Print array in een tabel
Nicolas Mousserin
11/09/2013 15:34:46Beste lezer(s),
Ik ben weer op een oefening gestuit waar ik niet uitkom. Het is de bedoeling dat ik a. een script maak die arrays netjes in een tabel afdrukt. ik ben echter nog niet eerder het aanmaken van een tabel tegengekomen. En b. Een moeilijkere variant hiervan met meerdere gecombineerde arrays.
a.:
De array(s) zijn als volgt (het gaat over bestek en servies, vraag me niet waarom):
Het is de bedoeling dat ik deze met een foreach-lus laat zien. Tot zover was ik al gekomen;
En hetzelfde natuurlijk voor servies. Nu moet ik dit echter in een tabel zien te krijgen.
b.
Bij het volgende is de bedoeling dat ik eenzelfde foreach lus maak maar dan met keuken1. Keuken1 is de combinatie van het servies en het bestek die ik eerder heb geprogrammeerd:
Zouden jullie mij nogmaals kunnen helpen (en het liefst met een beetje uitleg waarom bepaalde handelingen zo moeten)
Bij voorbaat dank!
Ik ben weer op een oefening gestuit waar ik niet uitkom. Het is de bedoeling dat ik a. een script maak die arrays netjes in een tabel afdrukt. ik ben echter nog niet eerder het aanmaken van een tabel tegengekomen. En b. Een moeilijkere variant hiervan met meerdere gecombineerde arrays.
a.:
De array(s) zijn als volgt (het gaat over bestek en servies, vraag me niet waarom):
Code (php)
1
2
2
$bestek = array ('vorken' => 6,'messen' => 6,'lepels' => 7);
$servies = array ('borden' => 5,'kopjes' => 6,'schalen' => 2);
$servies = array ('borden' => 5,'kopjes' => 6,'schalen' => 2);
Het is de bedoeling dat ik deze met een foreach-lus laat zien. Tot zover was ik al gekomen;
En hetzelfde natuurlijk voor servies. Nu moet ik dit echter in een tabel zien te krijgen.
b.
Bij het volgende is de bedoeling dat ik eenzelfde foreach lus maak maar dan met keuken1. Keuken1 is de combinatie van het servies en het bestek die ik eerder heb geprogrammeerd:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
$keuken1 ['bestek'] = $bestek;
$keuken1 ['servies'] = $servies;
echo "<pre>";
echo '$keuken1: '; print_r ($keuken1);
echo "</pre>";
$keuken1 ['servies'] = $servies;
echo "<pre>";
echo '$keuken1: '; print_r ($keuken1);
echo "</pre>";
Zouden jullie mij nogmaals kunnen helpen (en het liefst met een beetje uitleg waarom bepaalde handelingen zo moeten)
Bij voorbaat dank!
Gewijzigd op 11/09/2013 15:38:11 door Nicolas Mousserin
PHP hulp
22/11/2024 18:08:27Kris Peeters
11/09/2013 15:45:49Laat me beginnen met a
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$rijen = ''; // beginnen met een lege string. Die bouwen we rij per rij op.
foreach($bestek as $key=>$item) { // elk stuk bestek komt overeen met een rij. We gaan dus rijen opbouwen
$rijen .= '<tr><td>' . $key . '</td><td>' . $item . '</td></tr>';
}
echo '<table border="1">
<th>BESTEK</th><th>AANTAL</th>
' . $rijen . '
</table>';
?>
$rijen = ''; // beginnen met een lege string. Die bouwen we rij per rij op.
foreach($bestek as $key=>$item) { // elk stuk bestek komt overeen met een rij. We gaan dus rijen opbouwen
$rijen .= '<tr><td>' . $key . '</td><td>' . $item . '</td></tr>';
}
echo '<table border="1">
<th>BESTEK</th><th>AANTAL</th>
' . $rijen . '
</table>';
?>