Probleem CSS Dropdown Menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Andre Sep

Andre Sep

10/05/2012 10:47:23
Quote Anchor link
Sorry, ik heb geen tijd om de volledige code door te nemen, maar is het bij een gradient niet zo dat je voor oudere browsers altijd ook een 'solid' achtergrondkleur mee moet geven

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
[dropdown]{
    background-color: [color];
    [alle gradients]
    (ik geloof dat er 4 of 5 gradient dingen zijn voor verschillendde browsers)
}

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 05:23:43

Radio Delta

Radio Delta

10/05/2012 12:09:22
Quote Anchor link
@Chris

Ik kan nog wel een keer proberen of ik dat plaatje zo kan maken. Iemand heeft dat ooit eens gemaakt maar dat werkte toen niet goed. Waar maak ik dat mee? Ik heb geen Photoshop of iets dergelijks.

Ook de standaard achtergrondkleur toevoegen werkt niet.
Gewijzigd op 10/05/2012 12:14:00 door Radio Delta

Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 12:17:31
Quote Anchor link
Radio, zonder een tool die 'gradient' ondersteunt wordt het natuurlijk lastig. Paint kan het niet.

Wat je wel kunt doen met paint is een stukje selecteren en dan dit weer resizen.

Gradient plaatje download deze en knip er een lange smalle strook uit (doormiddel van selecteren) en resize het dan naar ongeveer 5x50px voor de test.

Radio Delta

Radio Delta

10/05/2012 12:21:34
Quote Anchor link
Deze is vertikaal en dan werkt het overigens wel.
Ik ga proberen of ik een horizontaal plaatje kan maken en dan probeer ik dat nog een keer uit.

Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 12:28:32
Quote Anchor link
Radio, dan 'rotate' je dat plaatje toch gewoon 90 graden ;).

Tevens moet je dan niet repeat y gebruiken maar repeat x!

Radio Delta

Radio Delta

10/05/2012 12:37:24
Quote Anchor link
Dit geprobeerd maar dan is de afbeelding erg slecht. Het menu werkt dan trouwens wel. Misschien moet ik maar geen gradient meer gebruiken en gewoon een achtergrondkleur om het probleem op te lossen.

Andre Sep

Andre Sep

11/05/2012 08:38:14
Quote Anchor link
http://gradients.glrzad.com/ is dan de enige oplossing die ik nog weet.

Ik gebruik die best veel voor achtergronden en heb nooit expliciet filters toe hoeven passen voor versies van IE. Er was maar 1 versie die het niet deed, en ik geloof dat dat IE5.5 of zo was, maar dat weet ik niet meer zeker.

Radio Delta

Radio Delta

11/05/2012 10:39:31
Quote Anchor link
Ook deze optie geprobeerd maar dat werkt helaas niet. Alles wordt goed weergegeven behalve het menu.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.