Printscreen
Is het mogelijk om dmv php een button te maken wat, wanneer je er op klikt,
automatisch een screenshot maakt van je huidige venster? Dus die voor jou shift + prntscrn intoets?
Als dit mogelijk is stel ik mijn volgende vraag wel :P
Bedankt alvast!
Waarschijnlijk is het een DLL bestand ofzo wat onder je PrintScreen knop zit (kan trouwens zonder shift). Dit zou je dan kunnen aanroepen met system ofzo... geen idee.
Misschien javascript, of Java.
Misschien dat je hier iets aan hebt?
http://www.screenio.com/gui_screenio/gs_htmlhelp_subweb/advanced/windows-apis_printscreen.htm
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder
met shift maak je alleen print scrint van het actieve venster.
en verder:
ok, jammer dat het nie mogelijk is met php, maar in ieder geval bedankt
voor je (snelle) hulp, ik ga verder zoeken
thnx
Maar ik vind het wel een tof 'probleem' dus ik ben aan het zoeken voor je, laat ook wat weten als jij wat hebt gevonden.
Misschien dat je een aspx pagina kunt maken met een stukje VB code welke dan vervolgens weer doorverwijst naar je PHP pagina..
Wat wil je ermee doen dan? Ik ga ook even zoeken, maar je hebt wel eens linksites oid die een "preview" geven van de site zoals die er nu voor staat. Ik ben benieuwd hoe ze dat doen.
Klopt, hij zoekt wat anders. Maar met deze techniek heb je al een deel te pakken van wat de persoon wil.
Met JavaScript of VB kan je wel toetsencombinaties opgeven. Maar om van de user zijn computer een printscreen te maken, en die in jou PHP te krijgen zal je op 1 of andere manier:
Printscreen moeten doen -> VB toetsencombinatie
Printscreen opslaan -> Probleem! Gaat anders met verschillende besturingssystemen/ programma's
Bestand versturen -> Ook probleem -> wat is de locatie
Ik denk niet dat dit gaat lukken zonder een ActiveX component oid te gaan gebruiken.
Ik vond gister iets over het maken van een printscreen via Java.
deze pagina: http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=714829&messageID=4131659
Het moet gebruikt gaan worden voor een online MMPORG spel:
http://www.mafia-family.nl
Omdat mensen hier vaak screenshots moeten sturen wanneer ze uitgescholden worden of als er gecheat word, en veel mensen niet de precieze werking van de
printscreen toets op het toetsenbord weten wouden we een screenshot optie toevoegen, dus dat op elke pagina bovenin een logo komt, en dat wanneer ze erop klikken een screenshot word gemaakt van de pagina en dat ze deze dan automatisch naar de administrators en moderators kunnen sturen.
Het maakt me niet zo heel veel uit hoe we het gaan inbouwen, php/java/of wat dan ook. maar ik wil er zo veel mogelijk aan doen om het werkend te krijgen.
@ Jason:
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Alt+Prntscrn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark
Maar als het een spel is, kan je toch gewoon in spel zelf een screenshot functie schrijven? De rest van de browser is dat helemaal niet interessant toch?
maar dan nog weet ik niet hoe ik dat ga doen.....
-> Zie dan de post die WillemJan voor mij postte. Zij maken een realtime screenshot van een website. Moet je alleen nog zorgen dat dit gebeurt wanneer er een aanvraag wordt gedaan van de user.
zonder al die reclame
Het zal voornamelijk JS zijn, dus kijk in broncode wat de basis is, en ga van daaruit googlen.
Waarom heb je een screenshot nodig? Als iemand uitgescholden word via een PM dan heb jij als admin toch genoeg aan het ID van die PM om daar naar te kijken? Als iemand aan het cheaten is heb je toch genoeg aan het UserID om in je logfiles te kijken of alles eerder gaat?
maar daar gaat het ff niet om ;)
we willen graag een screenshot systeem inbouwen, en we
kijken nu naar de mogelijkheden daarvan.
Op de site van fpdf staat bv. ook uitgelegd hoe je een pdf kunt maken van een html-pagina. Lijkt mij een prima toepassing.
is geen probleem en allemaal maar goed.
als ik fpdf goed begrijp dan kan ik een tekst omzetten naar pdf,
maar dan moet ik alle tekst waarmee dat moet gebeuren in deze class zetten.
omdat er veel data gegenereerd word automatisch en dit met verschillende user gebeurt lijkt me dit geen goede oplossing.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark
Die data word toch al gegenereerd voor de gebruiker, wat is het probleem?
Al die data in een class zetten is gewoon erg lastig omdat het meeste in de database zit enzo. en ik krijg dan niet het resultaat van een echte screenshot. Maar meer een eigen gemaakte pdf.
Wat je kan doen is output naar de browser sturen, daarna gelijk een file_get_contents in een variabele stoppen en deze via FPDF als PDF opslaan..
Ik snap je probleem niet meer... :S