Probleem in een stuk php
Ik probeer een simpel stukje te schrijfen waarin ik de inhoud van een bol kan berekenen maar ik krijg een syntax error wanneer ik het uitprobeer, er staat dat er in lijn 5 een probleem zit maar ik heb geen idee wat
Puntcomma op het eind van je 2 echo's. ;)
Je was de ;'s vergeten ... Dit moet het zijn:
Ook zit ik met nog een probleem... En ik zie niet wat er fout is gegaan
Alvast bedankt en sorry voor deze domme fout -.-
EDIT: Om een of andere reden kreeg ik eerst een wit scherm bij de vorige verbetering en nu staat er dat hetzelfde fout is... Ah bedankt, sorry dat ik zo'n domme fout heb gemaakt..
Op regel 9 heb je '.;' staan. Een punt is een verbindings teken in PHP, dus hij verwacht nog een stuk code, niet einde regel.
Je zegt trouwens dat je steeds dezelfde error krijgt. Ik krijg gewoon netjes precies te zien wat er fout gaat in het script. Misschien moet je even kijken naar je settings, zodat je de fouten ook gewoon op het scherm kan zien. Nu gaan ze waarschijnlijk naar een error.log bestand.
Nog een tip: gebruik € ipv het euro teken zelf. Dit kan problemen opleveren met de encoding. Op regel 9 probeer je de variabele $r weer te geven. Deze bestaat niet.
Waarom staat er een punt achter $r ? Waar komt de variabele $r opeens vandaan ?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
//variabelen
$r = 12;
//berekening
$inhoud=(4/3)*pi()*pow($r,3);
//antwoord
echo 'Straal is '.$r;
echo 'De inhoud is '.$inhoud;
$r = 12;
//berekening
$inhoud=(4/3)*pi()*pow($r,3);
//antwoord
echo 'Straal is '.$r;
echo 'De inhoud is '.$inhoud;
Puntcomma op het eind van je 2 echo's. ;)
Code (php)
Je was de ;'s vergeten ...
Ook zit ik met nog een probleem... En ik zie niet wat er fout is gegaan
Code (php)
Alvast bedankt en sorry voor deze domme fout -.-
EDIT: Om een of andere reden kreeg ik eerst een wit scherm bij de vorige verbetering en nu staat er dat hetzelfde fout is...
Gewijzigd op 14/01/2015 22:22:54 door Paarden Worst
Nogsteeds komt dezelfde error...
Je zegt trouwens dat je steeds dezelfde error krijgt. Ik krijg gewoon netjes precies te zien wat er fout gaat in het script. Misschien moet je even kijken naar je settings, zodat je de fouten ook gewoon op het scherm kan zien. Nu gaan ze waarschijnlijk naar een error.log bestand.
Nog een tip: gebruik € ipv het euro teken zelf. Dit kan problemen opleveren met de encoding.
Gewijzigd op 14/01/2015 23:46:07 door Joe Bengalen
Waarom staat er een punt achter $r ?