Probleem met zoekscript
Beste mensen,
Ik heb een aantal php scripts op me pagina alleen lopen ze doorelkaar.Op het moment dat ik iets wil uploaden pakt i het zoekscript mee.Nu vraag ik me af of ik misschien de php scripts met een code kan afsluiten zodat ze niet doorelkaar lopen.
Ik heb een aantal php scripts op me pagina alleen lopen ze doorelkaar.Op het moment dat ik iets wil uploaden pakt i het zoekscript mee.Nu vraag ik me af of ik misschien de php scripts met een code kan afsluiten zodat ze niet doorelkaar lopen.
PHP hulp
13/01/2025 04:00:09Hier is mijn zoekscript want daar zit de fout.Hoe sluit ik deze form nou goed af zodat i niet in de weg zit met andere php scripts
<FORM
action=zoeken.php?optie=zoeken
method=post></select><a name="top"><p><font face="Arial" size="2"><input size="30" name="zoektermen" style="border:1px solid #FF0000; float: left"></font><input type="submit" value="Zoeken" style="border:1px solid #000000; float:"></tr></TD>
</FORM>
<FORM
action=zoeken.php?optie=zoeken
method=post></select><a name="top"><p><font face="Arial" size="2"><input size="30" name="zoektermen" style="border:1px solid #FF0000; float: left"></font><input type="submit" value="Zoeken" style="border:1px solid #000000; float:"></tr></TD>
</FORM>
Jelmer -
27/02/2005 16:48:00Code (php)
en dan in ieder form een <input type="hidden" name="actie" value="zoeken"> plaatsen, en voor iedere actie de value en daarboven aanpassen naar eigen wensen.
Jelmer -
27/02/2005 17:06:00bij ieder formulier wat je gebruikt, geef je een bepaalde waarde aan het veld actie. Later, als je de code aanropet, kijk je na welke actie er word opgevraagd, en voer je de bijpassende code uit.
Mijn php-stukje in mijn vorige post is een manier om de actie uit te lezen, en "// je zoekgebeuren" moet je dan vervangen met bijvoorbeeld je zoekcode.
En daaronder maak je nog een if, maar nu met een ander waarde voor actie (in mijn voorbeeld "zoeken") in die if-lus zet je dan de bijbehorende code voor die actie.
Mijn php-stukje in mijn vorige post is een manier om de actie uit te lezen, en "// je zoekgebeuren" moet je dan vervangen met bijvoorbeeld je zoekcode.
En daaronder maak je nog een if, maar nu met een ander waarde voor actie (in mijn voorbeeld "zoeken") in die if-lus zet je dan de bijbehorende code voor die actie.
Kun je misschien mijn code in die code van jou verwerken.Want ik ben nog niet zo ver gevordert met php.
Alvast bedankt
Alvast bedankt