Probleem css opmaak padding

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees Mulder

Kees Mulder

28/05/2014 10:08:26
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een responsive website en heb dan een probleem met wat ik wil qua opmaak.

Ik maak website met een linker deel en rechter deel en dan links 25% en 75%. Alleen als ik een padding bij de 25% wil doen van 20px; dan komt het rechterdeel er onder te staan. Hoe kan ik dit oplossen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div class="grid" style="width: 100%; max-width: 960px; margin: 0 auto;">

<div class="left" style="width: 25%; float: left; background-color: #ff0000; padding-right: 20px;">
    links
    </div>

<div class="right" style="width: 75%; float: right; background-color: #096;">
    rechts
    </div>

</div>

PHP hulp

PHP hulp

11/03/2025 06:59:20

Michael -

Michael -

28/05/2014 10:34:18
Quote Anchor link
Als je begrijpt wat er gebeurt is dat natuurlijk logisch. Je hebt een div van 100% dus elke border,padding of margin is teveel. En als het niet naast elkaar past komt het onder elkaar.
Wat je kan doen in een dubbele div gebruiken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    <div class="left" style="width: 25%; float: left; background-color: #ff0000;">
      <div style=" padding-right: 20px;">links</div>
    </div>

Zo heb je nog steeds een breedte van 100%, maar daarbinnen kun je doen wat je wilt.

Wel een tip: Je kunt beter je CSS apart neerzetten i.p.v. inline styling.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.