Probleem, alles al geprobeert

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

30/07/2004 21:40:00
Quote Anchor link
Een kleine schets.

Op een pagina staan alle titels van alle nieuwsberichten in mijn database. Nu is het de bedoeling dat als ik de op titel druk dan in een andere pagina dat nieuwsbericht opent. Nu weet ik da de code als volgt gaat in mijn overzicht:

echo "<TD><a href=\"nieuwsbericht.php?Volgnummer=$Id\">".$rij["Titel"]."</a></TD>\n";

Maar nu is mijn vraag hoe ik die $Id oproep in dat andere bestand, daar waar mijn onderwerp wordt weergegeven. Ik heb al alles geprobeert van codes. Het kan zijn dat ik steeds kleine fouten, kan er mij iemand helpen.

Alvast nen dikken merci.
Gewijzigd op 01/08/2004 09:56:00 door

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 06:44:45

Bram Z

Bram Z

30/07/2004 21:48:00
Quote Anchor link
$rij["id"] ???

30/07/2004 21:54:00
Quote Anchor link
Jaja dat weet ik, maar hoe zeg ik dat die Id gelijk is aan hetgene dat ik heb aangeduid in het overzicht. Ik moet dan toch dien $Id oproepen in het andere bestand.

Bram Z

Bram Z

30/07/2004 22:52:00
Quote Anchor link
Als je bedoelt dat je dat volgnummer wilt opvragen $_GET['Volgnummer'] maar anders snap ik je niet

Dbr Br

Dbr Br

30/07/2004 23:19:00
Quote Anchor link
Ja hij bedoeld hoe hij de waarde weer kan ophalen uit de URL. Zoals Bram zegt als volgt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

$volgnummer
= $_GET['Volgnummer'];
// let op dat je in je link 'Volgnummer' met hoofdletter hebt..
?>

Vervolgens kun je dus met deze id de waardes uit je database halen.. Echter, er is alleen 1 minpuntje aan verbonden: Als er gegevens in die tabel staan die je niet wilt laten zien, zul je je daarvoor moeten beveiligen omdat de gebruiker hier zelf de waarde in de URL kan veranderen!!

31/07/2004 21:24:00
Quote Anchor link
Bedankt, het was datgene wat ik zocht. Ik heb al alle mogelijke combinaties gezocht, maar een kleine vergetelheid zorgde ervoor dat het niet lukte. Alvast groten merci.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.