prijscalculator
Ik heb een prijs per persoon (verschillende, dus bij 10-20 iets hogere prijs dan 21-30 etc), dus klanten moeten het aantal mensen invullen, dan moet php automatisch de goede prijs erbij pakken en dat vermenigvuldigen met elkaar.
dan moet er nog een extra optie wordne gekozen: dit is gewoon een vaste prijs per maand.
Hoe doe ik dit?
Alvast bedankt!
Wat heb je al?
ik had een javascript calculator, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit er in te bouwen.
Het formulier heb ik al:
<form method="post">
<table>
<tr><td>
Gebruikers:</td><td>
<div class='rowElem'><select name="Productline1">
<option selected>Selecteer</option>
<option>10-20 gebruikers [€40 p.p.p.m.]</option>
<option>21-30 gebruikers [€30 p.p.p.m.]</option>
</select></div></td></tr>
<tr><td>Extra uploadruimte:</td><td>
<div class='rowElem'><select name="Productline2">
<option selected>Select</option>
<option>5 gb extra [€17,50 p.m.]</option>
<option>10 gb extra [€29,00 p.m.]</option>
</select></div></td></tr>
<tr><td>
<input type="BUTTON" name="Price" value="Update Price" >
<input type="text" size="13" name="price" value></td></tr></table>
In javascript ben ik helaas niet thuis. In php is het niet zo moeilijk maar daar ben je dus niet naar op zoek.
Jawel het liefst wel, javascript wordt ik niet zo vrolijk van, al helemaal moeilijk. Maar in php update het niet op dezelfde pagina denk ik? dan moet er toch een nieuwe pagina geladen worden of niet?
je kan met deze code controleren of er een formulier via POST verstuurd is:
Pas allereerst je html aan, waarom heb je bij een option geen value? Hoe moet php/javascript weten wat de gebruiker geselecteerd heeft? en gebruik selected="selected" ipv selected, gebruik geen tabels voor formulieren etc.
Daarna begin je met het javascript, door bv een onchange op de select te zetten en dan aan de hand van de value een formulier uitvoeren
Gewijzigd op 11/11/2010 12:00:07 door Joakim Broden
Wat is de gewone prijs per persoon per maand? 50 Euro? Tevens mis je het veld om het aantal mensen in te vullen. Het optionele veld voor het aantal mensen is een onodige stap dat kun je gewoon uit rekenen. Zet die gegevens er gewoon bij ter informatie voor je klanten.