Probleem met auto_increment

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

18/06/2004 13:10:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een tabel met op het moment 680 records erin.. heb eens een keer een record id nummer veranderd naar een heel hoog getal..

Toen ik er weer automatisch 1 in wou laten zetten begon hij te tellen vanaf dat hele hoge nummer. Ik heb dit nummer verwijderd, weer 1 aangemaakt en toen begon hij weer met een nieuw id nummer 22643346. Ik heb dit gewijzigd in 681 en weer automatisch een record aan laten maken maar vergeefs..

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 15:37:32

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

18/06/2004 13:44:00
Quote Anchor link
Als je het een erg groot probleem vind dan kan je het volgende doen:
- Zorgen dat alle nummers goed staan (dus van 1 t/m 680)
- Database exporteren naar .sql ofzoiets (PHPMyAdmin, MySQL Control Center, MySQL-Front, oid)
- tabel weghalen of leeg maken dmv DELETE FROM tabel
- De waarden uit de sql-file weer importeren.

Elwin

Marien xD

Marien xD

18/06/2004 15:16:00
Quote Anchor link
Meestal staat er dan in de sql dump waar hij moet beginnen met auto_increment die kan je dan handmatig aanpassen

Mitch X

Mitch X

18/06/2004 15:18:00
Quote Anchor link
In PHP myadmin kun je dat instellen of gebruik :
ALTER TABLE `tabel` AUTO_INCREMENT = nummer

Bram Z

Bram Z

18/06/2004 15:38:00
Quote Anchor link
jep maar auto_increment vind ik persoonlijk slect ik doe count(*) alle rijeen

Eris -

Eris -

18/06/2004 16:45:00
Quote Anchor link
Ja maar soms hebt count niet. Je veranderd rijen en count komt niet meer overeen met de autoincrement

John de Boer

John de Boer

18/06/2004 19:44:00
Quote Anchor link
Wat ik doe is een .csv-bestand met alle data erin (een dump kan natuurlijk ook, maar een .csv-bestand kun je importeren in excel en nog wel voor meer doeleinden gebruiken) wegschrijven naar de harde schijf.
Dan kun je de hele database leegmaken en dan weer de DB vullen vanuit het .csv-bestand. dan heb je alle nummers goed staan, zoals Elwin/SpaceFrog al zei.

19/06/2004 10:16:00
Quote Anchor link
bedankt allen, dat verstellen van de auto_increment met ALTER is nieuw voor mij, maar weer wat geleerd

ik heb het als volgt gedaan

ik heb mijn tabel geëxporteerd en deze hierna weer terug gezet, hij werkte toen. bedankt in iedre geval voor alle reacties!! kan ik waarderen :)

Bram Z

Bram Z

19/06/2004 11:16:00
Quote Anchor link
john de boer waarom haal jij hier excel bij we hebben het over auto increment en je kan ook gewoon je tabel exporteren en invoeren met phpMyAdmin of je kan de auto increment aanpassen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.