[Preview] New Design Treasy
Op mijn vorige layout was nog al wat commentaar dat het saai was enzo..
Wat vinden jullie van mijn nieuwe layout?
Ik vraag het maar voordat ik er verder mee ga :p
Tips & commentaar zijn welkom ;)
Gr Martijn
Ooh jaah de link:
http://www.treasy.nl/New%20Design.jpg
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Je moet iets meer verschillende lettertypes gebruiken, niet alleen die je nu gebruikt. Voor tekst zou ik iig verdana ofzo aanraden.
jaah iknow had me nog niet echt met de tekst bezig gehouden :p
Deze pagina opzet vind ik zelf wel beter.
Toverwoorden: kleurencombo, foto's, af en toe iets bewegends (flash header), ander lettertype.
makkelijk zeggen maar help dan wat moet het dan worden...
Foto's komen nog maar denk niet dat dat is wat je bedoelt we gaan gewoon foto's van de groep maken enzo..
Iets bewegends jaah leuk lekker irritant :p
en lettertype had ik al gezegd hier boven..
Als je met kritiek komt (kleuren) geef dan aub ook aan hoe en wat.
Ik kan hier vrij weinig mee..
hier of hier. In mijn ogen niet storend bewegend maar geeft de site wel iets dynamisch.
Aangezien we nu toch andere sites aan het bekijken zijn met deels de zelfde doelgroep kunnen we meteen eens kijken naar de kleurencombo's die zij gebruiken. Niet om letterlijk over te nemen een kleurencombo is ongeveer het belangrijkste van je site.
Opvallend is dat ze bijde rood in het combinatie hebben (Frank heeft in je vorige topic een link gepost waar je kleuren met gevoelens worden beschreven, zoek eens op wat rood betekend). Verder zijn andere accent kleuren aanwezig, vrij fel.
Ook zien we bij bijde sites veel grote letters en hoofdletters, ook iets wat je prima op je eigen site kan verwerken.
Met foto's bedoel ik dus foto's van je product en vooral foto's dat je product in gebruik is.
Linkjes: kuler, kleur op wikipedia
Met iets bewegends bedoel ik dus niet een blinkend 'new' knopje waar je compleet gestoord van wordt. Kijk nu eens rond op internet. bijvoorbeeld Aangezien we nu toch andere sites aan het bekijken zijn met deels de zelfde doelgroep kunnen we meteen eens kijken naar de kleurencombo's die zij gebruiken. Niet om letterlijk over te nemen een kleurencombo is ongeveer het belangrijkste van je site.
Opvallend is dat ze bijde rood in het combinatie hebben (Frank heeft in je vorige topic een link gepost waar je kleuren met gevoelens worden beschreven, zoek eens op wat rood betekend). Verder zijn andere accent kleuren aanwezig, vrij fel.
Ook zien we bij bijde sites veel grote letters en hoofdletters, ook iets wat je prima op je eigen site kan verwerken.
Met foto's bedoel ik dus foto's van je product en vooral foto's dat je product in gebruik is.
Linkjes: kuler, kleur op wikipedia
Webmakerij schreef op 27.01.2008 00:34:
Ook de kleuren combo komt nog niet in de buurt.
Gelijk, je moet wat mee veel wit doen en daar gewoon fel rood op, puma-style.. (die website dan)
http://www.puma.com/
Ik vind het een leuk idee als bedrijfje voor school. Alleen het is een sportief onderwerp/gadget, maak dan ook een sportieve layout!
Lekker hippe kleuren, geen gradients en kies gewoon waarvoor je een site wil maken. Is het voor je mede studenten of voor Tijn Design.
Zoals je hier boven zegt: Je hebt nog geen tijd besteed aan de teksten: Nou de inhoud is ook niet belangrijk, alleen het lettertype wel. Dit komt mij niet sportief over, en staat bij een hoop mensen niet op de pc en daarom zal er dus een ander lettertype gekozen moeten worden.... Welke ga je aanbieden zodat je nog in 'stijl' blijft?
Mijn tip: Meer kleuren, maak het wat hipper en ga eens even kijken op site's van sportmerken. Het kan veel frisser, veel sportiever.
Het is voor het bedrijfje Treasy. Tijn design had ik gewoon voor de lol er in gezet ;) Daar wil ik namelijk een foto plaatsen van de mensen achter het bedrijfje.
Ik ga mn best doen, ben al bezig in flash (niet erg sterk mee maar goed).
De kleuren komen er aan ;)
Bedankt!!
@Crispijn: ik zei ook niet dat hij die stijl moest jatten :P
Ja maar flash is niet speciaal nodig voor een juiste layout. Klus dat eerst eens in photoshop. Dan kan je daarna altijd in flash aan de gang. Je moet immers weten wat je in flash moet gaan prutsen...
Uitgraard moet je eerst een mooie layout hebben in photoshop..
Dat suggereer ik ook niet. Vat het op als een ontzettende belangrijke tip voor de TS
Jullie horen t wel :p
(meer tips natuurlijk welkom ;) )
Misschien is het al gezegd, maar let er op dat je voor de content een gangbaar lettertype kiest. De lettertypes moeten namelijk door de browser van de computer van je bezoeker gehaald. Je kunt dus beter geen heel uitheems fonts gebruiken.
Had ik idd als gezegt (A)
beter dan de vorige, misschien kun je je product op die kaartjes zetten in plaats van tijn design, en maak ook even een footer, het lijkt in iedergeval goed te doen qua css.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
bij je vorige topic al maar toen vond ik hem niet mooi, ik had geen mooie achtergrond en ik had alles met scherpe hoeken etc. wat ik niet echt mooi vond en heb hem toen maar gewoon laten liggen..
nu zag ik dit topic en heb ik mijn design een beetje veranderd en een mooie foto gemaakt en zie hier het resultaat:
resultaat
ik weet niet wat mensen er van vinden.. maar als hij goed gekeurd wordt mag je hem wel hebben van mij in ruil voor die link die daar rechts onder staat (design by, HeinenDesign)
ik wil hem ook wel voor je om zetten naar html ;)
Met vriendelijke groeten,
DirkJan Heinen
Leuk dat je wat gemaakt hebt alleen wil ik eigenlijk gewoon iets zelf produceren..
Ik probeer gewoon wat te maken en vraag dan hier om comentraar.
De vorige was zo erg dat ik maar overnieuw begonnen ben:p maar deze ga ik verder uitwerken enzo.
Bedankt voor je aanbod!
Mvg Martijn Boshoven
okkey ;)