Preview: Zakelijke website groothandelaar
Ik ben onlangs begonnen met de ontwikkeling van een nieuwe website inzake groothandel van sportmateriaal (vooral atletiek).
Dit heb ik al: http://amosport.aczele.be/
Er wordt geen gebruik gemaakt van een database. Bij realisaties heb ik wel een script geschreven dat alle foto's uit een opgegeven folder uitleest, eventueel verkleint en thumbnails van aanmaakt...
De website is nog niet af (zeker niet qua inhoud), maar van design moet dit toch al dicht bij het uiteindelijke resultaat aanleunen.
De website is voorlopig helemaal valid (xhtml en css). Ook heb ik al custom-error pagina's...
Ik heb ook nog een een idee nodig voor een submenu bij "producten" nodig... iemand suggesties? Misschien een dropdown in het hoofdmenu?
alvast bedankt voor jullie commentaren/suggesties.
Jan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan H
Verder ziet het er wel goed uit.
(Hij is overigens niet valid css. Filter is nog niet echt 'valid'. ;)
Op het eerste gezicht een overzichtelijke lay-out, maar je mag wel wat duidelijker naar voren laten komen, op het moment dat je de website bezoekt, wat voor website het is. Iets meer een "sport/ atletiek" uitstraling lijkt me wel wenselijk, omdat het toch vooral daarover gaat.
Voor het submenu waar je het over hebt bij de producten: Ik zou die niet in het hoofdmenu doen, je kan wel bijvoorbeeld een menu aan de linkerkant zetten, met de categorieën erin. Afhankelijk van het aantal kan het wel in een uitklapmenu van je hoofdmenu, maar daar wordt het allemaal niet eenvoudiger op.
Je kan het zien als het "bol.com" principe ;) Klik je op boeken, krijg je aan de linkerkant een submenu met keuzemogelijkheden, en de meest verkochte boeken (of de nieuwste, dat weet ik zo niet) staan pontificaal op de pagina.
Mitchell schreef op 18.06.2008 09:51:
Voorkant moet "pakkender" zijn. Plaats er meer foto's dan tekst.
inderdaad, hier zou ik in de definitieve versie dan een foto van het bedrijf plaatsen, met een korte beschrijving van de activiteiten...
en die valid css, ook correct :D. Filter zit in CSS 3, nuja, als deze versie uitkomt is de css wel volledig valid ;)
1 De site mag nog wat breder zijn dan hij nu is, benut de ruimte!
2 In de header mag wel wat meer het onderwerp van de site uitspreken. (i.p.v. een klein plaatje links)
3 Die foto zou ik niet boven de tekst plaatsen. Je welkomst-tekst kun je beter direct bovenaan doen.
4 Op de homepage kun je bijvoorbeeld een rechterkolom aanmaken met de koopjes en foto's van producten.
Ik zou de site proberen een nog iets professionelere look te geven. Iets meer content op de homepage en meer laten zien aan potentiele kopers.
De site is nu 100px breder geworden. Nu ga ik ook de plaats hebben om een menu in de linker-of rechterkolom te maken bij Producten en Home.
De header moet ik nu wel herwerken, dit komt later wel :)
alvast bedankt voor de commentaren
2e vraagje
Bij producten => de ongeordende lijst => Hoe kan ik de bullets centeren t.o.v. mijn tekst dat ernaast staat? Want nu zweven deze zo ergens bovenaan de regel...
bedankt...
edit: frontpage -> homepage dus :p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan H
1. Je hebt rechts een menu, voor elk item zet je een img neer. Je kan beter de a tag een bg image meegeven via css. (nog beter als alles in 1 plaatje zit die je telkens een X aantal pixels verplaatst).
2. Je moet op je lijst (ul) zetten list-style-type: none; om die bullets weg te halen.
3. DO NOT USE FRONTPAGE!!1
Je kan gratis Notepad++ downloaden die vele malen beter is en er geen troep in pleurt.
iltar van der berg schreef op 19.06.2008 10:49:
Even een paar puntjes:
1. Je hebt rechts een menu, voor elk item zet je een img neer. Je kan beter de a tag een bg image meegeven via css. (nog beter als alles in 1 plaatje zit die je telkens een X aantal pixels verplaatst).
2. Je moet op je lijst (ul) zetten list-style-type: none; om die bullets weg te halen.
Je kan gratis Notepad++ downloaden die vele malen beter is en er geen troep in pleurt.
1=> ok
2=> werkt niet :) Maar ik was het inderdaad vergeten plaatsen...
3 => wth -_- Alles is in kladblok gemaakt ... Waaruit leid je misschien af dat ik in frontpage zou werken :s
iltar van der berg schreef op 19.06.2008 10:49:
Even een paar puntjes:
Hij heeft het over zijn frontpage alias homepage en niet over het programma Frontpage.
Voor je contact pagina, dan staat het woordje "bericht" en dat "*" boven.
Overigens, waarom gebruik je *, als je niet eens verteld wat het betekend? ;)
Verder vind ik de site er op het eerst goed uitzien, maar als ik wat langer kijk vraag ik me toch echt af hoe je die header hebt gemaakt? De lijnen zijn nogal hoekerig. En idd zou ik geen dat plaatje niet gebruiken, wat is het eigenlijk?
En ik zou even een fatsoenlijke controle in je formulier bouwen. Ik weet niet of je een leeg mailtje hebt gekregen, maar die javascript beveiliging houdt mij niet tegen om jouw een mailtje zonder tekst te sturen (javascript kun je uitschakelen).
Daarnaast staat het ook vele malen mooier om het formulier terug te krijgen met rode lijntjes eromheen, ipv een javascript alert.
De header is een tussenoplossing. Ik heb deze voorlopig uitgerokken tot 800px, daarom dat deze dus op niets trekt :') Na de examens maak ik wel een nieuwe... De controle op het leeg versturen van een formulier moet ik ook nog even inbouwen..
lijkt niet echt te werken...
bedankt
http://amosport.aczele.be/brochure.php
Daar heb je een formulier, met daarin weer zon vieze table...
Een formulier heeft altijd minimaal de volgende opbouw om valid te zijn:
Jan H schreef op 20.06.2008 20:20:
Correctie
Maar bij mij verspringt de site steeds als ik door het menu blader en klik.
wouter schreef op 20.06.2008 23:23:
Ik weet niet of het iemand is opgevallen.
Misschien is het slim om je browser te vermelden, aangezien ze allemaal een webpagina anders renderen....
Hier, in Opera, is alleen brochure niet goed.
wouter schreef op 20.06.2008 23:23:
Ik weet niet of het iemand is opgevallen.
Toch niet door de scrollbalk dat erbij komt? Heb je screens?
Leuke site, heb niet naar de bron gekeken. Boven het menu (de header), hoort die wit? Want ik krijg iig niets te zien. Ik zou voor de netheid werken met mod_rewrite, dat staat iets professioneler, want welke klant/weet ik wat wil nou weten dat jouw pagina's werken met PHP?