Probleem met opslaan ingevulde tekst
jb bl
03/09/2010 13:27:24Goedendag,
Ik heb een heel eenvoudig forum gemaakt, waar je een berichtje kan plaatsen en waar je kunt reageren op berichtjes van anderen. Dat werkt allemaal helemaal goed.
Alleen loop ik tegen een probleem aan, namelijk als je de volgende tekens gebruik: ' of "
Dan wordt het berichtje niet opgeslagen in de database.
Dit zal wel komen doordat het systeem denkt dat het PHP code is waardoor het fout gaat.
Is er een mogelijkheid dat dit voor het opslaan gecontroleerd wordt en aangepast wordt o.i.d. of zijn hier andere oplossingen voor?
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen...
Ik heb een heel eenvoudig forum gemaakt, waar je een berichtje kan plaatsen en waar je kunt reageren op berichtjes van anderen. Dat werkt allemaal helemaal goed.
Alleen loop ik tegen een probleem aan, namelijk als je de volgende tekens gebruik: ' of "
Dan wordt het berichtje niet opgeslagen in de database.
Dit zal wel komen doordat het systeem denkt dat het PHP code is waardoor het fout gaat.
Is er een mogelijkheid dat dit voor het opslaan gecontroleerd wordt en aangepast wordt o.i.d. of zijn hier andere oplossingen voor?
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen...
PHP hulp
10/01/2025 20:53:23- SanThe -
03/09/2010 13:34:33Gebruik mysql-real_escape_string().
Foutafhandeling inbouwen.
Foutafhandeling inbouwen.
Gewijzigd op 03/09/2010 13:34:47 door - SanThe -
- Dave -
03/09/2010 13:41:08Anders str_replace gebruiken die " naar " omzet en ' naar ' omzet? Moet dan wel mogelijk zijn om " en ' op de pagina te printen.
(Geen idee of dit werkt.)
Gewijzigd op 03/09/2010 13:42:20 door - Dave -
jb bl
03/09/2010 13:53:05Hartelijk dank voor de tip!
Ik heb het met mysql-real_escape_string kunnen oplossen en het werkt! :-)
Ik heb het met mysql-real_escape_string kunnen oplossen en het werkt! :-)
Chris -
03/09/2010 13:55:05Dave Jong op 03/09/2010 13:41:08:
Anders str_replace gebruiken die " naar " omzet en ' naar ' omzet? Moet dan wel mogelijk zijn om " en ' op de pagina te printen.
Gewoon htmlentities gebruiken dus ;-)