prijzen bij elkaar optellen
B. wetering
14/01/2005 20:48:00Hallo,
Ik had een vraagje ik bereken me prijzen op deze manier :
dit laat de aparte prijzen per artikel zien maar nu wil ik dat ie ze bij de kassa allemaal bij elkaar rekent en daar een eind bedrag van maakt, kan iemand me vertellen hoe ik dat het beste kan doen?
Alvast bedankt
Ik had een vraagje ik bereken me prijzen op deze manier :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$select = "SELECT prijs FROM product WHERE ( soort = '".$_POST['artikel'.$j.'']."') ";
$query = mysql_query($select) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($query);
$prijs_kilo = $row['prijs'];
$prijs = ($_POST['gewicht' .$j] / 1000) * $prijs_kilo;
$prijs = number_format($prijs, 2, ',', '.');
?>
$select = "SELECT prijs FROM product WHERE ( soort = '".$_POST['artikel'.$j.'']."') ";
$query = mysql_query($select) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($query);
$prijs_kilo = $row['prijs'];
$prijs = ($_POST['gewicht' .$j] / 1000) * $prijs_kilo;
$prijs = number_format($prijs, 2, ',', '.');
?>
dit laat de aparte prijzen per artikel zien maar nu wil ik dat ie ze bij de kassa allemaal bij elkaar rekent en daar een eind bedrag van maakt, kan iemand me vertellen hoe ik dat het beste kan doen?
Alvast bedankt
PHP hulp
25/11/2024 00:43:32PHP erik
14/01/2005 21:09:00een soort teller bijhouden, bijvoorbeeld genaamd $teller. als er iets bij de teller opgeteld moet worden, dan doe je $teller += $extrabedrag
B. wetering
14/01/2005 21:20:00Dat script hierboven staat ook in de kassa pagina die berekend de prijzen van het product apart van elkaar.
dus bijvoorbeeld :
Aardappelen 2000 gram 2,00
Asperges 2250 gram 3.25
Nou wil ik dat als ie die 2 producten ziet dat ie het bij elkaar op rekent en dat ie dan een totaal aangeeft van 5,25
De prijzen staan dus nergens opgeslagen die worden ter plekke uit het mandje uitgerekend.
Zit zelf ook een beetje te kijken maar kom er niet echt uit :-$
dus bijvoorbeeld :
Aardappelen 2000 gram 2,00
Asperges 2250 gram 3.25
Nou wil ik dat als ie die 2 producten ziet dat ie het bij elkaar op rekent en dat ie dan een totaal aangeeft van 5,25
De prijzen staan dus nergens opgeslagen die worden ter plekke uit het mandje uitgerekend.
Zit zelf ook een beetje te kijken maar kom er niet echt uit :-$