Probleem met accounts
Jorn Reed
25/12/2015 15:59:34Hallo,
Ik ben een tijdje geleden begonnen aan een social media website, om mijn eigen skills te verhogen.
Je kunt een account maken met mijn website, en vervolgens met dat account inloggen.
Om een of andere reden slaat hij de nieuw geregistreerde gebruikers niet meer op in de database terwijl er geen error is dat het een foute verbinding is of zoiets.
Wie is er bereid mij te helpen?
Ik ben een tijdje geleden begonnen aan een social media website, om mijn eigen skills te verhogen.
Je kunt een account maken met mijn website, en vervolgens met dat account inloggen.
Om een of andere reden slaat hij de nieuw geregistreerde gebruikers niet meer op in de database terwijl er geen error is dat het een foute verbinding is of zoiets.
Wie is er bereid mij te helpen?
PHP hulp
16/11/2024 05:49:16Bo Ter Ham
25/12/2015 16:25:52Het is lastig te bepalen wat er fout gaat zonder inzicht in de relevante code. Kun je anders de (relevante!) code laten zien?
Jorn Reed
26/12/2015 12:59:12Het probleem was heel simpel op te lossen. Ik had een column in de database er bij gedaan, maar nog niet in de query in het script, dat zorgde er voor dat het niet werd ge insert.
Daarom loont het om in ELKE INSERT query je velden apart te specificeren.
Jorn Reed
26/12/2015 14:39:19dat doe ik ook altijd, je kunt het beste toch om om je queries heen een try en catch te plaatsen toch?
Voor MySQLi OO is het zeker aan te raden. De normale procedurele functies geven geloof ik geen exceptions. In PHP7 wel, geloof ik.
Jorn Reed
26/12/2015 14:57:42Ik gebruik zelf altijd PDO vind het makkelijk en het is veel makkelijker om dal injectie tegen te gaan.