Prijs webshop met licentie
Ik heb een webshop ontwikkeld (met zendframework versie 1.7.7) in ongeveer 1 jaar www.dynascript.nl.
En nu een internet bedrijf willen het kopen van mij dus applicatie met licentie. Ik weet niet hoeveel ik ga vragen.
Kan iemand mij adviseren hoeveel het zo een webshop kost met licentie.
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noury
Verder denk ik dat je toch wel een mooi prijsje mag geven, rond de 300 euro?
Zoveel kost WP E-Commerce (Gold) multiple sites ook. (Dat is een WordPress Webshop plugin die ik veel gebruik.)
€300,- voor een jaar werk? => .........
Ik krijg het idee dat dat internetbedrijf jouw webshop gaat verkopen c.q. in een pakket stoppen of zoiets. Hou daar rekening mee.
- Tijd die erin geinvesteerd is
- Afzet die verwacht word
- Concurrentie (dus markt acceptabele prijs)
Voorbeeldje; Stel je hebt een jaar lang ontwikkelt en hierbij horen de volgende statistieken / kosten;
- Kantoor artikelen; €3000 (server, pc, omgeving)
- Ontwikkel tijd: 400 uur (uurloon á 30 euro per uur)
- Huur kantoor x 12: €9600 per jaar
Dan is de 'kale' applicatie prijs: €24.600,-
Dan je afzet, dat is lastig even snel te bepalen maar je kunt het ook laten bepalen door de concurrende prijzen.
Stel je verwacht 100 licenties te verkopen. Dan is de 'inkoop' prijs €246,-
Echter heb je dan nog variabele kosten per licentie. Bijvoorbeeld advertentie kosten, vaste kosten voor het bedrijf, etc.
Dus voorbeeld:
- extra server kosten voor het hosten van de licentie
- Google adwords kosten (100 euro per conversie)
Dan nog de jaarlijkse kosten:
- Personeel €15000 per jaar
- Kantoor €9600
Stel je verwacht 50 verkopen per jaar.
246 + 100 (Google) + 25 (server) = €271,-
€24600 (huur/personeel) / 50 = €492,-
Totaal: €763,-
Dan nog 30% winstmarge: €991,90
Dat zou je dan moeten vragen voor 1 licentie ;)
Ik moet wel even opmerken, dat er nog wel missers zitten in de berekening, maar een globaal idee zou je wel moeten hebben ;)
*** edit
Ik heb eigenlijk ook wel interesse in de tool. Ik heb momenteel ook een webwinkel in OSCommerce, maar dat van jou ziet er wel aardig wat beter uit, en lijkt ook beter in elkaar te zitten.
Kan ik ergens demo gegevens krijgen van de admin oid? Waar moet ik een e-mail naar sturen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kees Schepers
link naar admin http://www.dynascript.nl/admin
adminebruikersnaam: [email protected]
adminwachtwoord: admin00
Bedankt voor jullie reactie
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door noury
Zorg wel dat je niet alle rechten verkoopt. Dus dat jij ten alle tijden de eigenaar blijft. (Of de prijs moet daar naar zijn, maar dan wel met een aantal nullen erin).
- het ziet er niet uit
- het is enorm niet netjes om de referenties naar (waarschijnlijk) de oorspronkelijke ontwerper eruit te halen (csscreme.com)
- volgens mij is het nog slecht vertaald ook, spelfouten alom
- formulieren werken niet, afhandeling in javascript is verschikkelijk brak , alsmede de looks hiervan
- ga er voor het gemak maar vanuit dat iemand de admindetails heeft gewijzigt, maak voor testen een TESTaccount, geen adminaccount
- persoonlijk geloof ik niet dat je dit echt from scratch zelf hebt gemaakt. het is een bij mekaar geraapt zooitje aan codes en stijlen
- ie6 en firefox issues te over, denk zelfs bijna dat je em op ie6 hebt gebakken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -
Probleem van mij, ik kan wel goed programeren maar ik ben geen ngoed verkoper.
Dat internetbedrijf willen weten wat het zou kosten om eigenaar te worden van het systeem.
Heeft iemand een idee?
Als een bedrijf eigenaar wil worden gaan ze dus gewoon jouw product verkopen.
Ik zal het als ik jouw was niet als 1 product verkopen en klaar dan krijg je namelijk in 1x een klap geld en dat is het. Nee ik zou het zo regelen dat zij jouw product mogen verkopen, ze betalen 1x 800€ en daarna bijvoorbeeld 15% per verkocht product. Dus dan gaat er per verkocht product 15% v/d verkoop prijs.
je kan natuurlijk ook hoger percentages kiezen maar ik denk dat ze dan afhaken want het ziet er wel netjes uit maar een miljoenenproject is het ook weer niet.
Daarnaast vind ik de admin interface niet echt vriendelijk en ook niet zo uitgebreid.
Ik wil je er best mee helpen door je commercieël advies te geven, en verbeter punten aan te brengen. In dit topic word het een beetje too much. Stuur me dan maar een prive bericht.
Als je op basis van mijn bovenstaande berekening een prijs aan dat bedrijf zou moeten geven zou je het als volgt moeten doen:
763 x 100 = 76300 * 30% = 99,190. De vraag is natuurlijk wel of je het daarvoor verkocht krijgt ;)
Link voor mee informatie over verkopen van scripts en applicaties..
misschien dat je hier ook nog meer ideeen krijgt over wat er over het algemeen verkocht wordt qua webwinkels en wat er allemaal bij in zit...
Greets...
Kijk anders ook een hier: misschien dat je hier ook nog meer ideeen krijgt over wat er over het algemeen verkocht wordt qua webwinkels en wat er allemaal bij in zit...
Greets...
En er komen een paar aanpassingen om het goed te laten functionneren in firefox
Dan maken ze er een eigen label van en ontleen jij hun rechten om het onder dat label te verkopen ;)
Ik ben het met wes eens dat je het zo niet kunt verkopen.
De layout is niet goed afgewerkt, maak ronde hoeken transparant en laat ze niet wit oid.
In het beheer wil ik een account gaan wijzigen, alle velden hebben wel degelijk een waarde maar toch zegt die dat niet alles is ingevuld?
Ik zou als ik jou was eerst alles nog een keer nalopen, bedenk eerst van he wat moet het systeem kunnen? en vervolgens kijk je of het systeem doet wat jij er van verwacht. Zo niet ga je dit aanpassen.
Als je koper eigenaar van het systeem wil worden, zou je idd veel meer moeten vragen dan 1 licentie. En voor 1 licentie zou ik ook, zoals kees al aangaf komen rond de 800 euro.
SanThe schreef op 26.03.2009 13:27:
Ja, als je kijkt naar andere webshop applicaties, ben je er maar rond die prijs voor kwijt en dan mag je hem af en toe nog oneindig vaak gebruiken ook. Als je het een product maakt dat door meerdere gekocht mag worden, dan is 300 euro nog een goede prijs lijkt me. Eventueel voor een klant die hem voor meerdere sites wilt gebruiken, kan je hem al snel 500/800 euro vragen.€300,- voor een jaar werk? => .........
Het is overigens niet de meest "geweldigste" applicatie momenteel dus zo'n hoge prijs zou ik er persoonlijk niet eens voor over hebben.
Maar zoals ik al zei, het is helemaal aan je zelf om te kijken voor wat voor prijskaartje je er aan wilt hangen.
Ik heb een bug(je) ontdekt. Als je bijv. 9 jeans in de winkelwagen stopt. En dan er 1 bij wil doen dan kan reset hij hem naar 1. Is het niet handiger om dan op te hogen met 1?
Als je aantal wil wijzigen dan in winkelwagentje klik je op edit en kun je makelijk aantal wijzigen
Wat ik persoonlijk niet slim vind aan wat je hebt gedaan is dat je op de overzichtspagina (je hebt een product staan in klein formaat) niet meteen het item aan je winkelwagen kan toevoegen.
Dat is ook een optie, mensen kunnen gelijk aantal en het product in winkelwagentje zetten.
Ik zal erover denken
Bedankt
en je stijlen, hoeveel verschillende templates heb je hiervoor uit elkaar getrokken?
al met al:
the goggles, zey do nothingz!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -
Ik stel me zo voor:
€ 150,00 voor een life-time-as-is-licentie.
€ 150,00 voor basis installatie (files uploaden, database aanmaken en vullen, basis configuratie)
€ 35,00 p/u aan maatwerk