Probleem met WAMP server
Mijn vraag is dus waar ik in WAMP wat kan instellen zodat de url standaard met localhost begint.
Alvast dank!
Wauw, niemand reageert! Kennelijk is het een lastig probleem ...
Hoe open je het bestand dan? Welke URL werkt nou niet?
Hopelijk kan iemand mij uitleggen, wat hier mis is, en hoe ik dit in WAMPSERVER kan herstellen.
- Ariën - op 20/06/2014 14:33:58:
Hoe open je het bestand dan? Welke URL werkt nou niet?
Is PHP ook opgestart nadat het geïnstalleerd is ?
Ik zie dat je op meerdere oudere berichten reageert Peter, mocht je nog veel problemen ondervinden met WAMP kun je ook altijd kijken naar USB Webserver. Is in principe hetzelfde maar heb ik zelf altijd eenvoudiger gevonden.
Gewijzigd op 02/03/2016 12:07:16 door Salvatore Luciano
mogelijk moet je een virtualhost configureren?
heb je een eenvoudig script geprobeerd?
WAMP heeft tools om te controleren of er andere processen op poort 80 actief zijn (zoals Skype geloof ik), dat al bekeken?
troubleshooting/installatiedocumentatie en -tips van WAMP zelf geraadpleegd?
Gewijzigd op 02/03/2016 12:08:35 door Thomas van den Heuvel
Ik had in het verleden ook WAMP maar waarom maak je geen gebruik van XAMPP? Ik heb er nooit klachten mee gehad.
@ Ariën: Ik snap jouw (herhaalde) vraag niet: zowel Arjun Ramlaal als ik hebben het probleem omschreven: de pagina zou moeten opstarten via "WAMPSERVER" -> "localhost" -> "project1" Dit werkt niet en ik ben dit probleem op het web al meer tegengekomen. het ligt dus niet aan de url, maar aan iets wat met de installatie van WAMPSERVER klaarblijkelijk niet goed is gegaan. Op het wordpress forum wordt dit probleem ook gemeld en klaarblijkelijk opgelost (https://nl.forums.wordpress.org/topic/probleem-in-wampserver), maar ik gebruik geen wordpress. Ik hoop op dit forum ook een oplossing te vinden. (aangereikt te krijgen)
WAMP heeft sinds versie 2.5 een extra beveiliging ingebouwd die ervoor zorgt dat de link naar localhost standaard is uitgeschakeld. Om dit te activeren dien je in index.php de variabele "$suppress_localhost" op false te zetten. Dan zou het weer gewoon moeten werken. Succes!
Toevoeging op 02/03/2016 12:30:33:
Oh, je moet de server dan nog wel even herstarten!
Salvatore Luciano op 02/03/2016 12:01:40:
Draaien er geen meerdere WAMP instanties? Probeer anders alles wat te maken kan hebben met WAMP af te sluiten via task manager -> processen en start hem nogmaals.
Ik zie dat je op meerdere oudere berichten reageert Peter, mocht je nog veel problemen ondervinden met WAMP kun je ook altijd kijken naar USB Webserver. Is in principe hetzelfde maar heb ik zelf altijd eenvoudiger gevonden.
USB webserver is goed om kleine dingen te testen, verder ook niet. De PHP versie die erop staat is al tijden niet meer geupdate, en het is best langzaam.
Als je al naar zo'n soort oplossing zoekt kan ik je XAMPP aanraden, ook die hebben een portable versie geloof ik.
Toevoeging op 02/03/2016 13:48:02:
ok, probleem is opgelost; in het index-bestand in c:\wamp\www bleek 2x "$suppress_localhost = true" te staan; na beiden op "false" gezet te hebben (en WAMPSERVER opnieuw opgestart), werkte het nog niet. Daarna computer opnieuw opgestart en nu werkt het opeens wel. "$suppress_localhost = false;" uit het index.php bestand in c:\wamp\www\project1 verwijderd, en het werkt nog steeds. Waarom eerst wel en nu niet, is voor mij een raadsel, maar het werkt! Arjun, bedankt voor jouw tip!
Ik heb het probleem opgelost door in het index bestand in de www map regel 482:
$projectContents .= 'http://'.$file.$UrlPort.'/"';
te veranderen in:
$projectContents .= 'http://localhost/'.$file.$UrlPort.'/"';