probleem met datum array
Arnold K
24/09/2006 15:38:00Goedemiddag,
Wie kan of wil mij helpen met het volgende:
Ik heb sinds vorige week donderdag een statistieken script die een aantal dingen bijhoudt van de bezoeker.
Nou wil ik graag de statistieken per dag van een bepaalde week bekijken. Maar van vorige week zijn er maar 3 dagen bekend en het weekmenu (ma, di, wo, do, vr, za, zo) bestaat uit 7 links. hoe kan ik dit filteren zodat in mijn geval ma, di, wo, do geen daglink worden en vr, za en zo wel met de juistje gegevens die ik uit de database haal.
Hieronder een voorbeeldje van wat ik tot dusver heb:
Ik heb het gedeeltje warmee ik de link verwijder weggehaald.
Als ik dan de daglink bekijk, dan geeft die bij ma, di, wo dus de datum weer die eigenlijk bij vr, za, zo moet staan.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Alvast vriendelijke bedankt,
Arnold
Wie kan of wil mij helpen met het volgende:
Ik heb sinds vorige week donderdag een statistieken script die een aantal dingen bijhoudt van de bezoeker.
Nou wil ik graag de statistieken per dag van een bepaalde week bekijken. Maar van vorige week zijn er maar 3 dagen bekend en het weekmenu (ma, di, wo, do, vr, za, zo) bestaat uit 7 links. hoe kan ik dit filteren zodat in mijn geval ma, di, wo, do geen daglink worden en vr, za en zo wel met de juistje gegevens die ik uit de database haal.
Hieronder een voorbeeldje van wat ik tot dusver heb:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$weeknr = 37;
$sqlx = "SELECT distinct date_format(datetime, '%Y-%m-%d') as datum FROM bezoekers where weeknr=".$weeknr." order by datum";
$resultaatx = mysql_query($sqlx); // voer SQL code uit
while ($rijx = mysql_fetch_array($resultaatx))
{
$dagarray[] = $rijx['datum'];
}
$dagen= array ("Ma", "Di", "Wo", "Do", "Vr", "Za", "Zo");
$a = 0;
foreach($dagen as $dag)
{
echo "[ <a title=' ".$dag." - ".$dagarray[$a]." ' class=content href=?week=".$_GET["week"]."&show=".$dagarray[$a].">".$dag."</a> ] ";
$a++;
}
?>
$weeknr = 37;
$sqlx = "SELECT distinct date_format(datetime, '%Y-%m-%d') as datum FROM bezoekers where weeknr=".$weeknr." order by datum";
$resultaatx = mysql_query($sqlx); // voer SQL code uit
while ($rijx = mysql_fetch_array($resultaatx))
{
$dagarray[] = $rijx['datum'];
}
$dagen= array ("Ma", "Di", "Wo", "Do", "Vr", "Za", "Zo");
$a = 0;
foreach($dagen as $dag)
{
echo "[ <a title=' ".$dag." - ".$dagarray[$a]." ' class=content href=?week=".$_GET["week"]."&show=".$dagarray[$a].">".$dag."</a> ] ";
$a++;
}
?>
Ik heb het gedeeltje warmee ik de link verwijder weggehaald.
Als ik dan de daglink bekijk, dan geeft die bij ma, di, wo dus de datum weer die eigenlijk bij vr, za, zo moet staan.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Alvast vriendelijke bedankt,
Arnold
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arnold K
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.