probleem met loop in loop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Jim  -

- Jim -

02/01/2007 19:10:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 02.01.2007 19:02:
Het lijkt me nog eenvoudiger om je leden tabel uit te breiden met een kolom waarin je opslaat wanneer een lid voor het laatst actief was. Op die manier kun je bepalen of een lid in de laatste 5 minuten bijvoorbeeld nog actief en dus online was.

Het nadeel namelijk van het neerzetten of een gebruiker online is of niet, is het bepalen van het feit of een gebruiker online is of niet. Gebruiker zullen namelijk 9 van de 10 keer niet uitloggen alsze je website verlaten, dus hoe weet jij dan welke gebruiker nog online is en welke niet...

en daar heb je helemaal gelijk in, in dat geval zou ik een timestamp of datetime gebruiken als veldtype.

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 15:46:57

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/01/2007 19:11:00
Quote Anchor link
Zeker weten een datetime. Daar kun je veel meer mee dan met een timestamp.

Ron -

Ron -

02/01/2007 19:26:00
Quote Anchor link
er gaat iets fout maar ik weet niet wat:S
met die code wat ik zojuist poste, lastactive wordt wel geupdate, maar online niet:S ligt het miss eraan dat online een int is? of ergens anders aan?

sorry tis al opgelost, was me blind gestaard:P was ergens ' vergeten, en lastactive werd nog ergens anders geupdate, bedankt voor al jullie hulp, tis nu gelukt! :D

topic gesloten!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ron -

- Jim  -

- Jim -

02/01/2007 19:30:00
Quote Anchor link
lastactive kan je het beste het type datetime geven...
dan kan je controleren mbv mysql NOW() binnen een bepaalde tijsperiode valt.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.