Probleem met starten PHPMyAdmin in Wamp
"phpMyAdmin - Fout
Kan de mysqli-extensie niet laden. Controleer de PHP configuratie. - Documentatie"
Inmiddels heb ik in de php.ini bestanden gezien dat hier geen ';' staan voor extension=php_mysql.dll en
extension=php_mysqli.dll
Via Google lukt het me niet om hier een oplossing voor te vinden. Werken met PHP(MyAdmin) is op zich geen probleem, alleen krijg ik dit dus niet aan de praat via WAMP. Ik vermoed dat ik ergens iets knulligs over het hoofd zie; behoorlijk frustrerend ;-) Wie helpt??
Heb je die .ddl bestanden wel op je server staan en staan ze in de juiste directory?
Edit: ik zie nu (sorry, nog nooit met localhost gewerkt, ben ernstig bezig om te ontdekken hoe ik daarmee werk) dat in de Wampserver op localhost een hoop extensies geladen zijn, maar MySql En Mysqli dus inderdaad niet. Het enige probleem is dus blijkbaar het activeren van deze extensies, maar dan de hamvraag: hoe doe ik dit?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marjolein
Even gecontroleerd: ik kan MySQL alleen stoppen of herstarten. Heb voor de zekerheid nog een keer 'Installeer MySQL' gedaan en WAMP opnieuw opgestart, maar nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding...
Zo, die apachefriends.org zit bij een slechte host wat betreft dns. Ik heb aardig wat moeten helpen om die site uiteindelijk te zien te krijgen.
Hartstikke bedankt! Dit werkt wel :-)