Prijs van willekeurige website halen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mitchell

Mitchell

29/10/2009 23:29:00
Quote Anchor link
Hoi phphelpers,

Ik heb de vraag hier al meerdere malen zien vallen, maar kan de topics niet meer terug vinden. Sorry voor het nogmaals vragen. ;)

Wat ik momenteel moet doen is een prijs op een pagina vinden, deze kopiëren en dan vervolgens ergens anders weergeven. Welke mogelijkheden heb ik hiervoor?

Ter verduidelijking; Ik moet bijvoorbeeld op deze pagina de prijs (€44.95) weten op te vangen en deze dan op me eigen site weten te plaatsen. Ik zal van meerdere sites de prijs aftrekken, dus ik zoek de meest snelle methode (laad snelheid) om dit te doen.

B.v.d.
Mitchell

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:55:57

Hipska BE

Hipska BE

29/10/2009 23:40:00
Quote Anchor link
Kun je het beste met regex en file_get_contents werken..

Maar je zal nog moeten andere controle inbouwen, want ik zie op die pagina al 5 prijzen staan..

Robert Deiman

Robert Deiman

30/10/2009 07:24:00
Quote Anchor link
Die prijs staat altijd in de Div met id "price" (op deze website)

Daar moet je al wat mee kunnen, en zoals Hipska zegt: regexes gebruiken.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/10/2009 09:58:00
Quote Anchor link
Tip. Daar heb ik regexes van geleerd ;).

Zero XT

Zero XT

30/10/2009 10:43:00
Quote Anchor link
controleren of er een euro teken voor staat en kijken of het type een double/float/int is. Wanneer je meer dan 1 resultaat terug krijgt pak je de laagste en hopen dat dit de juiste is. Dit alles met wat hier boven al aangegeven is, regex en file_get_contents.

Vergeet niet de prijzen weg te schrijven naar een database. Niet dat als de bezoeker jouw pagina met prijzen komt, er dan pas word gezocht op verschillende websites naar de prijzen maar dat de prijzen al bekend zijn voordat de bezoeker op je prijzen pagina komt.

Robert Deiman

Robert Deiman

30/10/2009 10:49:00
Quote Anchor link
@HellRazer
Ben je helemaal lekker, "hopen dat het de goede is"?? Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Om dan veel bezoekers te trekken zet je gewoon op een pagina een bedrag van een x percentage minder. Voilla, je wordt heel vaak bezocht vanaf die site, en de vergelijkingssite raakt zijn bezoekers kwijt wegens niet kloppende prijzen/ resultaten.

Nooit doen op zo'n manier, dat gaat niet goed en je loopt er alleen maar risico op in de zin van klachten en dergelijke.

- SanThe -

- SanThe -

30/10/2009 10:52:00
Quote Anchor link
Is dit niet allemaal illegaal?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/10/2009 10:58:00
Quote Anchor link
Ja, je jat zomaar inhoud van een site die auteursrechtelijk beschermd is.
In ieder geval doe je er beter aan om een XML-feed te vragen van de prijzen. Die kan je met SimpleXML mooi parsen dan.

Zero XT

Zero XT

30/10/2009 15:34:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 30.10.2009 10:49:
@HellRazer
Ben je helemaal lekker, "hopen dat het de goede is"?? Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Om dan veel bezoekers te trekken zet je gewoon op een pagina een bedrag van een x percentage minder.

Dat van mij was ook sarcastisch bedoeld

Mitchell

Mitchell

30/10/2009 18:53:00
Quote Anchor link
Thanks mensen, dit helpt me verder op weg.

@ Hellrazer: Om bij te houden dat de prijzen niet plotseling veranderen, moeten we het toch juist niet opslaan? En is deze functie zo zwaar om te doen dan?

@ SanThe & Aar: Of het illegaal is boeit me niet zoveel, mij is gevraagd of dit mogelijk is, niet om te kijken of het illegaal is of niet. Daar laat ik het bedrijf wel mee regelen. Denk overigens niet dat de concurrent mee wil helpen aan een ander concurrent. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell

- SanThe -

- SanThe -

30/10/2009 18:57:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 30.10.2009 18:53:
@ SanThe & Aar: Of het illegaal is boeit me niet zoveel

Mij wel. Daar wens ik niet aan mee te werken.

Mitchell

Mitchell

30/10/2009 19:03:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 30.10.2009 18:57:
Mitchell schreef op 30.10.2009 18:53:
@ SanThe & Aar: Of het illegaal is boeit me niet zoveel
Mij wel. Daar wens ik niet aan mee te werken.
Het bedrijf waarmee ik werk is een al de grootste van nederland, dus denk wel dat ze er aan hebben gedacht of het nu illegaal of niet illegaal is. Nu vragen ze alleen nog maar of het kan. Ik zal ze ook wel vermelden dat het niet legaal is om zomaar content van een random site af te halen. ;)

Ik heb overigens al me antwoord, dus je hoeft je handen niet vuil te maken? :)

- SanThe -

- SanThe -

30/10/2009 19:05:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 30.10.2009 19:03:
Ik heb overigens al me antwoord, dus je hoeft je handen niet vuil te maken? :)

Was ik ook niet van plan.

Winston Smith

Winston Smith

31/10/2009 01:01:00
Quote Anchor link
Het is niet illegaal om enkel de prijs van een site te halen. Het wordt pas illegaal als je een substantieel deel van de tekst gaat overnemen.

Bron: auteurswet 1912

Edit:
En overigens ook door de rechter bevestigd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

31/10/2009 11:55:00
Quote Anchor link
een euro teken met een x-aantal getallen erachter kunnen nooit auteurs-rechtelijk worden beschermd.
Maar k weet niet of je meer als alleen de prijs eraf gaat halen,, een product beschrijving zal namelijk wel weer beschermd zijn.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.