Probleem met sessies
ik zit met een probleempje. Ik heb al aardig wat gedaan met php, alleen er zijn altijd dingen die niet willen lukken en/of verkeerd gaan. Zo dus ook bij mij. Ik ben bezig om een site te maken waarop je kan inloggen. Als je bent ingelogd dan wordt dat geregistreerd in een sessie. Dat gaat allemaal nog goed. Alleen ik wil dat als je de internet browser afsluit, dat de sessie dan ook afbreekt. Dus dat als je weer naar dezelfde pagina gaat, dat je weer opnieuw moet inloggen. Op dit moment krijg je dan nog gewoon de melding dat je bent ingelogd, de sessie zet zich dus nog gewoon voort.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven. Voor een voorbeeld zie: http://members.lycos.nl/dominique_zwols/
Alvast bedankt!!
ik zal het zeggen als ik iets vind
Thijs
eerst heb je een script wat je op alle paginas moet zetten, zodat het niet uitmaakt van welke pagina je vertrekt om uit te loggen.
--------uitlog code------------
<script language="JavaScript">
<!-- Hiding
function logout(){
setup='toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,width=100,height=100'
setup += 'scrollbars=no,resizable=no'
pop = window.open ("logout.php","pop",setup)
}
// Done Hiding -->
</script>
onUnload="logout()"
dus zoiets word je tag dan
<body onUnload="logout()">
----einde uitlog script-------
nou maak je logout.php en dit moet er iig in staan om uitteloggen
-------logout.php---------
---------------------------
maar je kunt ook wat text erbij zetten zodat mensen weten wat er gebeurt.
!!! gebruik niet teveel text want het venster is maar 100px bij 100px*kan vergroot worden hoor*.
-------einde alle scripten-----
en wat nu het probleem is bij dit script hij doet het niet bij het sluiten van het scherm maar wel als je je pagina refreshed:S dus dan ben je ook ineens uitgelogt als je dat doet:S.
maar iig een grote stap in de goeie richting.
sry dat het niet werkt
Thijs
Gewijzigd op 06/04/2004 15:32:00 door SerpenT
ik zal het is gaan uitproberen.
kijk eens naar session_start(); en de bijbehorende functies
dat is namelijk wat je zoekt :)