Presentatie over websites

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

07/01/2016 14:46:28
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik zit op het MBO en voor school voor het vak Nederlands moet ik een presentatie gaan houden over websites.
Naar mate ik bezig ben met het hulpblaadje weet ik niet wat ik allemaal kan vertellen, is namelijk best moeilijk als het niet te technisch mag zijn..

Hebben jullie misschien tips?
Zoals dingen die niet mogen missen in een presentatie over websites.

Ik heb al:
- het WWW
- geschiedenis van WWW
- waarvoor/waarom wordt een website gemaakt
- doelen van websites
- veel gebruikte talen van de frontend
- veel gebruikte talen van de backend
- en een stukje over request en response

Bij voorbaad dank!

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 22:31:00

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/01/2016 15:00:35
Quote Anchor link
Aangezien het voor Nederlands is: leg in lekentermen uit wat onze Engelstalige vaktermen betekenen. Frontend (voorkant), backend (achterkant), request (verzoek), response (antwoord), enzovoort.

Ik moet dat van mijn redacteur ook altijd doen in mijn boeken. Beter één keer te veel in gewoon Nederlands een technisch begrip uitleggen dan één keer te weinig...

In je lijstje mis ik eigenlijk vooral nog het fysieke netwerk: hoe belanden die bits en bytes van een server bij een client? En wat is dan een server en wat een client?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/01/2016 15:16:51
Quote Anchor link
En niet te vergeten ... waarmee bekijk je een website ... juist, met een browser. Daar kun je dan ook weer iets over vertellen, en dat er verschillende varianten van zijn.

Oh ja ... schiet me ook nog even te binnen. Vroeger hadden websites een vaste breedte en hoogte, tegenwoordig worden ze steeds meer dynamisch omdat ze worden bekeken op verschillende apparaten (tablets, mobieltjes, widescreen enz.).

Tortuga web

tortuga web

07/01/2016 19:12:24
Quote Anchor link
Hackers en beveiliging.
Wat moet je doen als bouwer en waar moet je op letten als gebruiker.

Aad B

Aad B

07/01/2016 21:39:27
Quote Anchor link
@tortuga web: "Niet te technisch" vroeg TS dacht ik.

On Topic: presentatie gaan houden over websites, is wel heel erg vaag of te breed gesteld. Eigenlijk zou je opdracht wat specifieker moeten zijn of je moet zelf initiatief nemen om de opdracht te begrenzen. Je begint dan je presentatie met zelf de kaders aan te geven waarbinnen je presentatie blijft. Maar nogmaals, is je opdracht niet verder gedetailleerd? Wat is het niveau van je toehoorders? Technisch of niet?

Je laatste drie onderwerpen in je lijstje zijn al behoorlijk technisch.
Gewijzigd op 07/01/2016 21:47:08 door Aad B

Randy vsf

Randy vsf

07/01/2016 21:45:28
Quote Anchor link
Misschien is het leuk om een wireframe te maken en te tonen?

Aad B

Aad B

07/01/2016 21:46:21
Quote Anchor link
@Randy vsf web: "Niet te technisch" vroeg TS dacht ik.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

07/01/2016 21:52:37
Quote Anchor link
Laten we anders een beginnen bij het begin: welke opleiding volgt TS? Dan is het veel duidelijker wat "te technisch" is en wat niet. Ik kan van mijn tijd op het MBO (applicatieontwikkeling) een aantal presentaties herinneren waarbij de opdracht niet verder gespecificeerd was dan "geef een presentatie", dit was ook heel toevallig voor Nederlands. Gaat het om zo'n type presentatie?

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

08/01/2016 08:04:28
Quote Anchor link
Als eerste wil ik jullie allemaal bedanken!
Bij frontend en backend zeg ik alleen maar welke talen daarvoor zijn, maar ik ga hier niet verder op in.

Jaa zo'n presenatatie is het, ze is wel mentor van applicatieontwikkelaar klas maar enige wat ze geeft is Nederlands.

L deB

L deB

08/01/2016 16:37:47
Quote Anchor link
Ik zou bij zoiets ook met flinke getallen gooien, maakt altijd wel indruk. Er zijn zoveel websites, dit neemt 500 triljoen terrabytes in beslag. Dit staat gelijk aan een toren van dvd's die tot de maand toe reikt en dat soort gebrabbel. Dat soort dingen doen het altijd wel goed bij docenten (en ook bij het publiek).
Gewijzigd op 08/01/2016 16:38:06 door L deB

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2016 18:20:34
Quote Anchor link
Als je dan toch met getallen gaat smijten is zoiets als dit artikel (oei ... is dat alweer 5 jaar geleden dat ik dat heb geplaatst??!) ook wel erg leuk. Het internet weegt zo zwaar als een aardbei (inmiddels misschien 2 aardbeien haha) en kun je dus met 1 hand vasthouden.

http://www.phphulp.nl/php/nieuws/gewicht-van-het-internet/96/

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.