preview portfolio
ik heb net een eerste versie gemaakt van een online portfolio.
het is de bedoeling dat deze er niet te druk etc. uitziet maar vooral degelijk.
Ik had graag wat meningen van jullie gehad.
gelieve opbouwende kritiek te geven, wat kan ik beter doen en motiveer aub.
kijk ook eens naar de broncode voor mijn css en opbouw van layout, ook hierop had ik graag wat reacties alsook op het Xhtml-strict scripten.
PORTFOLIO
alvast bedankt!
Quote:
Topic verplaatst naar site reviews.
SanThe.
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tikkes C
Ik vind het geen mooie kleuren. Verder krijg ik net nog een horizontale scrollbalk en de vertikale is ook niet echt nodig. Het menu rechts, als ik mijn muis op 'home' houdt gaat alles daar behoorlijk staan knipperen.
waar krijg je de scrollbars? (in de layout of gewoon bij je pagina?)
De site trekt je aandacht niet en ik heb de site ook weer direct weg geklikt.
Probeer iets met de kleur of met plaatjes te doen en het zal al een stuk beter worden denk ik. Dit is eigenlijk, zo komt het op mij over, iets heel inspiratieloos waar niet over na is gedacht en in een uurtje in elkaar is gezet.
Nou moet ik wel zeggen dat er ook nog niks functioneels op staat, dus dát trekt ook al niet, maar zelfs dan...
verder al bedankt voor de reacties...meer zijn welkom!
Ik vind het ontwerp saai; het straalt weinig karakter uit.. mogelijk kun je plaatjes toevoegen zodat ik weet dat ik naar de website van een programmeur kijk.
Het menu:
Ik vind het kopje 'My Menu' behoorlijk overbodig.. iedereen snapt dat daar het menu staat :P Het voegt niets toe.
Ik zou (persoonlijke smaak) de menu knoppen breder maken, net zo breed als het kopje boven het menu nu ook is.
De menu items lijken iets te verspringen als ik er met de muis overheen ga. Dat vind ik zelf erg irritant (dit ontstaat omdat de HOVER een border heeft). Je kunt standaard een border gebruiken in de achtergrond kleur van de site; door dan de kleur van de rand te veranderen blijft de knop wel op de zelfde plaats staan.
Omdat je weinig items in je menu hebt zou ik iets meer margin tussen de knoppen doen.
Workspace
Ik zie bij workspace staan "Our workspace" en "Our team". Nu weet ik dat dit niet de definitieve teksten zijn, maar hier een klein advies.. je bent (neem ik aan) een freelance programmeur. Je werkt misschien wel met mensen samen, maar die zijn geen onderdeel van jou bedrijf...
Ik zit in een zelfde situatie en ik 'probeerde' me ook als een bedrijf neer te zetten in plaats van een freelancer.. het gevolg is dat kleine bedrijven mij niet zo snel bellen, omdat ze me als concurrent zien (ik voer met name de technische realisatie van websites ut voor kleine reclame bureau's en ontwerpstudio's); en grotere bedrijven bellen wel, maar zodra ze zien dat ik 'maar' een freelancer ben besluiten ze al snel met een groter kantoor in zee te willen gaan.
Mijn advies is dan ook duidelijk aan te geven wie je werkelijk bent, en wat je precies wel/niet doet. Zo zijn potentiele klanten nooit teleurgesteld als ze de moeite hebben genomen je te bellen op basis van de informatie op je website; en het bl;ijkt toch nét iets anders te zijn...
@pholeron: heel erg bedankt! dit zijn dingen waarmee ik echt wat kan
Nee even serieus, ik vind het te... rechts...?
Ik sluit me aan bij de meeste reacties hierboven. Nog even een opmerking uit usability oogpunt. Een bezoeker verwacht dat een menu boven of links staat. Een menu rechts valt minder op en komt de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede
Echter in beide gevallen krijg ik errors toegegooid. Daarnaast gebruik je HTML tags welke depreciated zijn in XHTML, en scheid je inhoud niet van opmaak.
Nou is dat sowieso twijfelachtig bij XHTML ( welke overigens compleet verkeerd gebruikt wordt door 90% van de mensen die het gebruiken) echter, dat terzijde zou ik toch zeker zorgen dat die pagina`s valideren.
Over het ontwerp: ik vind het absoluut niet aanspreken. Het doet me denken aan een tutorial over hoe je divs moet gebruiken, hoe je moet floaten.
Zeker door de kleurstelling. Daarnaast is er weinig info, en heeft de pagina niets waarvan je zegt: blijf kijken want ik ben mooi! Kleuren zijn al genoemd, net als ook afbeeldingen gebruiken.
Echter zou ik er aan willen toevoegen dat je beter een logische indeling kunt gebruiken voor je structuur.
Het is nu misschien nog 1 geheel, omdat er weinig content op staat, maar wanneer die pagina meer tekst gaat bevatten en/of afbeeldingen krijgt, wordt het een brei.
M.a.w. maak een heldere structuur aan. Pas die kleuren aan, voeg afbeeldingen toe, valideer je pagina`s (zowel xhtml als css) en zorg dat het een compleet geheel word.
Zoek naar kleurcombinaties en surf eens rond op het web. Staan vast nog wel meer portfolio's, bekijk hoe men het daar heeft aangepakt en maak daaruit je eigen lay-out. Dit is namelijk niet veel, en je portfolio is zeg maar de gastheer van je klanten. Als die er niet uit ziet, zullen je klanten weinig vertrouwen in jouw hebben.
ps haal die scroll=no uit je <body>
Om te beginnen de kleurstelling, in tegenstelling tot de anderen hier vind ik het wel 'gewaagd' niet dat ik het meteen 'mooi' wil noemen maar het heeft wel iets vooral als je er nog wat leuke kleurtjes bij zoekt voor in de 'content' en wanneer het wat voller begint te worden...
WindowSet; Jammer dat je vaak ziet dat mensen zich vast pinnen aan een gefixeerde breedte / hoogte van een DIV, ik heb niet eens zo'n mega grote monitor, zowel op de widescreen als de ouwe 19" monitor, blijft er ruim 60% tot 70% van het beeld ongebruikt wanneer je de browser maximize'd zet. Opzich is het helemaal niet zo moeilijk om de hoogte/breedte beetje dynamisch te maken.
Menu Layout, dit zou ik toch zoals 99% van de mensen gewend is Links houden, plus dat het wel handig zou zijn als je eenmaal op een menu-item geklikt hebt, dat deze dan ook zichtbaar blijft. Een full Height background zou ook niet verkeerd zijn, kleed het een beetje meer aan.
MiddleSet ; Dit zou mooier zijn als deze iets van de kader komt 10px ofzo.
Overig; Hoop dat je wat doet met AJAX ofzo om de "MiddleSet" mee te vullen, want juist deze layout zo is daar erg geschikt voor. Als je er toch voor kiest om het vast te zetten op 800px zorg dan dat het window zich netjes centreerd.
grts, René
@rene: Ajax om de middleset mee te vullen? hoe bedoel je?
Tikkes schreef op 27.03.2009 11:05:
Ajax om de middleset mee te vullen? hoe bedoel je?
Ajax, DHTML, Je kunt de <div id="inhoud"></div> laten vullen doormiddel van een stukkie javascript, is hier ergens wel een tutorial van te vinden.
zodat het bruine content vak niet tegen de rand aanzit,
ook zou ik hem wat fleuriger maken,
met een beetje photoshoppen kan je al een headertje maken,
dat vrolijkt de boel gelijk op...
er is trouwens wel een goed gebruikt kleurenschema
maar toch is hij te saai zonder een header... (miss een footer)
Wat AJAX betreft.. over het algemeen zeer gebruikersvriendelijk mits correct toegepast, maar beslist niet SEO vriendelijk. Ik zou het in dit geval dan ook beslist niet doen....
Op jou website http://www.waranderock.be/ staat dit:
Deze site wordt onderhouden...onze excuses voor dit ongemak.
Dit staat een beetje raar.
Zet er gewoon neer dat de site onder constructie is.
Over je portfolio een woord geweldig:p
Nou eigenlijk niet want ik kreeg een HTTP 404 - Bestand niet gevonden.
Dus kan ik het niet beoordelen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door marc
waranderock.be...daarover gaat het op dit moment niet ;)