Probleem met Singleton class
De Member-class wordt gebruikt voor de huidige bezoeker. Hierin zit de mogelijkheid om in te loggen enz. Aangezien een ingelogd persoon ook een user is en het ook handig zou zijn als ik informatie op kon vragen over de ingelogde persoon, extend Member de User-class.
Ik had echter ook bedacht dat je in je eentje maar één keer ingelogd kunt zijn, dus wilde ik van Member een Singleton-class maken. Dat wil dus zeggen dat er maar één instantie van kan zijn. Voorbeeldje:
Code (php)
Zo'n class kun je aanroepen door Singleton::getInstance->doeIets(); of zo. De constructor hoeft niet leeg te zijn, maar wel private, want op die manier is het onmogelijk om zelf een instantie te maken.
Hier zit echter mijn probleem in: de User-class heeft een public constructor en ik wil de Member-class een private constructor geven, maar als ik dat doe, dan krijg ik een error.
Gek genoeg heb ik dit probleem bij mijn database-class niet (die mysqli extend).
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Bij voorbaat dank.
Gewijzigd op 19/05/2005 02:45:00 door Jordi
Quote:
Gek genoeg heb ik dit probleem bij mijn database-class niet (die mysqli extend).
8uhjk n
Quote:
maar daar is de constructor niet private, of je bent verkeerd bezig.
De constructor van mysqli is niet private, maar ik heb van mijn database-class ook een singleton gemaakt, dus is daar de constructor ook private van.