WWW
- waarvoor/waarom wordt een website gemaakt
- doelen van websites
- veel gebruikte talen van de frontend
- veel gebruikte talen van de backend
- en een stukje over request en response
Bij voorbaad dank!
Ik moet dat van mijn redacteur ook altijd doen in mijn boeken. Beter één keer te veel in gewoon Nederlands een technisch begrip uitleggen dan één keer te weinig...
In je lijstje mis ik eigenlijk vooral nog het fysieke netwerk: hoe belanden die bits en bytes van een server bij een client? En wat is dan een server en wat een client?
Oh ja ... schiet me ook nog even te binnen. Vroeger hadden websites een vaste breedte en hoogte, tegenwoordig worden ze steeds meer dynamisch omdat ze worden bekeken op verschillende apparaten (tablets, mobieltjes, widescreen enz.).
Wat moet je doen als bouwer en waar moet je op letten als gebruiker.
On Topic: presentatie gaan houden over websites, is wel heel erg vaag of te breed gesteld. Eigenlijk zou je opdracht wat specifieker moeten zijn of je moet zelf initiatief nemen om de opdracht te begrenzen. Je begint dan je presentatie met zelf de kaders aan te geven waarbinnen je presentatie blijft. Maar nogmaals, is je opdracht niet verder gedetailleerd? Wat is het niveau van je toehoorders? Technisch of niet?
Je laatste drie onderwerpen in je lijstje zijn al behoorlijk technisch.
Gewijzigd op 07/01/2016 21:47:08 door Aad B
wireframe te maken en te tonen?
Misschien is het leuk om een @Randy vsf web: "Niet te technisch" vroeg TS dacht ik.
Laten we anders een beginnen bij het begin: welke opleiding volgt TS? Dan is het veel duidelijker wat "te technisch" is en wat niet. Ik kan van mijn tijd op het MBO (applicatieontwikkeling) een aantal presentaties herinneren waarbij de opdracht niet verder gespecificeerd was dan "geef een presentatie", dit was ook heel toevallig voor Nederlands. Gaat het om zo'n type presentatie?
Bij frontend en backend zeg ik alleen maar welke talen daarvoor zijn, maar ik ga hier niet verder op in.
Jaa zo'n presenatatie is het, ze is wel mentor van applicatieontwikkelaar klas maar enige wat ze geeft is Nederlands.
Gewijzigd op 08/01/2016 16:38:06 door L deB