probleem met zoeken in DB
Zoals de titel al doet vermoeden...
ik wil zoeken in 2 velden én sorteren op prijs.
dit werkt:
Code (php)
1
$sqlQuery = "SELECT * FROM tabel WHERE veld1='".$veld1."' AND price BETWEEN '".$minPrice."' AND '".$maxPrice."' ORDER BY price ASC";
Alleen nu wil ik ook nog een WHERE voor een 2de veld...
kan dit? Zo ja, hoe dan? zit al een tijdje te zoeken en te kloten maar kom er niet echt uit...
Alvast bedankt.
Bedoel je dit?
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$sqlQuery = "SELECT * FROM tabel WHERE (veld1='".$veld1."' OR veld2='".$veld2."') AND price BETWEEN '".$minPrice."' AND '".$maxPrice."' ORDER BY price ASC";
?>
$sqlQuery = "SELECT * FROM tabel WHERE (veld1='".$veld1."' OR veld2='".$veld2."') AND price BETWEEN '".$minPrice."' AND '".$maxPrice."' ORDER BY price ASC";
?>
Dus veld1 of veld2 voldoet aan de voorwaarde en de prijs moet tussen de min en max liggen.
het is voor een 'zoek machine' ik wil dus iets zoeken in b.v. rotterdam én een bepaalde straat. dus hij moet alles met deze 2 waardes eruit filteren...
snap u?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT
*
FROM
tabelnaam
WHERE
stad = 'rotterdam'
AND
straat = 'feyenoord'
AND
price BETWEEN 1 and 10
ORDER BY
price ASC
*
FROM
tabelnaam
WHERE
stad = 'rotterdam'
AND
straat = 'feyenoord'
AND
price BETWEEN 1 and 10
ORDER BY
price ASC
Dit is een fraaie, en werkende, query, misschien zelfs de query die jij zoekt. Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk wat bedoeling is en waarom je daar zelf niet uitkomt.
hij laat gewoon niets zien... geen error helemaal niks... terwijl het wel goed in de database staat en ik het goed aan roep...
Begin je script met de volgende regels, sorry voor het intrappen van de open deur:
En bij iedere query MOET je controleren of deze is gelukt! Dat mag nooit, maar dan ook nooit ontbreken. Tevens met mysql_error() de foutmelding opvragen.
maar goed. check dit (schaam me kapot)
mja deze regel dus.
mysql_num_rows($sqlResult) <= 1
de 1 moet 0 zijn uiteraard. :') heeft gewoon al die tijd al gewerkt eigenlijk...
mja toch bedankt.
kan dit topic verwijderd worden. :')