Probleem met auto_increment
Ik heb een tabel met op het moment 680 records erin.. heb eens een keer een record id nummer veranderd naar een heel hoog getal..
Toen ik er weer automatisch 1 in wou laten zetten begon hij te tellen vanaf dat hele hoge nummer. Ik heb dit nummer verwijderd, weer 1 aangemaakt en toen begon hij weer met een nieuw id nummer 22643346. Ik heb dit gewijzigd in 681 en weer automatisch een record aan laten maken maar vergeefs..
- Zorgen dat alle nummers goed staan (dus van 1 t/m 680)
- Database exporteren naar .sql ofzoiets (PHPMyAdmin, MySQL Control Center, MySQL-Front, oid)
- tabel weghalen of leeg maken dmv DELETE FROM tabel
- De waarden uit de sql-file weer importeren.
Elwin
Meestal staat er dan in de sql dump waar hij moet beginnen met auto_increment die kan je dan handmatig aanpassen
ALTER TABLE `tabel` AUTO_INCREMENT = nummer
jep maar auto_increment vind ik persoonlijk slect ik doe count(*) alle rijeen
Ja maar soms hebt count niet. Je veranderd rijen en count komt niet meer overeen met de autoincrement
Dan kun je de hele database leegmaken en dan weer de DB vullen vanuit het .csv-bestand. dan heb je alle nummers goed staan, zoals Elwin/SpaceFrog al zei.
ik heb het als volgt gedaan
ik heb mijn tabel geëxporteerd en deze hierna weer terug gezet, hij werkte toen. bedankt in iedre geval voor alle reacties!! kan ik waarderen :)
john de boer waarom haal jij hier excel bij we hebben het over auto increment en je kan ook gewoon je tabel exporteren en invoeren met phpMyAdmin of je kan de auto increment aanpassen