printersystemen
Ik heb me al heel lang niet meer verdiept in printers en ik vraag me af of jullie tips hebben welke merken/types/systemen goed zijn en welke juist niet. Ik zoek geen dure, professionele printer van honderden euros, want zo vaak print ik namelijk helemaal niet. Gewoon iets redelijks voor thuis om af en toe een keer iets uit te kunnen printen. Wat ik vooral interessant vind is bijvoorbeeld welke cartridges heel lang meegaan en welke juist niet. En welke heel duur zijn om te vervangen en welke juist niet. Je kunt tegenwoordig voor 6 tientjes al een printer kopen. Heel leuk, maar als ik vervolgens iedere paar maanden een nieuwe set cartridges moet kopen van € 50 heb ik daar niet zo veel zin in. De vraag is dus ook welke systemen een beetje betaalbaar zijn. Heb je met een bepaald merk juist heel slechte ervaringen (bijv. dure of lekkende cartridges) dan hoor ik dit ook graag, zodat ik daar weg van kan blijven.
Bedankt voor jullie reacties.
Ooit een A4 versie gekocht. Waarschijnlijk uitlopend model toen al. Voor mij was toen belangrijk dat er voor de scanner een feedloader in zat. Geen zin om steeds alle brieven blaadje voor blaadje op de glasplaat te leggen.
Deze was op een gegeven moment op. (eigenlijk "vol" na x-duizend keer opstarten heeft hij net zo vaak gespoeld en is er net zo vaak een drupje inkt in een spons gevallen. Daarna weigert hij dienst.
Brother helpdesk was verbaasd dat iemand dat model nog steeds had. Was wel een hack beschikbaar om de teller te resetten.
Maar ben toen wel overgestapt naar een opvolger.
Nu een A3.
nodig? nee. Ik heb in misschien 10 jaar hooguit 10 x A3 geprint...
Wel van belang vind ik de inkt die per kleur in een losse tank zitten.
Want ik zie dat ik de verschillende kleuren op compleet verschillende tijdstippen moet vervangen.
Beetje zonde als geel op is en je dan dus de volle houders voor de andere 2 kleuren ook moet weggooien.
Verder handig: WiFi, zodat hij op een random plek in huis of op kantoor kan staan.
nadeel: groot en sta in de weg soms (maar mede omdat het A3 is, wat ik niet eens gebruik).
Moet wel zeggen dat ik hem toen bij MyCom heb gekocht in een veiling die ze toen hadden van retourgekomen zaken, of showroom modellen, dus goedkoop)
Ik zie dat coolblue ook kosten per printje aangeeft. Dat geeft indicatie van de kosten van nieuwe inkt.
Omgerekend schijnt printer inkt duizenden euro's per liter te kosten
Thanks Ivo. Dat klinkt als een wat meer professionele printer. Ik zoek gewoon een A4 model. Zo'n feedloader voor het scannen klinkt wel heel handig. Dat is iets om ook eens naar te kijken. Ik moet bij mijn huidige scanner namelijk ook blaadje voor blaadje op de glasplaat leggen.
https://www.coolblue.nl/product/168817/brother-mfc-j5910dw.html
ik zie dat de prijs uiteindelijk ook standaard naar 109 is gezakt. (maar inmiddels uit de handel)
Oh en hij kan ook faxen, zie ik er net op staan. Echt nooit gebruikt.
ik zie dat de prijs uiteindelijk ook standaard naar 109 is gezakt. (maar inmiddels uit de handel)
Oh en hij kan ook faxen, zie ik er net op staan. Echt nooit gebruikt.
Wel een mooi apparaat als ik het zo zie!