PrivateLineage.com
Als eerste zal ik eens uitleggen wat voor site het is, en wat het doel is.
Zoals sommigen mischien wel weten bestaat er een spel genaamd Lineage2 ( http://www.lineage2.com ) het is een MMORPG. Ondanks dat het niet zo bekend is als bijvoorbeeld World Of Warcraft heeft het wel een grote aanhang.
Je kunt er voor kiezen om op Retail te spelen voor een bepaald bedrag per maand, of zoals ik dus doe op private servers.
Mijn site springt in op deze private servers.
Mensen met een server kunnen zich registreren en hun gegevens invullen op de site. Vervolgens kunnen ze de vote banner plaatsen op hun website, en kunnen de spelers van de server éénmaal per 12 uur op hun server stemmen.
Hoe meer stemmen de server krijgt hoe hoger hij in de lijst komt te staan.
De site voert per dag 48x een controle uit om te controleren of de server online of offline is. Hiervan wordt een gemiddeld onlinetijd percentage berekend dat weer terug te zien is in de vorm van een grafiek die in GD Library gegenereerd wordt.
Spelers hebben de optie om hun server te beoordelen met cijfers en een textbox.
Verder heb ik ook een Dropcalc gemaakt. Deze zoekt in twee databases tegelijk op armor/weapons/misc/mobs die lijken op de zoekquery.
Vervolgens kan er worden gekeken welke NPC het item dropt, wat de kansen zijn, wat de statistieken zijn, en waar in de wereld de NPC te vinden is.
Ook ben ik bezig de Quest database te vullen (erg tijd consumerend).
Het meeste werk echter zit hem in de Textmessage dienst, de site controleerd om de 5-10 minuten of de server offline is, is dit het geval dan zal de admin een SMS krijgen met de waarschuwing dat zijn server is gecrashed.
Hiervoor moet echter wel via PayPal credits worden aangekocht.
TODO list:
- Zorgen dat de site ook in hoge resolutie beeldschermen goed in het midden komt.
- Proxy ranges / Internet cafféé's limiteren tot maximaal 4 IP's.
- Title / meta informatie per pagina dynamisch/relevant aan de content maken.
URL: http://www.privatelineage.com
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Peter
Zeker als je ook meer gegevens van het spel wilt toevoegen, moet je ook zorgen dat je site aantrekkelijker wordt voor spelers van het spel. (ik heb het wel ooit gespeeld, maar toen ik moest betalen ben ik ermee gestopt) Probeer dus een sprekende header te maken, bijvoorbeeld en misschien wat meer de "menukleuren/ stijlen" van het spel.
Ik heb er expres voor gekozen om het zo simpel mogelijk te houden, met dezelfde reden als marktplaats. De site moet duidelijk en overzichtelijk zijn.
Maar inderdaad, ik kan er wel wat meer grafische Lineage2 elementen in gaan verwerken.
Ik vind jouw site eigelijk niet veel zeggen over het spel. Deed me een beetje denken aan zulke websites. Misschien wat meer grafische elementen wat Robert ook al aangaf. Wat meer over de game zelf zeg maar.
Het is duidelijk, snel en overzichtelijk.
Kijk ik kan infeite net zogoed de site dupliceren en een beetje aanpassen, maar dan ben ik niet orgineel meer. Dit is simpel / strak / duidelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door peter
peter schreef op 06.04.2009 13:33:
Mijn site hoeft ook niet zozeer ies uit te leggen over het spel, daar hebben zij immers hun eigen site voor. Het doel van mijn site is om spelers die een server zoeken te helpen.
Als je dat vindt, waarom laat je het ons dan reviewen?
peter schreef op 06.04.2009 13:33:
Mijn site hoeft ook niet zozeer ies uit te leggen over het spel, daar hebben zij immers hun eigen site voor. Het doel van mijn site is om spelers die een server zoeken te helpen.
Dat was ook niet de intentie om dat te zeggen. Ik bedoel meer dat er iets te zien moet zijn dat aangeeft dat het om een website gaat waarbij er externe links staan voor een bepaald onderwerp. Het onderwerp is niet in een oogopslag te zien.
Tommy schreef op 06.04.2009 13:40:
Omdat dit naast o.a. het geven van (opbouwende) kritiek ook een plaats is waar mensen met verstand van websites bij elkaar komen. Twee paar ogen zien immers meer dan één paar en eventuele fouten kunnen zo sneller worden opgespoord.
Je moet het niet verkeerd opvatten, ik ben dankbaar voor iedere reactie, en ik zal ook zeker de reacties meenemen in mijn aanpassingen.
peter schreef op 06.04.2009 13:50:
Omdat dit naast o.a. het geven van (opbouwende) kritiek ook een plaats is waar mensen met verstand van websites bij elkaar komen. Twee paar ogen zien immers meer dan één paar en eventuele fouten kunnen zo sneller worden opgespoord.
Je moet het niet verkeerd opvatten, ik ben dankbaar voor iedere reactie, en ik zal ook zeker de reacties meenemen in mijn aanpassingen.
Tommy schreef op 06.04.2009 13:40:
Ik vat het niet verkeerd op ;) in fact, I really don't care what you say here.
Maar goed, van wat ik er van heb gezien, je site doet waarvoor ie gemaakt is, zo is ie overzichtelijker, maar ik zou kiezen voor een combinatie van overzichtelijk met meer verbanden naar het spel zeg maar.
Goed, ik heb een nieuwe lay-out erop geknald, heb de menu & content borders van de offi site overgenomen, opzich lijkt hij daardoor wel redelijk veel op de offi site, maar toch.. het lijkt nu beter dan het was naar mijn mening.