Probleem met strftime
KrissCross
07/02/2006 22:59:00Na een heleboel fora over dit onderwerp te hebben nagespit ben ik heel ver gekomen.
Door middel van
wil ik een datum uit een database (het veld begindatum die ik via explode opdeel) weergeven als "1 januari 2006".
Het enige probleem is dat %e niet wordt weergegeven (en dat zou wel moeten, kijk op http://nl3.php.net/strftime) Vervang ik dit door %d dan wordt de datum als volgt weergegeven: 01 januari 2006. Iets dat ik nu net niet wil (ik wil zonder die 0!).
Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
PS: Zoals je ziet (aan de setlocale) draait m'n server onder Windows, misschien heeft t daar iets mee van doen...
Door middel van
Code (php)
wil ik een datum uit een database (het veld begindatum die ik via explode opdeel) weergeven als "1 januari 2006".
Het enige probleem is dat %e niet wordt weergegeven (en dat zou wel moeten, kijk op http://nl3.php.net/strftime) Vervang ik dit door %d dan wordt de datum als volgt weergegeven: 01 januari 2006. Iets dat ik nu net niet wil (ik wil zonder die 0!).
Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
PS: Zoals je ziet (aan de setlocale) draait m'n server onder Windows, misschien heeft t daar iets mee van doen...
PHP hulp
05/11/2024 16:22:32Willem vp
07/02/2006 23:40:00In de pagina die je hebt aangewezen staat ook dat %e niet wordt ondersteund door Windows:
Genereer je $begindatum met een 0 aan het begin en doe vervolgens:
En weg is de 0 ;-)
Quote:
Maar er is wel een simpele workaround:Note: Not all conversion specifiers may be supported by your C library, in which case they will not be supported by PHP's strftime() [...] This means that e.g. %e, %T, %R and %D (there might be more) and dates prior to Jan 1, 1970 will not work on Windows
Genereer je $begindatum met een 0 aan het begin en doe vervolgens:
En weg is de 0 ;-)
Gewijzigd op 07/02/2006 23:42:00 door Willem vp
KrissCross
07/02/2006 23:56:00@Willem
Tja, niet goed (of ver genoeg) gelezen... Ik vermoedde dat het al met Windows te maken had. Maar ehm, complimenten voor je oplossing, daar had ik nog niet aan gedacht! Super!
Tja, niet goed (of ver genoeg) gelezen... Ik vermoedde dat het al met Windows te maken had. Maar ehm, complimenten voor je oplossing, daar had ik nog niet aan gedacht! Super!